draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ViEfJuH

draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 22:08

haajjj ik heb net voor kerst een draver gekregen *LOL* ik benn echt heel blij!! maar.. ik doen het niet alleen hoor daar heb ik te weinig tijd voor:P maar nu was mijn vraag (hij is 3) hoe kan ik hem het beste inrijden? ik weet natuurlijk wel dat ik het met hulp van anderen moet doen ensow.. maar toch ik wil weten wat het beste voor hem is dat ik hem niet verkeerd inrijd:P pleassee hulp:P

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:38

Hallo !!

Ik denk dat je idd het beste de hulp van iemand anders erbij kan gebruiken,
gewoon iemand die er ervaren mee is.
Ik rijd nu zelf ook een paard in en geloof me het is geen pretje af en toe.
Verder kan ik je iig geen goede tips geven vanaf achter mijn compu.
Is hij al gewend aan een longeerlijn en aan stemhulpen?
Anders zou ik daar eerst eens rustig mee gaan beginnen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders moet je het nog maar even vragen.
Er zijn hier trouwens ook genoeg topics waar je misschien al wel wat info vandaan kunt halen.

Veel suc6 in elk geval !!

*Kuszz*

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:42

hajj hij is idd wel al een beetje gewend aan de longeerlijn (we oefenen ermee) en we praten natuurlijk ook wel veel met m en ik heb ook wel het geluk dat het meisje waar ik het meej samee doe al 20 is en goed kan rijden, maar we weten natuurlijk nog niet alles darom.. bedankt!!! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:48

Heeft deze draver al voor de sulky gelopen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:10

Je paard heeft in ieder geval geen koersen gelopen denk ik Lachen .Maar als je weet of hij in training heeft gestaan scheelt dat al heel veel Lachen .Ik denk wel dat hij getraind is,anders hadden ze hem niet pas als 3 jarige weg gedaan Lachen .Over het algemeen doen onze dravers eigenlijk niets met beleren.Ze zijn de links/rechts/stop/vooruit hulpen al gewend,het enige wat ze soms eng vinden is dat er ineens iemand op zit in plaats van erachter Lachen .Bij een draver heb je dus dat voordeel dat ze een deel al weten en verder gewoon de normale problemen Lachen Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:25

Precies, daarom vroeg ik even of dat beestje al voor de sulky had gelopen...

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:24

hallo.
ik heb zelf ook een draver ingereden. rij ik nog steeds.
Als ik jou was zou ik beginnen met longeren, en dan met touwtjes werken. omdat een draver gewent is met ze hoofd in de lucht te lopen.
En niet ontspannen lopen.

En het is verstandig hulp te vragen als je geen ervaring heb met jonge paarden. OK dan!

groetjes van san

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:34

haaajj jaa heeft wel wat voor de sulky gelopen maar hij was te langzaam daarom werd hij dus verkocht als rijpony.. maar hij heeft nog niet zoveel voor de sulky gelopen dat hij nu moeite heeft met galopperen Lachen we zijn al besig met longeren enzo. en af en toe rijden.. dat gaat best goed Haha! en nee hij heeft geen koersen gelopen geloof ik..? Scheve mond en gelukkig heb je daar wel genoeg stalhulpen die je kunnen helpen Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:06

Ik doe het altijd zo: eerst laten wennen aan het zadel. (op mijn eigen heb ik eerst zonder zadel gezeten, de eerste keer met zadel lag ik er vanaf Schijnheilig ) Dan hangen, en als ie dat niet erg vindt, erop. Gewoon rustig met iemand aan het hoofd stappen. Als dat goed gaat; stappen aan de longe. En dan opbouwen, stukjes draven etc. Je kan aan de longe al genoeg hulpen trainen, en hij kent er waarschijnlijk ook al heel wat. Je zou in het begin nog een zweepje erbij kunnen houden om je hulpen te verduidelijken. Hij snapt waarschijnlijk niet wat ie moet doen als je been geeft, tegelijkertijd een hulp geven met de zweep en na een tijdje snapt ie het dan wel.
Succes OK dan!

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:30

Ik zou niet gelijk met touwtjes gaan werken.
Je paard gelijk zijn hoofd in een houding dwingen vind ik niet goed.
Gewoon goed op stem beleren. Dan heb je altijd een uitweg als hij iets niet snapt. dat is voor jullie allebei prettig.

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:42

haajj even een vraagje wat is met touwtjes werken.. Scheve mond Bloos Schijnheilig hiehie sorrie hoor Knipoog

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:45

oh wacht misschien weet ik het is het een soort van slof? maar dan voor je houding?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:48

Negeer gewoon dat deel met de touwtjes Knipoog .Een paard wat niet gewend is ontspannen te lopen onder het zadel zal dat zeker ook niet gaan doen als je hem aan de longe gaat dwingen.Mijn draver rij ik nu zo'n 4 maanden in en de ontspanning komt nu vanzelf Lachen .Dwingen om naar beneden te gaan met touwtjes heeft geen zin.Ze moeten zichzelf ontspannen,niet dmv touwtjes Lachen

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:01

okee tnx:D ik zal gewoon proberen rustig beginnen met longeren en rijden Haha!

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:01

of is dat niet goed?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:05

Een van de belangrijkste tips; Heb geduld! Knipoog

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:45

hhaaajj jaa ik weeet het het belangrijkste is inderdaad geduld!! Haha! ik hoop dat ik dat heb natuurlijk maar dat zal wel