peesbeschermers drama.. wat te doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

peesbeschermers drama.. wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:01

willem heeft nooit met beschermers gelopen omdat ik simpelwegaltijd vond dat het onzin was.
ook zie je regelmatig dat paarden van die witte schuurplekken krijgen en dat vind ik dus oerlelijk..

maar goed.. nieuwe stal.. nieuw voer.. meneer kreeg pit.. vooral met longeren.
ik moest wel bewschermers omdoen omdat meneer ruimer begon te lopen en vooral veel aantikte.

voor zijn hoefballen had ik die van kalvakade gekocht, die hoefbal beschermers, maar die pasten dus niet Boos! dus dan maar springschoenen.
dat begon al leuk.. schuren als de pest en dus 2 grote open plekken in zijn koten.. nieuwe springschoenen gehaald en dat gaat nu goed..

maar nu zijn achterbenen. gewone strijklappen zorgen voor een open koot, dus die kan k nie meer gebruiken.
bandages gaat niet omdat hij giga stalbenen heeft(16 jaar istie, krijgt steeds meer gallen) dus die zakken af.

springschoenen achter zorgen weer voor grote wonden dus ook geen optie.

nou zie ik wel eens van die lange kappen, die eskadron cross country ofzo?? of die br jumpers... zou dat een oplossing zijn?? ze zijn nogal duur om ff uit te proberen en gezien zijn grote poten passen de meeste maten ook niet.. dus moet speciaal xl bestellen..
maar goed.. die beschermen wel de kogel, maar het lijkt alsof die niet de koot iriteren..

wie heeft hier tips/oplossingwen voor??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:05

Vragen of ze minder voer geven etc. zodat hij weer 'normaal' gaat doen.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:31

Ik had dit probleem ook met de achterbenen van mijn paard. Tikte ann maar strijk lappen bleven niet zitten.. Nu heb ik bij just western skidboots gekocht. Staan bij haar op de site, wellicht is dit ook wat voor jou paard. Mijn paard heeft nu in ieder geval nergens meer last van.

Succes!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:35

ik zal even een foto zoeken van mijn paard, ik heb verschillende beschermers voor achter..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:41

http://img82.exs.cx/img82/5220/DSC46.jpg
heb je zoiets al geprobeerd?
Ik heb trouwens ook nog gewoon hoge kogel/peesbescherms voor achter, maar daar geen foto van..

!!Fijne kerst en een happy 2005!!

[edit Sugarmiss: van mega-foto de IMG's verwijderd.]

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:24

Ik heb precies hetzelfde gehad met de springschoenen. Allebij de kootholtes open. Nu heb ik springschoenen van eskadron met een randje bont aan de bovenkant. Werkt perfect.

Die met het bontje eraan heb ik:

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:57

Je kan ook hoge achterbeenbeschermers gebruiken. Ik heb hele simpele hoge beschermers (ik gebruik ze bij het crossen) die zijn super. Je kan natuurlijk ook gewoon minder voer laten geven, of het paard vaker naar buiten laten zodat hij zich even kan uitleven. Ik heb ook problemen gehad met springschoenen. Ik heb nu van Kieffer met een neoprenen binnenkant. Daar zit een kussentje achter de hoefballen zodat de springschoenen niet draaien. Ik heb nu geen last meer van schurende dingen.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:01

Waarom zou je het probleem oplossen door beenbescherming te kopen? Misschien kan je beter zijn voeding aanpassen!

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:06

Wij hebben in de kar hoge voor achter gebruikt, welgeteld 1x.. lagen ook heel de benen van open

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:41

Heb je geen stalgenootjes waar je beenbeschermers van kunt lenen om te proberen wat het beste bevalt?

Anders misschien zo zacht mogelijke beenbeschermers uitzoeken die de minste kans op irritatie geven...

Succes ermee!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:18

tnx voor de antwoorden..

voer veranderen.. dat is het probleem niet.. als je paard een keerjolig doet ligt dat echt niet aan zijn voer hoor..
plus dat willem verre van vlot is Haha! en alleen bokt alstie geen zin heeft om te lopen en hij van mij voorwaarts moet.. en dan gebeurt het..
maar die ene keer zit ik wel een paar dagen met open wonden..

en hij staat op 3 keer 1 sportbrok voor een paard van 1.78.. niet veel aangezien hij ook genoeg beweging krijgt..

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:46

Hoi, ik had hetzelfde probleem als dat jij nu met jouw paard hebt. Mijn paard krijgt letterlijk overal schuurplekken van. De enige beenbeschermers die geen plekken veroorzaken zijn die van Proffessional's choice. Ze beschermen prima tegen aantikken, worden niet zwaar als je de bagger en blub in moet en zijn makkelijk schoon te houden Verder hebben ze een lange levensduur en zijn ze makkelijk in gebruik!

Onderstaande beschermers heb ik zelf:
Afbeelding

Je hebt ze ook als een losse compinatie met kroonrandbeschermers:
Afbeelding

En een combinatie waarbij het een alles in 1 is:
Afbeelding

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:19

Ik heb de onderste van bovenstaande plaatjes.. Maar dan in het zwart... Perfecte dingen... Schuren niet en blijven goed zitten... EN je kan er gewoon mee rijden.... springen en dressuur... Zijn wel prijzig... 97,- bij just western....

Succes!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:31

Ik heb de bovenste voor voor en de onderste voor achter. Het zijn echt hele fijne beschermers en mijn paardje heeft heel snel plekken, maar nog nooit iets gehad met deze beschermers. Je hebt die achterste ook nog in een lang formaat, maar de extra's daarvan konden ze me in de westernzaak waar ik ze gekocht heb niet uitleggen. En het prijsverschil was dusdanig dat ik de bovenstaande gekocht heb.

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:36

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:50

minder voer. je zegt zelf nooit problemen gehad tot ze meer voer kreeg. dan lijkt mij de oplossing heel simpel. zorgen dat ze weer gaat lopen zonder problemen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:56

hij heeft geen meer voer gekregen maar is van basis naar sport brok gegaan.. ineens een klap meer energiewaarde natuurlijk..
hij loopt er stukken beter van en datie soms zo tekeer gaat vind ik niet erg.. ik vind het alleen vervelend dat er steeds wondjes van komen..

tnx voor de plaatjes.. ik heb al eens van zulke gehad, maar dan van eskadron, vond ze erg fijn, alleen was de maat net te krap.. moest er echt xl van hebben. maar met die had ik ook nooit problemen..

ik ga wel ff sparen Haha! maja.. ik heb veel lie ver datie goed beschermd is dan dat hij steeds met wondjes loopt..

ik had pro deluxe kappen van harrys horse.. erg fijn.. alleen die strijklappen hebben voor het wondjes probleem gezorgd... de voorkappen zijn erg fijn

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:47

die bovenste van harry's horse heb ik ook maar ben er niet tevreden over... Zijn niet laag genoeg en het klittenband plakt na een vrij korte tijd al niet goed genoeg meer waardoor ze dus los laten... Goedkoop is duurkoop dus.....

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:27

gekke_koei schreef:

ik had pro deluxe kappen van harrys horse.. erg fijn.. alleen die strijklappen hebben voor het wondjes probleem gezorgd... de voorkappen zijn erg fijn

aahhh maar das het probleem..wil wedden dat als je bv de strijklappen van eskadron of br neem het probleem is opgelost...
de harrys horse zijn namelijk heel lang..mijn vorige paard had hetzelfde met deze strijklappen...ben weer overgegaan op de eskadron en sinds die tijd geen wondjes meer gehad.. heb me er destijds een beetje in verdiepd..al die dingen naast elkaar gelegd en geconcludeerd dat eskadron de minste kans op wondjes gaf en de beste pasvorm had

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:50

inderdaad 3 in 1 beschermers zou ik proberen,...

xxx naomi

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:38

supersambo schreef:
aahhh maar das het probleem..wil wedden dat als je bv de strijklappen van eskadron of br neem het probleem is opgelost...
de harrys horse zijn namelijk heel lang..mijn vorige paard had hetzelfde met deze strijklappen...ben weer overgegaan op de eskadron en sinds die tijd geen wondjes meer gehad.. heb me er destijds een beetje in verdiepd..al die dingen naast elkaar gelegd en geconcludeerd dat eskadron de minste kans op wondjes gaf en de beste pasvorm had

De strijklappen van HH zijn idd veels te groot voor het gemiddelde paard, ik heb daarom ook voor de HH kappen en achter BR strijklappen, gaat prima zo.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:46

Ik heb voor de cross wel eens naar 3-in-1 beschermers gekeken maar ik vind 3-in-1 beschermers niks. Ze zakken altijd af (hoor ik ook wel van anderen bij ons op stal, ligt dus niet aan mij). Als je door het water rijd zijn ze loodzwaar. De klitteband plakt na een tijdje heel slecht.
Misschien zijn ze leuk als je af en toe een rondje door de binnenbak rijdt, maar niet voor echt intensief gebruik.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:52

hm, idd eens andere strijklappen gebruiken, BR heeft nu iets nieuws, die heeft strijklappen die niet alleen aan de binnenkant zitten maar ook aan de buitenkant( n soort mini-peesbeschermer) en misschien eens pijpkousen proberen? Eskadron heeft ook n soort peesbeschermer voor de achterbenen, k geloof dat die Eskadron Cross-Country heten, die zijn wel mooi voor de achterbenen! en als je bij stalbenen bandageert gaan die stalbenen tog wel aardig weg? goede bandages + onderlappen...... heb dit bij mijn oude pony ook gedaan! hielp wel!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:00

Ik denk dat love_sodera deze bedoeld:
Afbeelding

Ik heb ze van Norton, maar het zijn precies dezelfde als van BR, komen uit dezelfde fabriek. Ik vind ze erg fijn. Aan de bovenzijdes zit zowel bij de voorbenen als bij de achterbenen en inhammetje met heel zacht neopreen. Hierdoor knellen ze veel minder tijdens bewegingen. Je koopt ze als set. Ik heb ze bij www.piafferuitersport.nl besteld voor 42 euro 50. Ik hoop dat ze duidelijk zijn op deze foto.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:05

je hebt ook speciale veradus gel peesbeschermers, die moest ik altijd om dien bij een pard van 1,86 grote poten. Pasten perfect, alleen iets laag, maar de klitterbanden en de vorm waren heel goed