dit is eigenlijk een vraag voor de mensen met een eigen paard, maar die het allemaal zelf moesten betalen....
Hebben jullie je spulletjes al op voorhand gekocht, of pas toen je je paard al had? Ik heb het hier wel over de kleine dingen...
Longeertouw, spullen om de stal te mesten, halsters en hoofdstel, shabrakjes (als je zeker wist wat voor paard je wou), ...
Ik vind dit eigelijk de handigste manier, maar wat vinden jullie ervan?
DiantaM
Geplaatst: 25-12-04 17:08
altijd van te voren kopen, want het kan nog hoog oplopen al die kleine spulletjes.
Niessie
Geplaatst: 25-12-04 17:34
Ik heb veel spullen van te voren gekocht, alleen met zadel/ hoofdstel moest ik nog ff wachten. Zoals Tulandro ook zegt; alles bij elkaar ben je toch flink wat euri's eraan kwijt. Helaas heb ik zelf wel wat spullen te klein gekocht (halsters en peesbescherming) omdat pas na aankoop van Tolstoi bleek dat hij maat Extra full heeft Maar dingen als hoefvet/ teer.. borstels, longeerlijn, zweep, shampoo's, emmers, doeken enzo had ik van te voren.
suusje26
Geplaatst: 25-12-04 17:35
had veel spellen van mijn familie gekregen en had ook dingen van te voren gekocht....
Mi_Amore
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-04 17:38
@suusje26:heb jij even geluk gehad Mijn familie is niet zo welgesteld en moet goed op z'n geld letten, dus het hangt helemaal van mij af. @Niessie: Heb je dat dan niet kunnen ruilen in de winkel? Bij ons kun je dat
suusje26
Geplaatst: 25-12-04 17:43
@chpieke.. maar ik krijg nu niks meer met kerst enz.. jah voor verjaardag een kleinigheidje... eigenlijk best banketstaaf mijn paard is 1 x in het jaar jarig maar word het hele jaar door verwend met alles ben ik jarig krijg ik spullen voormijn paard
maar ja, ik vind het toch handiger om iets van te voren te kopen, anders heb je alles in 1x en ik let erg op de koopjes:P
Nolita
Geplaatst: 26-12-04 09:53
Dingen zoals borstels, hoefvet, kwastjes, schone doeken, stalappotheek en halstertouwen heb ik van te voren gekocht. Nolita kreeg ik met haar zadel en hoofdstel, een zweetdeken en een winterdeken. Toen ik haar had heb ik nog een regendeken en halsters gekocht.
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
Geplaatst: 26-12-04 10:22
Voor ik laine kocht had ik echt alles al voor der en heb daarna alleen een zadel bij gekocht ..En natuurlijk voor de heb .(Maarvoor mij veranderde alleend dat ze op papier van mij is en ik de kosten heb )
Anders_Amigo
Geplaatst: 26-12-04 10:51
ik had al heel veel spullen van me oude verzorgpony's, dus kon ik het daar mooi voor gebruiken. en spullen die ik nog nodig had die had ik daarna gekocht.
ellepel
Geplaatst: 26-12-04 11:00
ik had al het een en ander van verzorgpaarden van vroeger, maar toen ik mijn pony kocht heb ik wel een nieuw hoofstel gekocht. zadel van mijn vorige paard paste perfect op hem dus dat hoefde niet. wel nog dekens erbij gekocht(regen en winterdeken) verder had ik alles wel al..
joyce B
Geplaatst: 26-12-04 11:04
Ik had al veel algemene dingen en heb ook veel spullen erbij gekregen toen ik Andrew zo'n 5 jaar geleden overkocht. Namelijk dekens, zadel compleet met chabrakjes, hoofdstel, halster en zelfs wat borstels omdat ze toch geen nieuw paard namen. Ik heb vrij vlot zelf een ander zadel gekocht omdat ik het zadel wat er op lag niet fijn vond en het ook al erg oud was en versleten. Het hoofdstel heb ik nog steeds
Princess
Geplaatst: 26-12-04 11:34
ik had alles van te voren maar dit was omdat ik deze spullen al nodig had aangezien ik een schoolpaard had. maar verder op voorhand kopen, misschien enkele dingetjes maar lijkt me handiger om het pas te kopen als je je paard hebt want straks past t weer niet of staat t niet ect.
MelodyT
Geplaatst: 26-12-04 11:40
Ik had voor ik melody kocht al 7 jaar haar moeder verzorgt en kon melody daar gewoon gestald laten blijven.
De eerste tijd heb ik gewoon nog met zadel van dr moeder gereden en ik had in de tijd dat ik daar verzorgde zelf al heel wat spulletjes gekocht want ik verzorgde daar toch gratis.
Al die spullen gebruik ik nu nog bij melody en heb wel paar dekens enzo nieuw gekocht maar niet erg veel.
Mirkim
Geplaatst: 26-12-04 11:45
Ik had van ter voren de kleine spulletjes wel in orde. Gelukkig kreeg ik er dekens, hoofdstel en beenbescherming etc erbij. Zadel heb ik direct met Mirk gekocht.
Cassidy
Geplaatst: 26-12-04 11:49
Ik had behalve een halster helemaal niets. En dat is maar goed ook, zo kon ik alles kopen in de maat die mijn paard nodig had. Want ook kleine spulletjes kunnen niet passen (zoals beenbescherming enz)
KozieZ
Geplaatst: 26-12-04 12:55
Ik heb vceel van te voren al gekocht, maar ook gebruikt. Ik heb voor Prisca op paarden van anderen gereden en daar had ik al veel zelf voor. Zo had ik alles om te poetsen, beenbeschermers, longeerlijn, halster, hoofdstel en zadeldekjes al. Bij Pris hoefde ik dus alleen een zadel bij te kopen. De rest kwam als het nodig was. Had ik tussendoor dus nog tijd om te sparen. De maat was geen probleem, want ik had alles in full.
teriema
Geplaatst: 26-12-04 12:57
Wij hadden een bedrag gespaard om het paard van te kopen en een bedrag appart gezet voor eventuele onverwachte kosten, en een bedrag appart staan om spullen en toebehoren te kopen. De spullen hebben we wel pas gekocht toen we het paardje hadden gekocht, je weet namelijk ook nooit van te voren wat je er allemaal bij krijgt als je hem koopt.
Pascha
Geplaatst: 26-12-04 13:01
Ik had ook al veel spullen verzameld, maar zadel, hoofdstel enz. niet, want je weet niet of dat past. Maar als je alles in 1 x moet kopen, is het zo ineens zo duur!! Je kunt ook gewoon geld opzij zetten voor deze dingen.
findi
Geplaatst: 26-12-04 13:03
wachten met zadel hoofdstel eventueel ook met halster en longeersingel (als je nog niet zeker weet of je een groot paard wilt of niet). Mijn paard is dus ook kleiner uitgevallen dan ik ging kopen.
maar poest en stalspullen kun je al kopen
Pink_Horizon
Geplaatst: 26-12-04 13:12
Ik kocht een veulen (11 mnd) dus had toen nog nouwelijks iets nodig. Die paar spulletjes heb ik daarna gekocht. Hij werd langzaam ouder dus ik kon ook langzaam steeds meer spulletjes kopen. Toen ik mijn 2e pony kocht (ong net zo groot) had ik al zoveel voor mijn eerste gekocht dat ik meer dan genoeg had. En nu weer, binnekort komen er 3(!!) bij en daar liggen de zadels en overige spullen ook al voor klaar
__Nathalie__
Geplaatst: 26-12-04 13:29
ik had nog veel van mijn vorge paard en pony liggen wat ik kon gebruiken, nieuw halster en nieuw hoofdstel heb ik wel van te voren gekocht de rest allemaal na die tijd
Anoniem
Geplaatst: 26-12-04 14:15
Ik had alles al van in de tijd dat ik op handelstalletjes reed. Vond veel iegen spullen gebruiken wel prettig. Dus met de aanschaf van mijn eerste paard, heeft me dat niet veel extra's gekost.
masja
Geplaatst: 26-12-04 14:27
Een aantal dingen had ik al van mijn verzorgpaardje ervoor. Ik kocht Tiara in de zomer. Richting de winter heb ik allerlei dekens etc gekocht. Alles op zijn tijd. Als je het belangrijkste maar hebt.
Amable
Geplaatst: 26-12-04 14:35
Ik heb wel geen eigen paard, maar alles rondom mijn verzorgpaard is van mij. Maar doordat het een verzorgpaard is is het toch anders gegaan dan bij een eigen paard denk ik. Borstels bijv had ik wel al en een halster. Maar zadel en hoofdstel heb ik pas later gekocht, net als dekens en andere kleinigheden. Bijv zadelzeep, longeersingel, bijzetteugels ed. Weet niet of dat het handigste is, hoewel ik nu wel alles op haar maat heb gekocht
Concorde
Geplaatst: 26-12-04 15:28
Ik reed al paarden voor anderen, en had dus al een goed zadel, hoofdstellen, dekjes, zweetdeken, halsters, poetsspul, en een heleboel andere zooi. In principe was er niets dat ik direct moest kopen. En dát scheelt!