Ik sta sinds kort op een nieuwe stal en nu staat mijn paard in een dichte box (waar hij dus niet met zijn hoofd uit kan) Wat vinden jullie daarvan? Hij lijkt het niet erg te vinden maar zelf vind ik het een onprettig gezicht.
TeamSpirit
Geplaatst: 25-12-04 15:34
ik vind het zelf ook wat minder. maakt de bewegingsvrijheid van je paard natuurlijk wel een stuk kleiner. maar zoals je al zegt vind je paardje het niet erg dus het kan makkelijk. kan hij wel lekker snuffen net de andere paarden tussen de tralies door?
freaky
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 13:43
gelukkig is de rest van de stal niet dicht en kan hij gewoon aan zijn buren snuffen. Maar ideaal is het niet ik hoop ook gauw dat er een andere stal vrij komt.
felicity
Geplaatst: 05-01-05 13:55
Ik had op mijn oude stal ook zo'n stal. Drie kanten waren dicht alleen de voorkant had tralies. Ik vond het niks. Ik had daar wel het voordeel dat ze een paar uur naar buiten gingen met een groepje. Maar toch vond ik dat erg jammer. Ik sta nu op een stal waar hij naar buiten kan kijken (luik) aan de voorkant over de boxdeur kan kijken. En tralies zitten tussen de stallen. Ik vind dit ideaal.
Firegurl
Geplaatst: 06-01-05 12:38
Dat lijkt me nou echt nix ,ik had het ook in het begin en toen heeft de eigenaar van de stal een andere deur erin gezet,die van mij kijkt namelijk graag ff naar buiten en is heel nieuwgierig,hij weeft wel maar dat doet ie ook gewoon in zijn stal dus ook al is zijn stal dicht dan doet ie het egwoon in zijn stal dus ik gun hem het naar buiten kijken wel,hoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel gaat met het weven hij staat ook vaak bijna de hele dag buiten!!
ellepel
Geplaatst: 06-01-05 12:41
mijn pony staat dan ook in een dichte stal, wel tralies maar kan er niet met zijn hoofd uit. ik vind dit juist heel prettig, je voorkomt dat mensen zomaar gaan aaien, of voeren, ook kan hij andere paarden of mensen die passeren niet gaan bijten..
ik vind t niet erg, door de tralies heen kan hij namelijk ook nog genoeg zien
Stilla
Geplaatst: 06-01-05 13:06
Mijn pony staat ook in een dichte stal. Ze kan wel met haar hoofd over de onderdeur heen kijken, en ze heeft een buitenstal.
MeiaLuna
Geplaatst: 06-01-05 13:10
Bij ons op de manege heb je alleen maar dichte stallen.Enkel in de kleinere stallen mag de deur overdag open en staan ze achter een ketting. Deze stal heb ik dan ook gekozen Ikzelf vind het ook echt geen leuk zicht als mijn paardje niet met z'n hoofdje buiten kan.
Anoniem
Geplaatst: 06-01-05 13:17
Dichte stallen zijn niet erg, het geeft ook rust met bijv eten, of hengstige merries of andere chagerijnige paarden.
Voorwaarde vind ik dan wel dat ze veel buiten moeten komen (vind ik eigenlijk altijd wel, maar dan nog meer ) Zodat ze toch contact kunnen hebben.
Op de stallen waar ik gereden heb, waren dichte stallen heel normaal. Dit omdat de paarden nogal eens wisselde en je zo geen herrie had met paarden die naar elkaar trappen of bijten. Want een paard in de tralies, word je ook niet blij van.