wat mogen jullie verzorgsters/bijrijders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

wat mogen jullie verzorgsters/bijrijders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 14:42

ik heb voor royena een "bijrijdertje" omdat als ik geen tijd heb, zij dan haar kan rijden zo dat ze niet de hele dag op stal staat Lachen
ze rijd erg netjes, en royena loopt zelfs keurig aan de teugel,zij is 14 jaar en heeft zelf een 2 jarige, waar ze dus nog niet op kan rijden.

maar wat mogen jullie verzorgsters/bijrijders?
mogen ze ook dingen zoals springen en buitenritjes maken?

ben daar wel benieuwd naar Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:53

De verzorgsters die ik heb gehad mochten alles doen met mijn pony's, natuurlijk buitenrijden gezien ik geen bak heb. Ook zwemmen en dat soort dingen vind ik prima. Zolang ze de pony's niet helemaal dood rijden. Dat ze zwaar bezweet en hijgend op stal komen.

LoverBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:58

ik verzorg zelf 3 ponytjes die bij elkaar staan en mag er alles mee doen. het zijn 2 shetjes en 1 mini appaloosa. de eigenaar zelf weet er niet veel van en vertrouwd ons helemaal.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:31

Mijn bijrijdmeisje mag 'thuis' alles doen met mn paard. Maar ze mag er niet mee naar buiten!!

LoverBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:56

dat begrijp ik wel,jah. je weet nooit wat er buiten kan gebeuren en je bent er zelf wel verantwoordelijk voor

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:05

Ik mag eigenlijk alles, breng de paarden uit op wedstrijden, ga ermee naar de vereniging en ook buitenritten e.d. alles mag...
Maar nu hebben de mensen me zelf opgebeld om te vragen of ik voor ze wilde rijden en ik ben 22.. maakt ook wel wat verschil denk ik, de leeftijd.
Alles gaat wel op eigen risico.

LoverBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:39

ik mag ook alles, alleen ik verzorg een shetlander en ben te groot om erop te rijden, datis wel jammer, want het is een topspringpaardje

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:46

Met mijn bijrijdpaard mag ik aardig veel. Ik mag dressuurrijden, springen (in overleg), en als het nodig is ook in de carrousel invallen. Verder longeer ik haar regelmatig met pessoa. Ik zou ook wel met haar naar buiten mogen, maar dat doe ik zelf liever niet. Laat dr baasje maar lekker dr leven wagen! Ik schrijf wel altijd netjes op wat ik met het paard gedaan heb als ik geweest ben, en laat ook weten of het wel of niet goed ging. Zo weet de eigenaresse ook waar ze aan toe is. Het bevalt ons op deze manier allebei goed!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:12

Ik mag ook zo ongeveer alles met mijn bijrijdpaardje, Alleen een buitenrit maak ik niet want het lijkt me echt geen goed idee met hem.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:41

Mijn amazone mag alles, westrijden, buitenritten enz. Het enige wat ik mag is naar de wedstrijden toe rijden (geintje, ik rijd zelf haast niet meer)
We houden wel een boek bij wat er gebeurt en wat hij gedaan heeft.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:42

In principe alles wat ik ook met Fleur doe, maar wel in overleg Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:47

Ik verzorg zelf twee paardjes, wel manegepaardjes, waar ik alles mee mag doen behalve rijden.

Ik heb ook nog 3 new forests verzorgd, waar ik maar beperkte dingen mee mocht doen. Ik mocht poetsen en inspannen om dan met de pony's het bos in te trekken, maar rijden mocht ik niet , maar dat vond ik niet erg Haha! Ik genoot echt van die ritjes door het bos!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:16

mijn verzorgster mag in feite niks.. ben er altijd bij als zij rijd(sinds ry bij boef staat op ry) en gaf haar ook vaak 'les' heeft ze wel veel aan gehad, want sinds ze voor boef zorgt is ze echt véél beter gaan rijden! Haha!
maar ze mag gewoon rijden, af en toe zet ik een sprongetje neer etc. buitenritten fiets ik mee, ga dat denk ik (nog) niet samen met ry doen, boef is buiten super fel..
ze is trouwens 10, dus vind het ook een beetje eng om haar alleen te laten. ze is er om boef een beetje beweging te geven, zelf vind ik me te groot/zwaar voor boef om er nog serieus op te rijden, af en toe een ritje kan wel, maar echt vaak niet meer..

ze hoeft trouwens ook niks te doen, uitmesten enzo doe ik zelf, meestal op een andere dag(ze komt 1x in de week) soms doe ik het wel eens op die dag en dan helpt ze me wel. Lachen

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:25

ik was 15 dat ik begon met gino(nu 18)en mocht vanaf het begin alles met hem doen.buitenrijden, springen. alles!
alleen als ik met trailer wegwilde moest ik het melden.
en als ik wedstrijd had. want dan is ie lang weg

vind idd dat het aan de leefijd ligt. als je nou 10 bent vind ik het logisch dat alles onder begeleiding gaat

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:05

Ik mag alles met Mischa doen, alleen als ik iets bijzonders ga doen ofzo moet ik het wel even melden, en altijd wel even zeggen als je gaat buitenrijden ofzoo..

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:10

Ik mag ook bijna alles met Herman doen... Buitenritten, dressuur, springen, naar het strand nog niet, maar dat komt nog wel! En als ik weer is aan een onderling wedstrijdje mee wil doen ofzo, of iets anders, dan moet ik dat wel gewoon vragen, maar dan mag dat meestal wel gewoon Lachen

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:08

Ik heb in de loop van de tijd 3 verschillende ruiters op mijn paardje gehad.
Cloris hier op bokt, zij wilde met haar hengst starten en moest hievoor L startgerechtigd zijn, zij nam Roofer mee naar wedstrijden, waar en wanneer zij wilde.
Daarna heeft een jong meisje (pennymeisje zoals jullie hier op bokt zeggen Knipoog ) hem een tijd verzorgd. Van mij mocht ze alles met hem doen. Ook naar buiten, maar dan zeg ik er wel bij dat ze de enkele keer dat ze dat deed (ze durfde niet zo goed) samen met haar moeder ging die ook ook een paard heeft. Ook springen deden ze samen net als onderlinge wedstrijden en met de les mee rijden. Ze heeft ook nog een keer met veel plezier een Pas de Deux met haar moeder gereden.
Nu rijdt Jet van bokt tijdelijk op hem 1 keer in de week, totdat Lou weer helemaal goed is, en zij mag natuurlijk ook doen waar ze zin in heeft Knipoog

Ik denk dat het afhangt van de ruiter en het paardje zelf wat je toe kunt staan. En wat buitenrijden betreft: ook van de omgeving. Ik zou geen jong/ niet zo ervaren meisje naar buiten laten gaan zonder een andere ruiter erbij, gezien onze omgeving (Veel langs de weg.), terwijl ik die zelfde ruiter rustig alleen in de bak zou laten rijden..... Zo makkelijk is mijn pony dan wel weer. Tong uitsteken

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:50

Ik mag ook alles met stef,
Maar heb wel altijd in mn achterhoofd dat de verantwoordelijkheid bij de eigenaresse ligt, en ga dus niet in mn eentje het bos in.
Verder kan ik komen wanneer ik wil, dressuur, springen etc.
Natuurlijk ook in het begin eerst rustig kennis gemaakt met stef, en afspraken gemaakt daarna kon ik ermee doen wat ik wil

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:58

Ik mag met Fannie hartstikke veel doen. Het is eigenlijk net m'n eigen paardje. Het enige wat 'moet' is zijn stal en die van z'n vriendje uitmesten, maar als ik eens weinig tijd heb is opstrooien ook goed. Verder mag ik erop rijden, ermee op les, op (onderlinge) wedstrijd en longeer ik hem ook regelmatig. Nu in de winter ligt de bak blubber en in de vakantie mag ik in overleg wel alleen op buitenrit. Wat ik overigens liever niet doe, tenzij ik iemand heb die mee wil fietsen. Normaal fietst de eigenaresse altijd mee en ik vind het persoonlijk toch fijner als er iemand bij is, als er dan iets gebeurt ben je tenminste niet alleen. Ook ben ik vaak alleen in de stallen, dan schrijf ik op, wat ik doe en wat me opviel enzo, op het whiteboard daar. Als er iets is waarover ik twijfel bel ik haar gewoon even. Ik voer ze ook gewoon en Fan mag ik ook knippen (oren, vetlokken etc). Als ik een vriendin wil meenemen vraag ik dat altijd en dan is het eigenlijk geen probleem. Ik voer ze ook gewoon en

Ik denk dat het vooral van je paard en het soort iemand die hem/haar verzorgt afhangt wat je kunt toelaten. Of je verzorgster je paard een beetje de baas kan en weet wat ze moet doen in 'enge' situaties enzo.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:59

ik heb een verzorgstertje van 10 Lovers.omdat ze erg klein is poetst ze Laine alleenen als ik er bij ben wandelen of losgooien..En ze heeft nu twee keer uitgestapt Lachen.Maar laine vind dat tutten heerlijk enzij is super blij er mee Lachen

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:09

ik ben verzorgster en ik mag alles met de paarden.
behalve alleen door het bos Lachen moeten nog mensen bijzijn...

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:27

Ik mag veel doen met mijn verzorgpony, lekker buitenrijden, en heb pas voor het eerst in een bak met hem gereden. We schrijven wel in een schriftje wat je gedaan hebt enz.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:35

Mijn verzorgster is 10, maar ik ben er altijd bij. Ik laat haar wel gewoon zelf alles doen, maar als ze evt. hulp nodig heeft ben ik er wel. Niet dat ik met m'n handen in mijn zakken toe sta te kijken, want ik ben meestal bezig met mijn andere pony.
Ze mag eigenlijk alles met hem doen, zolang in overleg. Met buitenrijden ga ik wel mee, want het blijft een kleine boef die soms niet helemaal doet wat zij wil.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:38

Ik heb 4 verzorgpony's en mag er alles ong mee doen..als ik maar van de manen en staarten afblijf Haha!.
Zij rijd zelf heel af en toe op de tinker(1 x in de 3-4 weken).
Ik mag iedere dag rijden, en het is ook niet van dan gaat zij voor vast rijden en dan voor ik.
We spreken dat dan gewoon dan af Knipoog.
Ze vinden eigenlijk alles goed..maarja ze hebben 5 pony's en doen er weinig mee, dus het is alleen maar fijn voor hun dat ik er vanalles mee doe.
Ik verzorg ze nu nog niet zo lang, maar als ik wil mag ik nu al naar buiten, maar dat doe ik nog niet..Manuela heeft af en toe streken(ineens rodeoen enzo..en Patch heeft af en toe ook wel buien Knipoog ).
Ik mag daar zelfs gratis een pony stallen als ik wil..

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:04

Het is maar goed dat ik geen verzorgster voor mijn paard heeft want ik vrees dat ik verschrikkelijk betuttelend zou zijn. Dat ik haar/hem geen vrijheid zou geven. Er zijn wel twee (of meer eigenlijk) mensen bij mij op stal aan wie ik mijn paard toevertrouw. Dus als ik op vakantie ben weet ik dat ze in goede handen is.

Ik ben zelf wel bijrijdster geweest (wel betalende) ik mocht alles. Maar ging hier ook heel verantwoordelijk mee om. Als ik een bijrijdster zou hebben zou ik er in het begin wel bij willen zijn en ik denk dat ik met de tijd wel het vertrouwen zou hebben om haar alleen te laten. Maar ik ga veel te graag zelf naar mijn paard dus een bijrijdster heb ik echt niet nodig.