Steigeren met aansingelen en opsteigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyBoy

Steigeren met aansingelen en opsteigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 14:26

De verzorgpony van een vriendin is pas verkocht. Zij zelf reed dr bijna altijd zonder zadel. Nu is ze verkocht. En 4 dagen daarna mocht zij dr daar rijden in de binnenbak. Met zadel. Ze deed helemaal niks! Dus toen is de dochter van de eigenaar er een week later opgestapt en toen steigerde ze allemaal. Maar alleen met aansingelen en opsteigen. Ze heeft dit de laatste tijd niet gedaan. Oke, toen Shadow er net was (bij ons) heeft ze het ook gedaan. Maar dat is overgegaan. Ze hebben het de hele week op verschillende manieren gedaan. Maar het lukte niet. Nu staat Shadow weer te koop! Weet iemand misschien de reden?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:39

LuckyBoy schreef:
Weet iemand misschien de reden?

Ik denk zomaar, omdat de nieuwe eigenaren het niet leuk vind dat hij steigert met aansingelen en opstappen Schijnheilig
Dat is volgens mij trouwens een 'gebrek' dat gemeld moet worden bij de verkoop

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:40

iets zegt mij dat ze niet die reden bedoelde Ineke2 Schijnheilig

is er iets met haar rug?
(en wat doet eenpaard bij singeldwang (of noemde dat nou weer?))

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:16

Zadeldwang idd.
Deed mijn vroegere verzorgpony ook, die steigerde ook bij het aansingelen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:35

misschien past het zadel niet, of heeft het paard een zadel gehad wat niet goed paste

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:44

Het zal wel met het zadel te maken hebben. Ze moeten eens een boomloos proberen. Kun je zowat gratis een weekend of week testen (Barefoot).

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:01

Ze zal waarschijnlijk een slechte ervaring hebben gehad met het zadel in het begin. In Bit staat vooraan een artikel over een pony die zich moeilijk liet zadelen, misschien kan dat wel helpen.

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:00

Sjellii schreef:
Zadeldwang idd.
Deed mijn vroegere verzorgpony ook, die steigerde ook bij het aansingelen.

Ja maar toen we er zaterdag op gingen rijden deed ze helemaal niks! En toen ging er een ander meisje op, en wij waren er niet. En toen deed ze het ineens Verward Dus het ligt niet aan het zadel, en er is ook al een dierenarts geweest. En ze heeft nergens last van..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:04

Als ze nergens last van heeft moet ze een pak op d'r donder hebben Lachen

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:27

Soxje schreef:
Als ze nergens last van heeft moet ze een pak op d'r donder hebben Lachen

Dat meisje is er al vanaf gevallen en vind dr nu een beetje 'eng' maar we gaan er dinsdag naar toe.. Dus dan gaan er dr van 'aanpakken'

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:31

als ik jullie was zal ik toch echt een keer naar het zadel laten kijken, en als dat niet helpt een fysio langs laten komen. Een paard steigerd en bijt namelijk niet zomaar, en denkt ook niet zo van, ohh laten we maar eens even voor de lol gaan steigeren.. jammer genoeg denken nog veel mensen dat paarden dat wel voor de 'lol'doen. Scheve mond

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:32

Ja maar het is al nagekeken... en ze is zelfs met een ander zadel gereden..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:37

LuckyBoy schreef:
Ja maar het is al nagekeken... en ze is zelfs met een ander zadel gereden..

omdat dat andere zadel beter lag ofzo? als dat zo is licht het daar idd niet aan.

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:40

eefjuh112 schreef:
omdat dat andere zadel beter lag ofzo? als dat zo is licht het daar idd niet aan.

Het licht niet aan het zadel want ze deed het met verschillende zadels. Verschillende kinderen dus aan haar 'stijl' van rijden licht het ook niet.. De zadels zijn nagekeken en ze bekeerd ook niks aan haar rug.. Dus ik weet niet wat het verder kan zijn??

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:27

Dan zou ik eens iemand met veel ervaring haar laten zadelen, het ligt dan gewoon aan een slechte ervaring met het zadel hoor of misschien heeft ze gewoon geen zin om te werken en doet ze daarom zo. Nee, zoals ik eerder zei, in Bit staat iets interessants erover (als je wil kan ik het wel uittypen), of anders laat je een deskundige even met haar omgaan en zadelen.

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 23:46

Biepje schreef:
Dan zou ik eens iemand met veel ervaring haar laten zadelen, het ligt dan gewoon aan een slechte ervaring met het zadel hoor of misschien heeft ze gewoon geen zin om te werken en doet ze daarom zo. Nee, zoals ik eerder zei, in Bit staat iets interessants erover (als je wil kan ik het wel uittypen), of anders laat je een deskundige even met haar omgaan en zadelen.

We gaan dindsdag erheen, en als ze het dan niet doet.. Naja, dan kan het niet aan het zadel liggen. En zoja, dan moet er maar een deskundige naar kijken maarja. dat heb ik niet voor t zegge.. Ze is nu verkocht!