Iets leuks doen met jonge pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Iets leuks doen met jonge pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:10

Hoi,
Ja morgen met de kerst ben ik dus vanalles vanplan Tong uitsteken
Eerst wil ik s'ochtends vroeg Fleur (2jaar) een beetje mee gaan grond werken enz. Natuurlijk niet te zwaar Tong uitsteken Dan gaan we wandelen.
Het zelfde ga ik doen met Marieke (3jaar) en longeren en wandelen.

Maar ik had nog een vraagje Tong uitsteken Wat zou ik nou nogmeer met deze 2jonge pony's kunnen gaan doen. Wat leuk is of waar ze veel van kunnen leren?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:11

wat is grond werken? Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:12

Vanaf 2 jarige leeftijd kan je niet zo veel. Natuurlijk een poetsbeurt houden lekker veel wandelen en knuffelen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:16

Nou een soort Natural Horsemanship gebeuren. Ik wil ook echt dat ze vertrouwen ed in mij krijgt en dat kan je het beste krijgen door grondwerk

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:22

Ik denk inderdaad dat je het daar maar bij moet houden...
Verder niets doen, met die 2 jarige, is eigenlijk nog maar een baby'tje. Maar met grondwerk krijgt je paard (indien je het goed doet dus, ben ik achtergekomen) meer respect voor je. En dat is een goede basis om later te beginnen met rijden..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:23

Ja daarom wil ik ook graag met grondwerk gaan beginnen er word bijna nooit iets met het paardje gedaan (Nee duh het is nog een kleine) Maar wat grondwerk kan geen kwaad toch? En graag zou ik ook iets willen zodat ze iets kan leren zegmaar..

BV Over een zeiltje stappen ofzo. (maar wij hebben jammer genoeg geen zeiltje)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:54

grondwerk kan wel, maar niet langer dan een minuut of 10-15, veel langer kunnen ze hun concentratie vaak nog niet vasthouden...
gewoon alles rustig aan doen! En niet elke dag hetzelfde dat gaat snel vervelen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:27

Geef ze een keer een uitgebreide poetsbeurt, ga lekker in de stal zitten of maak je pony mooi voor een leuke fotoshoot op een mooie plek.. je kunt bv naar het bos/strand/meer ofzo wandelen.. en daar foto's maken. Of oefen netjes meelopen, voetjes geven enz. Of ga een dagje borstels en halsters schoonmaken, poets je tuig enz.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:28

sorayalover1 schreef:
Ja daarom wil ik ook graag met grondwerk gaan beginnen er word bijna nooit iets met het paardje gedaan (Nee duh het is nog een kleine) Maar wat grondwerk kan geen kwaad toch? En graag zou ik ook iets willen zodat ze iets kan leren zegmaar..

BV Over een zeiltje stappen ofzo. (maar wij hebben jammer genoeg geen zeiltje)

Helemaal geen probleem, erg goed juist.. Zolang je er rustig onder blijft, en het rustig aan blijft doen. Niet verwachten dat je gelijk van alles en nog wat met ze kunt.. Haha!

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:33

vrijheidsdresuur??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 18:41

Nee ik wil zelf niet echt gaan beginnen met vrijheidsdressuur.
Morgen ga ik iniedergeval eventjes grondwerk doen en dan ga ik denk ik nog even buiten wandelen.