Ons mini paard veulen krijgt nu al echte hengsten streken. Hij wil alles opknagen dat hij te pakken kan krijgen. en hij is over het algemeen in de omgang een beetje meer hengst, maar nog niet heel erg vervelend. Ik weet alleen niet hoe ik hem moet straffen voor dingen die hij niet mag doen. Of moet ik het gedrag juist negeren? maar dat is toch eigenlijk ook niet goed? als ik hem bijvoorbeeld aan het poetsen ben dan eet hij wel eens aan het hek.
Weet iemand hoe ik hem moet straffen? en weet iemand of als hij zich meer als een hengst gaat gedragen zijn ballen binnen een korte tijd ook in gaan dalen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
P_Tries
Geplaatst: 24-12-04 19:40
met je stem... gewoon heel streng zijn.. wij hebben op stal 2 hengsten arabieren die kan je met een harde stem en niet in paniek raken erg goed laten luisteren
Mama_Suus
Geplaatst: 24-12-04 21:28
streng met je stem, als ie je bijt terug bijten en met je stem straffen, dan gaat ie dat op een gegeven moment met elkaar linken en kun je hem later alleen nog met je stem straffen
nikitatje
Geplaatst: 25-12-04 16:46
jje stem opheffen en mioschien kleine tikjes geven...!!!
Sjonniej
Geplaatst: 25-12-04 16:47
Als je van jezelf weet dat je altijd op het goede moment een tik geeft, zou ik hem een tik geven. Maar als je nog wel eens te laat of op een verkeerd moment slaat zou ik het niet doen, dan maak je hem alleen bang.