zadel, wat is het waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

zadel, wat is het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:38

Ik heb een australian stock zadel dat ik misschien wil verkopen.
Er staat op de achterkant gewoon australian stock zadel en op de zijkant ook, in een rondje met een kangeroe erbij. En daaronder staat met grote letters "supreme polly".

Kent iemand dit merk?
En de vraag vor straks: wat is het denk je waard? (ik zet zo dus foto's erop; logisch Haha! )

Er zitten wel wat slijtplekjes op, maar de stiksels enzo zien er goed uit. De kussens zijn van stof.
In de lepel zit achteraan een knik, en de boom is mogelijk geknikt maar niet gebroken (kan dit Verward ). Misschien dat we dat nog even laten controleren.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:50

Wat is de nieuw prijs???
Daar moet je je vraagprijs op basseren.
De nieuwprijs - de gebruiksschade.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:54

Tsjah, dat weet ik dus niet..... Misschien de vorige eigenaar maar eens mailen. Tong uitsteken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:56

een 2e hands zadel bereken je meestal zo: De helft van de nieuwprijs- de gebruiksschade. En als het zadel juist erg goed onderhouden is, ligt hij boven die helft.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:07

Tulandro schreef:
een 2e hands zadel bereken je meestal zo: De helft van de nieuwprijs- de gebruiksschade. En als het zadel juist erg goed onderhouden is, ligt hij boven die helft.

Tjahh zo kan het ook. Maar iets meer mag ook wel. Ach ja ieder zijn eigen manier.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:19

hier zijn de foto's voor de geïnteresseerden Bloos

Afbeelding
Het kangeroetje bovenop het zadel (die had ik nog niet eens opgemerkt Tong uitsteken)

Afbeelding
de achterkant, op het gouden plaatje staat dus australian stock zadel

Afbeelding
de knik

Mijn vraag is dus vooral of iemand het merk kent, en wat je er dan voor over zou hebben Geld, geld! .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:27

dat is niet goed hoor zo'n knik. Dan kan je hem niet meer gebruiken geloof ik... Ik kan het ook mis hebben hoor!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:31

Scheve mond , ik vond het ook wel gek, maar alles zit nog heel stevig, het beweegt niet, hoe hard je ook sjort en trekt. En het ligt ook heel stevig (bahalve dus dat het schuift omdat het niet zo goed past).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:42

Mischien de zadelmaker naar laten kijken? Want er mogen geen knikken in je zadel zitten. Dan kan ej er niet meer mee rijden ofzo?
Een vriendin van mij had dat laatst namelijk ook daar was de boom ook niet van gebroken maar ze kon er niet meer mee rijden.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:47

die knik lijkt me niet goed, geloof dat dan het zitvlak gebroken is