Paard overlaten schrijven op naam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjel

Paard overlaten schrijven op naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 16:37

Vandaag mn paard laten enten en toen zag ik dat hij nog op de naam van zijn oude eigenaar staat.
Zij heeft hem wel over laten schrijven op onze naam, de verzekering etc. ook.

Maar in het Paspoort staat haar naam nog, moet ik dit nu naar zijn Stamboek (Nrps) sturen dat die het veranderen?

En kan ik evengoed wedstrijd rijden met hem, ook al staat hij nog op haar naam? Want op Wedstrijd heb je je paspoort nodig en die heb ik dan niet als ik ze opstuur naar het Nrps, of voldoet een kopie ook op Wedstrijd?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:48

ik zou even naar het stamboek bellen.

Toen ik het pasporrt van Prisca over liet schrijven op mijn naam moest ik het boekje opsturen met mijn adres en naamgegevens en geld erin. Toen kreeg ik hem weer terug op mijn naam.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 16:58

Hoelang duurde dat ongeveer voordat je je boekje weer terug had?

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:13

Hoi,

Ik heb mijn NRPS pony ook dit jaar op mijn adres over laten schrijven. Je moet dan zijn oude papieren op sturen naar het stamboek en dan duurt het ongeveer 3 tot 6 weken voordat je je spullen weer terug hebt op jouw naam. Ik heb van te voren wel even naar het stamboek bureau gebeld zodat ze wisten dat het er aan kwam. Op de website van het NRPS staan de kosten! Cool

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:16

Oke, dankjewel! Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:19

gewoon eerst even bellen Lachen Dan hoef je niet gelijk alles op te sturen zonder te weten wanneer je het terug hebt enzo Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:21

Ik heb mijn veulen ook op mijn naam gezet. ook bij NRPS.
Ik heb aangetekend opgestuurd paspoort en stamboekbewijs. Er een briefje bij gedaan dat het met spoed moest. Dinsdag op de bus gedaan. Vrijdag had ik de aceptgiro betaald. En woensdag had ik hem weer in huis.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:54

Net zoals de rest zegt;
aangetekent opsturen. En gewoon even bellen als je hem terug wil (als het te lang duurt). Bij ons was hij daar een maand, toen even gebelt; we hebben volgend weekend wedstrijd dus waar blijft het paspoort. Volgende dag thuis!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:57

Je kunt het opsturen maar voor de wedstrijden maakt het niet uit wiens naam in het paspoort staat, op mijn paard rijdt iemand anders en die kan gewoon starten, houd er wel rekening mee als je het overlaat schrijven dat je vaak lid moet worden van het stamboek, weet niet of dat bij het NRPS zo is, bij het KWPN wel

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:06

ik moet beide nog over laten schrijven, weet iemand hoe dat zit bij de KVTH? het haflingerstamboek?
en bij de kwpn.. want daar heb ik ook nog mooi zo'n stamboekplaat bij en die heb ik niet bij de haf..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:04

Voor wedstrijden rijden enz. maakt het niet uit of het op jouw naam staat. Voor keuringen moet dit weer wel - dan moet je ook lid zijn. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat je lid bent omdat hij al overschreven is. Zou even bellen naar het NRPS en dan een handig moment opzoeken om het over te laten schrijven (zodat je met een wedstrijd het paspoort gewoon mee kan nemen).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:29

inib schreef:
houd er wel rekening mee als je het overlaat schrijven dat je vaak lid moet worden van het stamboek, weet niet of dat bij het NRPS zo is, bij het KWPN wel

Dit hoeft bij het NRPS niet.
Als je lid bent/wordt kost het overschrijven niets.
Als je geen lid bent/wordt kost het je wat, maar je bent niets verplicht. Dat zou natuurlijk ook absurt zijn, aangezien je verplicht ben om je paard te registreren.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:29

Sjonniej, ik weet niet wat jij bedoeld met verplicht je paard te laten registreren, geen van mijn paarden staat op mijn naam maar nog op de naam van de vorige eigenaar, dit is al jaren zo en maakt niets uit, alleen als je naar keuringen gaat moet hij op jouw naam staan. Mijn paarden zijn geregistreerd alleen op naam van de oude eigenaar.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:11

Heeft je paard al een chip? Het is volgens mij namelijk wel bealngrijk dat de chip op je eigen naam staat, anders heeft dat ding natuurlijk helemaal geen zin.
Als je hem nog moet laten chippen moet je de papieren en de chipformulieren toch opsturen naar het nrps, en dan kunnen ze ze gelijk helemaal op jou naam zetten.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 16:27

Ja hij is al gechipt, ik laat hem dus wel gewoon overzetten op mijn naam. NRPS gaat alleen pas 5 Januari weer open, dus moet nog even wachten.