Paardenvakantie op de Veluwe. Ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytje

Paardenvakantie op de Veluwe. Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 14:52

Wij willen in de zomervakantie graag met z'n tweeen (me zus en ik) met onze paarden op vakantie in de veluwe. Het is de bedoeling dat we dan gewoon lekkere tochten kunnen maken maar wel bij bijvoorbeeld een boerencamping waar je de paarden kunt stallen (land). Me zus heeft al gezocht op internet maar niet zo veel kunnen vinden dus daarom vroeg ze of ik het even hier wilde vragen. Hebben jullie misschien ideeen of hebben jullie dit ook al eens gedaan?
Groetjes!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:54

Ik ga in januari kijken bij de kleine pol en dan gaan we als het bevalt in april, mei daar een paar dagen heen www.dekleinepol.nl op de site ziet het er erg leuk uit!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:59

Ik ben een paar keer bij www.caitwickerzand.nl geweest. Beviel wel goed. Hou wel in de gaten dat de veluwe behoorlijk zwaar kan zijn.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:04

www.caitwickerzand.nl erg leuk!! Het znad stuifde alleen wel heel erg, en we kwamen elke dag zwart thuis na het rijden Knipoog
Je krijgt een flinke weide tot je beschikking. Via een klaphekje op het terrein zit je meteen in het bos.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:33

De Woody Ranch in Uddel is mij vorig jaar erg goed bevallen OK dan!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:41

Woody ranch is inderdaad erg leuk, het Caitwickerzand ook maar geloof dat die geen paarden meer mogen hebben......
Bij Ponyvreugd in kootwijkerbroek schijnt het ook erg leuk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:47

Ik woon zelf vlakbij Kootwijk en vind de Paalhoeve en Gert van den Hoorn op een erg mooie plek zitten.
Bij de eerste zit een camping en de tweede heeft huisjes.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:54

ik ben vorig jaar met mijn pony's op vakantie geweest op de veluwe! super leuke omgeving daar. ik vond de woody ranch best tegen vallen in vergelijking met de andere accomodaties. dit omdat de weilanden ver weg zijn (bijna een km) en de omheining vind ik ook niet alles(1 dun draadje)
caitwickerzand is idd heel mooi omdat je midden op de veluwe zit.
de niesjeshof is ook erg gezellig en niet duur. je hebt hier dan geen huisjes en geen stallen alleen land.
de veluwe ranch (nu de krimhoeve geloof ik) vond ik het mooist. super mooie kamers de paden waren heel goed bewegwijzerd zodat verdwalen bijna onmogelijk was. en nette stallen. evt heb ik wel wat foto's voor je! die vond ik echt het mooiste! veel plezier iig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:55

Kobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:16

De Henriettehoeve in Wolfheze....erg leuk! Super ruiterpaden en aangesloten op de Veluwe trail.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:27

Ik ga dit jaar als het goed is naar de woodyranch in uddel, hbe er nu al onwijs veel zin in!!
Vorig jaar is een vriendin van mij ook geweest, ik weet alleen niet wara dat was

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:36

Kobus schreef:
De Henriettehoeve in Wolfheze....erg leuk! Super ruiterpaden en aangesloten op de Veluwe trail.

Hier kan ik maar een woord aan toevoegen: GEWELDIG

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:50

Kobus schreef:

Hebben die een site? daar kan ik bijna te paard heen Tong uitsteken

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:27

marina schreef:
Hebben die een site? daar kan ik bijna te paard heen Tong uitsteken

http://www.henriettehoeve.com. Nette stallen, goede weiden, vriendelijk. En je kan je ook je trailer wegzetten, maar dat is dan voor jou niet nodig, toch? Haha!

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 09:12

laura2span schreef:
de niesjeshof is ook erg gezellig en niet duur. je hebt hier dan geen huisjes en geen stallen alleen land.

Kan ik dit vinden op internet? Het 'niet erg duur' en 'alleen land' spreekt mij wel aan. Knipoog
En we willen graag in het tentje voor het echte kampeer gevoel Tong uitsteken
Is het land dicht bij de camping en kun je zo het gebied in rijden?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:12

Ik ben afgelopen zomer naar http://www.campingboszicht.nl/ geweest en het jaar daarvoor naar caitwickerzand, is allebei goed bevallen! Mijn ouers vonden de omgeving bij boszicht mooier om te fietsen dus daar gaan we aankomende zomer waarschijnlijk weer heen Lachen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:53

het land is heel dicht bij de tent. wij stonden met onze tenten zeg maar 2 meter ong van de paarden af. als je aan de andere kant van de camping staat is het ong 20 meter lopen Lachen
super dicht bij! echt leuk... de eigenaren waren ontzettend aardig en hielpen je overal mee als dat nodig was!
je rijdt daar de achterdeur uit zeg maar en na 100 meter tussen de maisvelden te hebben gereden zit je midden in de bossen!
ze hebben helaas geen site .... het adres is: apeldoornseweg 174, 6731 SC otterlo. 0318-591423

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:19

Inca schreef:
http://www.henriettehoeve.com. Nette stallen, goede weiden, vriendelijk. En je kan je ook je trailer wegzetten, maar dat is dan voor jou niet nodig, toch? Haha!

Danj je! Heb ze meteen een meetje gestuurd Lachen

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:15

Er zijn trouwens al best wat topics hierover. Kijk ook op http://www.veluwetrail.nl Je kan de veluwetrail volgen (staat aangegeven met bordjes) en daar zie je ook nog allerlei overnachtingsplaatsen (incl. plek voor het paard dus).
Zelf ben ik al 2 keer op trektocht geweest (7 dagen) door de Veluwe. We zijn o.a. geweest op camping Samoza, Woody Ranch in Uddel, Veluwe Ranch (toen het nog een manege was), De kronkel, de Cannenburgh en het Schutteshof. Als je dus iets over deze plaatsen wilt weten moet je het maar zetten Lachen
De Woody Ranch is al eerder genoemd en is mij ook goed bevallen. Succes.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:25

Ik ben op de woody ranch geweest, en vond het daar erg leuk! De weilanden zijn idd wat ver, maar ach Lachen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:01

Camping Boszicht is echt een aanrader. Ben daar deze zomer ook geweest. Super aardige mensen, mooie stallen voor de paarden, ook wei. Je moet een heel rustig weggetje een klein stukje af en binnen een paar minuten zit je in het bos. Je kan daar echt lange tochten maken.
En ook belangrijk: het is daar absoluut niet duur!!!