Foto's droes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Foto's droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:47

Ik ben bezig met een verslag over droes waar ik later in het jaar een korte presentatie over moet houden. Ik heb al veel informatie kunnen vinden maar ik heb ondertussen maar 1 foto kunnen vinden en die is nog erg klein ook.

Nu is mijn vraag wie heeft er nog foto's met duidelijk zichtbare symptomen van droes (zoals dikke lymfeklieren onder de kaak)

Evt. mogen ze ook gemaild of gePB't worden want misschien dat er mensen niet tegen kunnen Knipoog amyvmeer@home.nl

Nog een vraagje wat is de Engelse benaming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:06

ik geloof dat vippie er foto's van heeft geplaatst op bokt, even de zoekfunctie gebruiken!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:10

Huiswerktopics zijn niet toegestaan, lees de Boktregels maar eens door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:22

Hierbij een aantal foto´s van droes. Inderdaad huiswerktopics zijn niet toegestaan. Maar foto´s van droes zijn heel erg moeilijk te vinden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de eerste foto´s zie je aan de zijkant van het hoofd de bult groeien. De bult aan de onderkant is hier al een paar weken geleden gesprongen en alweer dicht. De laatste foto´s zijn gemaakt enkele sec. nadat de bult gesprongen is.
De meeste paarden hebben bulten tussen de kaken. Maar bij behandeling met antibiotica, wat hier helaas het geval was, duurt het allemaal wat langer. En komen er ook op andere plaatsen bulten.
Dit paard is overigens weer volledig hersteld, en heeft hier geen gezondheidsklachten of littekens aan overgehouden.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:26

Sorry dacht dat ik zo'n beetje de regels wel kende Bloos!

Iniedergeval alvast bedankt hier heb ik wat aan OK dan! De engelse benaming ben ik trouwens ook al achter: Strangles

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:21

Ja idd Tjody (van VIppie)is van Droes behoorlijk ziek geweest, pb haar eens zou ik zeggen !

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 06:32

nou ik heb de regels en handleiding net doorgespit maar kan het niet vinden... en ik zou het een compleet achterlijke regel vinden.. je probeert wat te leren

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:43

supersambo schreef:
nou ik heb de regels en handleiding net doorgespit maar kan het niet vinden... en ik zou het een compleet achterlijke regel vinden.. je probeert wat te leren

Een compleet achterlijke regel zou ik het niet willen noemen.... Scheve mond
Veel mensen die zo'n "huiswerktopic" openen, hebben er zelf geen moer aan gedaan en durven ook nog om andermans complete verslagen e.d. te vragen. Of hebben zeer duidelijk geen enkele moeite gedaan om ook maar de opdracht te begrijpen en vinden het veel makkelijker om de bokkers voor hun karretje te spannen.
Vragen die je gewoon aan je leerkracht kunt stellen, in je lesboek kunt vinden of met een kleine moeite kunnen worden beantwoord gaan hier dus ook gewoon op slot.
In dit geval vind ik het anders, omdat foto's van droes zo lastig te vinden zijn en er zeer duidelijk zelf moeite is gedaan. Ik laat hem dus ook open Knipoog

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:48