probleem met paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike14

probleem met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:44

Sinds 2 dagen doet mijn paard heel raar als ik in de wei kom Verward Ze komt met de oren in de nek aanlopen en probeert soms een beetje te trappen dan jaag je haar weg met de zweep (zonder een tik te geven) en dan begint ze te steigeren en word ze steeds sagerijniger Verward Wat moet ik hier tegen doen???? Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:48

Hoe lang heb je haar, hoe oud is ze? heb je haar laten dekken? Wat doe je zoal met haar?

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:49

ik heb haar bijna 4 jaar verzorgt heb haar nou 2 maanden maar was eerst mijn verzorgpaard. Ze is 4 jaar. Ze is wel eerst geprobeerd te dekken maar ze heeft de hengst getrapt. Ik doe haar wel eens borstelen longeren deed ik ook maar dat wil ze niet meer van het voorjaar word ze ingereden dan leren ze haar ook weer goed longeren. Iemand heeft haar geleerd in de longeerlijn laten lopen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:53

Duidelijk een dominant merrie, EN ze heeft teveel haar zin gekregen.... Laat haar maar even met rust totdat je iemand hebt gevonden die je goed met dit dier om leert gaan.

Je geeft aan dat je gestopt ben met longeren omdat ze dat niet meer wilde............ tja, dadelijk wil ze niks anders meer dan op het land staan...... en dan heb je een heel duur konijn Haha! Haha! Haha!

Ik denk dat jij wat duidelijker moet zijn naar het paard toe en ook eens moet zeggen...... wat jij wil intressert me even helemaal niks, we gaan nu doen wat IK wil.
^Probeer iemand te vinden die je daarmee kan helpen

Succes

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:55

Hoe wil je haar gaan inrijden als ze al niet eens aan de longeerlijn wil lopen? Haha!

Misschien is het verstandig dat je een volwassene laat helpen de komende tijd. Op deze manier krijg je ongelukken.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:02

ze gaat naar een manege toe. Waar ik vroeger heb gereden die rijden haar in. Ik ben bang dat ik haar verpest heb helemaal geen ervaring met paarden inrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:05

denk dat dat wel zo verstandig is ja

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:31

Laat het door volwassenen doen of neem zelf het risico op een klap te krijgen(als jouw paard naar een hengst trapt kan ze dit ook naar jouw doen).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:31

Oh, sorry nog niet gezien dat je haar al naar een ervaren persoon hebt gebracht.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:33

maakt niet uit

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:24

Hou er wel rekening mee dat een goede training door een ervaren iemand nog niet zegt dat jij dan ook met je paard dezelfde dingen kan doen.
Als ze nu al dr dominatie laat gelden dan zul JIJ zeer zeker ook moeten gaan lessen bij die persoon zodat jullie straks na de training ook met elkaar overweg kunnen. Het is namelijk niet alleen het rijden maar ook de omgang met je paard wat bepaalt wie de 'baas' is.
Anders ben je straks weer terug bij af en heb je zoals Gijsenkim al zei een 'heel erg duur en dan nu ook nog getraind konijn'.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:05

ze willen eerst zelf op het paard goed kunnen rijden. En dan leren ze mij op haar rijden. En dan ga ik ook elke week rijden bij die man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:06

OK dan! Super goede oplossing