De keuze tussen het best en het best...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

De keuze tussen het best en het best...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:18

Ik zit met iets in mijn maag, en nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen..?

Ik heb 8 jaar paarden verzorgd van een man uit het dorp ( zie topic:
[VvdD] verschrikkelijkse dag vn mn leven,the whole story en
[VvdD] Vervolg op:"verschrikkelijkste dag van mn leven..."
(sorry link plaatsen lukt me niet)

Kort samengevat. Hij had 4 paarden waar ik de volledige verantwoordelijkheid van op me had ( voeren ’s ochtends en ’s avonds, rijden, inrijden, uitmesten en met een (esmir) ging ik ook op concour) Toen hij op een gegeven moment begon te dreigen met het verkopen van esmir (ze was dus m’n “alles” ) ging het allemaal niet zo soepel meer. Uiteindelijk heeft hij me eruit gezet na 8 jaar… maar al snel kwam de penny patrouille de paarden “rijden”.. erg frustrerend om dat aan te moeten zien.. iemand zagend, en trekkend op het paard waar je altijd zo je best voor hebt gedaan.. Verdrietig
Ondertussen reed ik een geweldig paard op het bedrijf waar ik stage loop iedere dag, een mooie andalusische hengst, wat wil je nog meer zou je denken..

Nu is pas geleden de man erg onverwacht overleden waar ik die paarden(oa esmir) van heb verzorgd. Dat was best een grote klap, diezelfde avond dat het gebeurd was wou ik naar die mensen toe gaan om aan te bieden de paarden te verzorgen zolang het nodig was (het minste wat ik voor ze kon doen..), ik stond op het punt te vertrekken, toen de telefoon ging, het was zijn vrouw om mij het verdrietige nieuws te vertellen, veel kwam er niet uit, en ik ben naar hun toe gegaan, dat was erg moeilijk, zijn vrouw vertelde me dat hij 2 dagen ervoor nog had gezegd dat hij er ontzettend veel spijt van had, en dat hij zich nu pas besefte wat hij aan me had.. zeker in vergelijking met die andere meisjes die af en toe eens op een verloren zaterdag kwamen rijden.. Ik ben vanaf toen weer de paarden gaan doen zoals ik dat altijd gedaan had, het voelde aan de ene kant heel vertrouwd, maar ik had het er wel erg moeilijk mee, ik had een heel dubbel gevoel, de blijdschap dat ik weer bij de paarden was en het verdriet om het overlijden van die man.. De paarden zagen er slecht uit, de wei was niet meer wat het ooit geweest was.
Ik ben ook weer op esmir gaan rijden, ze was erg veranderd, ik wist niet dat je zo veel “schade” kon aanrichten in zo’n korte tijd..

Nu een paar weken verder begint de man van dat andalusische paard een beetje te hameren op mij, hij vraagt om weer te komen rijden, en met het paard op wedstrijd te gaan, dat is een super aanbod, zeker al je je geen paard kan permitteren.. maar nu sta ik voor de keus.. of de pony, die moeilijk te rijden is (altijd geweest), die gemeen is, maar waar ik ondanks alles ontzettend veel van hou (waarbij ook nog eens de vraag is of ze niet alsnog verkocht wordt), of het mooie paard wat braaf is, waar ik enigszins een beetje “toekomst mee heb”.. ik weet t niet meer..

Jytte

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:37

als ik me het hele verhaal een beetje goed herinner, heb ik toch eerst nog een paar vragen. esmir zou toch verkocht worden, hoezo werd hij dan nog zolang door die 'pennymeisjes' gereden? en, gemeen? je was toch gek met die pony, ik kan me niet herinneren dat je hem als gemeen omschreef Verward ?

hoe dan ook, net wat je zelf zegt : het hangt nog steeds als een zwaard boven jullie dat esmir op een goede dag tóch verkocht wordt. je doet jezelf dus alleen maar extra pijn door je er weer helemaal te gaan voor inzetten, en plots te moeten horen dat het (weer) einde verhaal is.

vind het trouwens ook erg vreemd dat die vrouw jou zo kort na het overlijden van haar man (waar je toch niet een echt leuke relatie mee had op het end) opbelt - zó goed was het contact toch niet meer dat ze het speciaal jóu onmiddellijk wilde melden? beetje vreemd allemaal Verward .

iig, ik zou voor de andalousier gaan, of esmir kopen. één van deze twee Knipoog .

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:40

Hoh, das echt een hele moeilijke beslissing.
Maar kan je geen "deal" sluiten? Want het is toch heel cru om zomaar opeens een van de 2 te moeten laten vallen.

Misschien kan je de andalousiër 4 dagen op 7 doen en Esmir 3 op 7.
Dit moet toch genoeg zijn voor beide paardjes? En anders kan je misschien een half-half deal doen voor Esmir met een vriendin ofzo...
Zodat je hem toch nog veel kan zien en tijd hebt voor dat andere paardje

Hopelijk ben hier wat mee..

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:53

Jeetje...

Tsja, dat hangt van jouw ambities af, als jij wedstrijden wil rijden, en graag verder wil in de paardensport, dan zou ik voor die Andalusiër gaan, zo niet, dan voor Esmir..
Je zult toch ook wel een band opbouwen met die Andalusiër, en de kans dat je hartje dus weer gebroken wordt, zoals toen die man zo naar tegen je deed is dus best wel groot. Zeker omdat hij dus nu ook overleden is, en die mensen waarschijnlijk geen geld over hebben.. lijkt mij zo.

Als je echt super gek bent op Esmir, zou ik die mensen vragen hoelang ze van plan zijn die pony te houden, omdat het weinig zin heeft om je er helemaal op te verheugen en vervolgens er niets voor terug te krijgen...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 19:38

ingeo schreef:
als ik me het hele verhaal een beetje goed herinner, heb ik toch eerst nog een paar vragen. esmir zou toch verkocht worden, hoezo werd hij dan nog zolang door die 'pennymeisjes' gereden? en, gemeen? je was toch gek met die pony, ik kan me niet herinneren dat je hem als gemeen omschreef Verward ?

hoe dan ook, net wat je zelf zegt : het hangt nog steeds als een zwaard boven jullie dat esmir op een goede dag tóch verkocht wordt. je doet jezelf dus alleen maar extra pijn door je er weer helemaal te gaan voor inzetten, en plots te moeten horen dat het (weer) einde verhaal is.

vind het trouwens ook erg vreemd dat die vrouw jou zo kort na het overlijden van haar man (waar je toch niet een echt leuke relatie mee had op het end) opbelt - zó goed was het contact toch niet meer dat ze het speciaal jóu onmiddellijk wilde melden? beetje vreemd allemaal Verward .

iig, ik zou voor de andalousier gaan, of esmir kopen. één van deze twee Knipoog .

er stond ook in dat ze misschien gedekt zou worden, dit is gebeurd, en totdat het veulen eraf kon zou ze daar blijven.. ook stond in een van de topics de mening van mijn toenmalige insructrice vermeld, zei was ook van mening dat dit geen lieverdje is, en dat had ik volgens mij ook duidelijk verteld..ze heeeft wel eens de neiging om je aan te vallen, of een ander paard..en ondanks alles was ik gek op haar, dat vind jij misschien raar, maar als je het ermee moet doen, heb je niet veel te willen, en dan bouw je ondanks alles heel wat op in 8 jaar..

Ik heb tijdens het verzorgen van die paarden een hele hechte band opgebouwd met de famillie, zeker met zijn kinderen (waarvan er een paar jaar geleden ook een van is overleden), ik kwam daar bijna iedere dag over de vloer, ik kende de hele famillie tot achternichtjes toe..en 8 jaar is niet nix, deze mensen hebben ondanks de mot op het eind (die had ik overigens alleen met die man) wel veel voor mij betekend en nogsteeds..

gr's jytte

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:42

ik zou kijken om ze beide te doen
eventueel een dag of 2 esmir, en dan de rest de andalusier, of beide
als ze niet te ver van elkaar staan kun je ze beide op een dag doen,

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:36

dat ben ik nu zo'n beetje aan het proberen, maar dat is niet te redden, omdat ik ook nog naar school moet, en ze staan niet echt dicht bij elkaar..
ik rijd nu die andalusier op vrijdag, zaterdag en zondag, daar neemt de eigenaar geen genoegen mee (begrijpelijk) maar door de weeks red ik het gewoon niet om heen en weer te gaan..

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:57

Wat weegt het zwaarste voor je.... Of is dat nou juist het probleem?? Je weet gewoon niet welke je moet kiezen...
ik zou zelf misschien wel terug gaan naar Esmir, omdat je die al 8 jaar hebt gedaan...succes met kiezen!!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 17:18

ik, denk nu idd dat ik toch voor esmir ga, ik heb de voor- en nadelen op een rijtje gezet, en als ze beloven esmir niet te verkopen, bijf ik bij haar, en als ik dan eindelijk genoeg geld heb.. koop ik haar zelf.. hoop ik.
bedankt voor de reacties

gr's jytte

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:29

fijn dat je tot een besluit bent gekomen!!!!!!