paard extreem zuur op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janne

paard extreem zuur op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:10

mijn paard is zo giga zuur op stal hij staat in n dichte box (tegen mijn zin in)
hij word erg boos als je bv zijn buurvrouw aanhaald en hem niet.
nu heeft hij in de zomer lekker 12 uur op het land gestaan perdag.
en nu komenm ze hooguit 4 uurtjes buiten en staan niet op het land mar op n pad in groepjes van 2 paarden.
nu weet ik dat sommige paarden een winterdip kunnen hebben.
of moet ik m verhuizen naar n stal waar ze ook in de winter lekker op het land staan?
of ik laat m n keer chekken door erik laarakkers.
wat zouden jullie doen.
het is wel duidelijk dat hij niet lekker in ze vel zit iniedergeval! Boos!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:35

Het ligt eraan of ie altijd al zo zuur was. Zo ja, dan zit het waarschijnlijk gewoon in het karakter. Maar als je weet dat ie boos wordt als de buurman aanhaald, zou ik eerst hem aanhalen en dan de buurman pas.
Volgens mij heb je hier niet echt middeltjes voor, maar je kunt hem natuurlijk altijd even laten nakijken, je weet maar nooit.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:36

misschien is het een schreeuw om aandacht..? al je nou probeert hem wat meer aandacht te geven dmv poetsen of gewoon wat te knuffelen met hem. misschien voelt hij zich gewoon eenzaam..?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:38

hij is niet altijd zo geweest.
in de zomer was het n blij paard hinneken als ik de stal binnen kwam.
lekker crossen in het land .
maar nu is ie zo zuur als wat.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:36

Mijn pony heeft het ook!
Happen als ik mijn andere paard aandacht geef.
En als hij buiten staat is het weer goed.
Hij staat overdag de hele dag buiten, en gaat savonds naar binnen.
Hij blijft zuur op stal!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 22:27

paard is in de zomer niet zuur als ie op stal staat
nu is het winter en het paard staat veel binnen paard is zo zuur als wat.
dan lijkt het me dat ie gewoon naar buiten moet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:36

Eh ja lijkt me duidelijk die moet gewoon lekker naar buiten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:39

Zuur gedrag,als buurman/vrouw wordt aangehaald en hij niet, is een teken van dominantie. Is de buurvrouw ook het paard waar hij mee buiten komt?
En als hij verder weinig ziet kan ik me voorstellen dat hij chagerijnig wordt. Als hij vier uurtjes buiten komt en daar evengoed chagerijnig van is kun je kijken of een andere box kunt krijgen op stal (een die niet dicht is)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:41

Mijne heeft het ook. Er hoeft maar een andere pony lang te lopen, of ze begint al te gillen, slaan, trappen. Echt merrie dus. Maar ook tegen mensen. Bijten, trappen, en altijd die oren in der nek. Je kunt ook niet rijden waar ze bij is op een andere pony, want dat vliegt ze op je af, en krijg je een trap.
Ik heb al jarenlang een zweep bij, en telkens als ze iets probeert krijg ze een klap. Maar veel gewerkt heeft het nog niet. Dus ik heb eigelijk beetje dezelfde vraag, hoe los je dit op? Is dit uberhaubt nog op te lossen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:07

Zure merrie? Hard aan het werk zetten. En je kunt kijken of een dekking een uitkomst is...Lips are sealed

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:05

Zurigheid is niet altijd dominantie...sommige paarden worden gewoon zuur gemaakt!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:14

Mijn paard kan ook heel zuur doen tegen allebei zijn buren, de ene een ruin en de ander een merrie. Het lijkt wel of ze een spelletje doen wie het zuurst kan kijken Verward Een hekel aan elkaar hebben ze niet want ze gaan ook wel eens los en zijn dan lief tegen elkaar. Dominantie misschien Verward Hun domein verdedigen Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:19

onze paarden vinden elkaar in de bak wel redelijk lief, op stal staan ze verschrikkelijk tegen elkaar te sjaggerijnen.

heeft ook een beetje te maken met territorium denk ik, immers, zijn stal is van hem, ( en jij bent zijn mens!)en als het buurpaard dan erg dichtbij komt vinden ze dat een inbraak op hun territorium. wegjagen kan niet omdat ze in de stal staan.

niet alle paarden zijn zo, maar toch een flink aantal wel.
ik negeer t altijd, laat ze maar lekker sjaggerijnig zijn, zolang ze mij er maar niet bij in betrekken.
paard gewoon uit de stal halen en ergens anders opzadel en poetsen helpt vaak een hoop

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:21

Absoluut. wat ik veel zie is dat mensen paarden ontzettend storen in de enige ruimte waarin ze altijd rust en veilgheid zouden moeten kunnen vinden, hun stal.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:55

Geef hem positieve aandacht n zijn stal, zo kijkt hij uit naar je i.p.v zuur te worden. maar niet gaan werken met snoepjes enzo, dan worden al zuur als je er geen bij hebt. Het kan ook zijn dat je paard een sterke persoonlijkheid heeft (dan kan je misschien eens wat grondwerk doen ofzo met een ander paard erbij?) Of miscchien verveelt hij zich en wil hij gewoon lekker bewegen.