In de sloot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

In de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:47

Hallo,

aangezien het binnenkort weer zover is -het weideseizoen- (positief blijven!!), heb ik een vraagje betreffende de sloten naast ons weiland.

Chubby is absoluut geen sloten gewend en ik verwacht dan ook dat ze er een keertje (of een paar keertjes, mijn Tink kennende) in zal belanden. Het zijn redelijk diepe sloten met steile kanten, dus paardjes die in de voorbije jaren erin donderden hadden de brandweer nodig om weer op het droge te worden gezet.

Moet de brandweer betaalt worden voor dit soort takelwerk? Indien ja, zijn die kosten dan voor mij, of voor de pensionhouder?
Laatst bijgewerkt door Chubby op 23-12-04 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:50

Moet je idd voor betalen,
en de kosten tjaa dat weet ik niet..
Denk voor jou, jou paard zat erin,
maar aan de andere kant..

Moet de staleigenaar er maar een hek omheen zetten,
dus in dat geval weer zijn schuld.. Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:52

Kan je er niet een schrikdraatje langs zetten? Je kan natuurlijk beter voorkomen dat hij erin valt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:56

Tsja, ik meen dat ze ook uit de sloot moeten drinken. En aangezien het nogal een weiland is... Zet ik als pensionklant niet zomaar een schrikdraadje langs.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:53

Il0na schreef:
Moet je idd voor betalen,
en de kosten tjaa dat weet ik niet..
Denk voor jou, jou paard zat erin,
maar aan de andere kant..

Moet de staleigenaar er maar een hek omheen zetten,
dus in dat geval weer zijn schuld.. Knipoog

Sinds wanneer moet je daar voor betalen??? Het paard van mijn vriendin is 2 keer uit de sloot getakeld en dat heeft haar niets gekost... alleen de DA die ook moest komen stuurde een rekening bij mijn weten...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:56

Je kuny je paard er ook uit laten trekken door een trekker. Daar hoeft de BW niet aan te pas te komen.....

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:03

Mn verzorgponies zijn ook vaak in de sloot gevallen en de eigenaar heeft ze er met de trekker uitgetrokken. Maar als je de trekker gebruikt, moet je het wel laten doen door iemand die het vaker heeft gedaan, je trekt zo wat kapot!
Één keer hadden voorbijgangers de brandweer al gebeld en heeft de brandweer dat paard eruit gehaald en daar moest zeker wel voor betaald worden...

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:04

Anouar15 schreef:
Kan je er niet een schrikdraatje langs zetten? Je kan natuurlijk beter voorkomen dat hij erin valt

Vooral in het begin van het weideseizoen, helpt een schrikdraadje nauwelijks. Als ze beginnen te rennen en ze glijden uit, glippen ze zo onder het schrikdraadje door... Schijnheilig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:17

Plastic eentjes of iets dergelijks er in laten drijven. Klinkt absurd, maar daar valt hun oog ineens op, zelfs als ze aan de kletter gaan, en meestal blijven ze dan wel uit de beurt. Wel kunnen ze er in het begin zo bang van zijn dat ze ook niet durven te drinken. Even in de gaten houden dus, of je paard wel drinkt!!!! Ze wennen er aan, maar dan weten ze inmiddels wel waar de sloten zitten.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:13

Lusitana schreef:
Plastic eentjes of iets dergelijks er in laten drijven. Klinkt absurd, maar daar valt hun oog ineens op, zelfs als ze aan de kletter gaan, en meestal blijven ze dan wel uit de beurt. Wel kunnen ze er in het begin zo bang van zijn dat ze ook niet durven te drinken. Even in de gaten houden dus, of je paard wel drinkt!!!! Ze wennen er aan, maar dan weten ze inmiddels wel waar de sloten zitten.

Dat wordt veel eendjes kopen dan..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:17

Sanet schreef:

Hahahahahahahahaha Zwemmen (drijven) die niet weg? Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:50

de brandweer in onze regio hoeft niet betaald te worden hoor! Dat weet ik uit eigen ervaring heel zeker, en laat dit nou dezelfde regio zijn als waar TS het over heeft.....dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Echt tegenhouden dat ze in de sloot terecht komen is ontzettend moeilijk, ook wij hebben jarenlang met schrikdraad gewerkt, ging ook regelmatig een keertje fout....

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:50

mijn verzorg tinks staan al 2 jaar op een groot weiland met 2 sloten erlangs
Het is [nog] niet fout gegaan, er staan wel emmers met water op het land,
maar ze drinken even goed wel eens uit de sloot, Of ze eten grasjes langs de sloot!

Nou ik hoop dat het goed gaat!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:56

Sanet schreef:

Heel de sloot bedekt met honderden eentjes Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 08:30

Was ik weer... Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik hoop natuurlijk sowieso dat mijn Tinkie een keertje niet zo lomp is als ze eruit ziet en netjes haar voetjes (en de rest) droog zal houden. Maar het is een fijn idee dat ik komende zomer niet steeds voor extra uitgaven zal staan Lachen