hoefkatrolpaard, prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

hoefkatrolpaard, prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:10

hypothetische vraag (niet mijn paard):

kun je voor een hoefkatrol paard met 2/3 op de foto's, M1 dressuur, 10 jaar oud nog 3850,- vragen? Loopt goed met egg-bar ijzers en is momenteel niet kreupel.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:12

je kan het wel vragen, maar zelfs zonder HKO vind ik 3850,- voor een 10 jarig M1 paard een beetje een de hoge kant....

verder heb zelf genoeg ellende gehad met 2 paarden die bij aankoop 100% goed waren(nu spat&hko, ander ataxie) dus ik begin er niet aan

en eerlijk gezegd denk ik dat ze met 1000,- van de prijs af blij moet zijn als ze dat er voor krijgt....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:14

Ik vind het aan de hoge kant. Helemaal in deze tijden. Is het een merrie of een ruin?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:22

ruin, ik snap het ook niet dat ze dat durven vragen, is in mijn ogen ook veel te veel, maar afijn.
Er is een adv gezet op marktplaats en daar hebben mensen op gereageerd en toen ze belden voor info heeft de eigenaar pas gemeld dat het paard een ontsteking had gehad en nu daarom op speciaal beslag loopt.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:40

ik persoonlijk zou er echt niet aan beginnen....
en wat de prijs betreft,dat zullen onwetende mensen er mischien voor geven,maar iemand met met een "beetje'' verstand laat zo,n paard staan,denk ik toch.....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:42

zie net dat ie stiekem toch M2 is... maar evengoed een berg geld voor een paard waarvan je niet zeker weet of ie nog last gaat krijgen van die hoefkatrol...

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:44

tola schreef:
maar iemand met met een "beetje'' verstand laat zo,n paard staan,denk ik toch.....

Waarom? Wij hebben een pony gehad die jaren met hoefkatrol 4 in de rondte heeft gelopen.
De prijs vind ik te hoog, daar moet zeker 500 tot 1000 euro van af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:45

Citaat:
dat zullen onwetende mensen er mischien voor geven,maar iemand met met een "beetje'' verstand laat zo,n paard staan,denk ik toch.....

ja precies, ik zit dus ook het het dilemma om die onwetende koper te beschermen en te vertellen dat ie meer mankeert dan de eigenaar doet doorschemeren... ik kan er namelijk niet tegen als mensen niet eerlijk de waarheid vertellen en er dan ook nog zoveel geld voor vragen...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:49

Daarbij de eggbars zal het paard moeten blijven houden, dus is duurder dan normaal beslag. Wil je als koper daaraan beginnen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:49

Cissy, ik zou me er niet mee bemoeien. Het paard behoord voor een eventuele aankoop gekeurd te worden, en als de DA ziet dat hij op eggbars loopt zal hij ook vragen gaan stellen. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen zijn paard op de foto zet, maar dat is zijn of haar persoonlijke keuze.

M2 of van mijn part ZZ: hoefkatrolontsteking hoeft niet te betekenen dat er echt iets mis is. En misschien is hij door de vorige eigenaar wel verkeerd gereden (ja, ook dat kan, ondanks M2) en hoeft het bij een nieuwe koper nooit meer voor te komen.

www.hoefkatrol.com

Dus ja, ik zou het wel aandurven om een dergelijk paard te kopen. Maar niet voor die prijs.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-12-04 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:50

Morris schreef:
Daarbij de eggbars zal het paard moeten blijven houden, dus is duurder dan normaal beslag. Wil je als koper daaraan beginnen?

Niet waar. Eggbars kunnen een tijdelijke oplossing zijn. Je hoort van genoeg gevallen die weer terug zijn gegaan naar normaal beslag, of zelfs op blote voeten lopen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:52

neem aan datde nieuwe eigenaar het paard iig klinisch laat keuren? dan zal die DA vast wel snappen wat er aan de hand is(hoop ik) en het de kper ertellen.

voor een gezonde 10 jarige M2 ruin(die bijna 11 is want t jaar is bijna om) is 3850,- een goede prijs, maar een paard met HK heft gwoon meer risico op een blessure of ongeschiktheid voor de sport, om nog maar niet te praten over het moeilijk kunnen verzekeren etc.

mijn pony heeft HKO fase 4, na 6 mnd weidegang en andere ijzers heeft ze nooit meer kreupel gelopen daardoor, maar toch het is en blijft een groot risico...weer 6 mnd later gingen de speciale ijzers eraf, en nu heeft ze alleen voor nog gewone ijzers en achter ook geen spatbeslag meer(had vroeger eggbar+spatbeslag) maar ik zou er zelf niet aan beginnen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:05

sommige mensen zijn zo naief dat ze het paard niet laten keuren, of ze weten niet dat dat een mogelijkheid is (jazeker die zijn er!), moet ik ze dan waarschuwen het paard te laten keuren bij aankoop? Ik wil me aan de ene kant nergens mee bemoeien maar ik zou persoonlijk zelf ook graag gewaarschuwd willen worden om erger te voorkomen....
Maar ik wil ook geen ruzie met de verkopende partij. Lastig he?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:10

Ik zou ze anoniem tippen, absoluut!

Ikzelf zou nooit een paard kopen waarvan ik zou weten dat ie wat mankeert. Bij ons op stal staat ook een meisje met een paard dat ze gekocht heeft alszijne 'slachtpaard'. Ze zegt dat ze alles eruit gereden heeft en dat ie pijnvrij is. Maar niemand kan mij wijsmaken dat een gezond, pijnvrij paard zó onregelmatig loopt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:51

Cassidy, ik ken hoefkatrol.com en ik heb al eens eerder flink mn neus gestoten bij een ander hoefkatrol paard door de eigenaar op die site te wijzen.... of ik gek was geworden en ZIJ reed toch niet verkeerd! Duh! Lips are sealed

Ik ken het probleem van scheef rijden etc en sta er ook volledig achter dat een ruiter een hoop kan verknallen aan een paard door verkeerde belasting, maar als mensen niet willen.... tja... dan houdt het voor mij op. IIk heb indertijd mn best gedaan en inmiddels is het betreffende paard geslacht terwijl het voorkomen had kunnen worden omdat de ruiter vreselijk scheef was, dat bleek later wel aan dr zadel...
... en ik zie dit nu dus weer gebeuren en daar kan ik persoonlijk niet zo goed tegen Huilen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:00

Waarom anoniem tippen? Je kunt de aspirant koper toch ook tussen neus en lippen door vragen of ze laat keuren en bij wie ze laat keuren?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:02

cissy schreef:
Cassidy, ik ken hoefkatrol.com en ik heb al eens eerder flink mn neus gestoten bij een ander hoefkatrol paard door de eigenaar op die site te wijzen.... of ik gek was geworden en ZIJ reed toch niet verkeerd! Duh! Lips are sealed

Ik ken het probleem van scheef rijden etc en sta er ook volledig achter dat een ruiter een hoop kan verknallen aan een paard door verkeerde belasting, maar als mensen niet willen.... tja... dan houdt het voor mij op. IIk heb indertijd mn best gedaan en inmiddels is het betreffende paard geslacht terwijl het voorkomen had kunnen worden omdat de ruiter vreselijk scheef was, dat bleek later wel aan dr zadel...
... en ik zie dit nu dus weer gebeuren en daar kan ik persoonlijk niet zo goed tegen Huilen

Als mensen geen advies willen aannemen en hun neus stoten omdat ze niet willen luisteren heb jij toch je best gedaan? Dan zou ik er toch echt klaar mee zijn hoor. Wie zijn kont brand moet op de blaren zitten. Dat geldt bij de aanschaf van het paard, en bij een eventuele correctie (van paard OF ruiter)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:06

Ik zou dolblij zijn als mensen me dat zouden vertellen, anders kom je er later op een vervelende manier achter. Je zit in een vervelende situatie, maar ja, er zijn zoveel leuke gezonde beestjes te koop!