nu was er een erg ziek, diarree, liep heel wankel etcen die kunnen bij t gras in de berm, waar weleens gekleurde bloemetjes staan....
dus ik ging opzoeken hoe St Jacobskruid eruit zag, en tot mn grote schrik las ik dus dat het in t hooi nogsteeds hardstikke giftig is! en ik heb heel lang, tot vorig jaar, hooi uit zeeland gehad, werd nml thuis bezorgd door iemad die in zeeland veel weide heeft en zelf in Reusel woont, maar ik zag altijd stugge lange rood/paarsige stengels tussen t hooi zitten
soms zag t er uit als een distel, andere keren was t alleen een stengel met bovenaan wat zijtakken, wat toch erg veel op de omschrijving van St jacobskruid lijkt

de paarden vonden dit juist lekker, vooral destiny plukte dit er als eerste tussenuti om op te eten

ze hebben dit hooi zeker 2 jaar aan 1 stuk door gegeten, St jacobskruid stapelt zich dan op in de lever, zo stond op de site die ik heb gelezen, kan het dus zo zijn dat mn paarden hier ook nog last van hebben?
zo ja: hoe kom ik daar achter en wat is er tegen te doen??
mn moeder wil dit jaar weer hooi uit zeeland laten komen, maar afgelopen jaar hebben we t zelf van t land gehaald hier in de buurt, mooie prijs, perfecte kwaliteit en geen plantjes ertussen! alleen die zijn nu bijna door hun voorraad heen, maar ik wil liever geen hooi uit zeeland omdat daar St Jacobskruid nog erger voorkomt dan hier!
hier had ik trouwens m info vandaan gehaald: http://www.sunnanvindur.nl/jacobskruiskruid.htm staat alles wel duidelijk beschreven.