Paard iedere keer wond bij oog!! Wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Paard iedere keer wond bij oog!! Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:31

Kom ik vanavond op stal, staat mijn fjord WEER met een wond bij zijn oog, dit keer onder zijn rechteroog, maar ALWEER een snee. Vorige keer moest ik hem laten hechten!

Het is inmiddels al de 3e keer dat ik hem met een snee in zijn ooglid aantref.

Punt is dat ik me nu werkelijk zorgen ga maken, ik weet niet hoe hij eraan komt! Ik heb heel zijn box nagelopen en daar zit het niet. En eigenlijk zou ik hem liever niet meer in de bak bij de andere paarden hebben, omdat ik vermoed dat hij gewoon in zijn speelsheid door zijn vriendje word gebeten. Ik ben bang dat hij vandaag of morgen een oog kwijt is, of nog erger..

Hij is vandaag ook door het houten hek gejaagd door zijn vriendje, hij mankeerd niets, maar hij is er dwars doorheen gedenderd..

Wat moet ik hier nou mee? Ik sprak vanavond uit dat ik me zorgen maak en iedereen keek me aan alsof ik me aanstelde! Hallo, zolang het jouw paard niet is geeft het niet he?? Boos!

Ik ben gewoon bezorgd en heb geen zin om me hier ook al zorgen over te maken, heb zat aan mijn kop!!

Hoe breng ik dit het meest handig zonder dat ik scheve bekken krijg?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:24

Loop het 'hekwerk'/omheining van de bak even na, misschien dat daar een scherp uitsteeksel aanzit, waar hij die snee van oploopt.

Ik zou me ook zorgen maken hoor, het is toch niet de bedoeling dat je elke keer een gewond paard aantreft.
Trek je zeer zeker niets aan van wat anderen daarover zeggen, ieder zijn eigen mening en gevoel toch?! En dat moeten ze dan maar accepteren en respecteren.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:32

heeft hij hoefijzer en steken zijn nagels wat uit ?je weet het maar nooit met paarden Haha!
ik zou me ook zorgen maken het is tog een deel van jou en ene goede vriend
heb je echt over goed de stal door gelopen gatjes kieren waar iets tussen kan zitten
mischien aan de want van de stal een spijker schroef die iets uitsteekt
verders zou ik het ook niet weten
suc6

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:37

Hij kan zich bij het opstaan aan de voerbak bezeren,bv.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 11:42

Zijn voerbak heeft alleen maar afgeronde randen en hij heeft geen ijzers, hij loopt lekker op blote kakkies Haha!

Bak hebben we al nagelopen, maar kan niets vinden, waarschijnlijk is het ook iets wat je nauwelijks kan zien. Of hij heeft het echt van het spelen, ik weet het niet.

Ik zal van de week eens met mijn stalhouder overleggen en mijn bezorgdheid uiten. Hopelijk doet hij er wat mee!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:46

ik hoop voor je dat je het snel vind zet hem anders eens een tijdje alleen buiten als hij met meerdere staat
dan kan je kijken of het er mee te maken heeft

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 11:47

Als ik genegeerd word zoek ik toch een andere stal, ik ga niet wachten tot het echt een keer fout gaat!

Maar zo ver zal het waarschijnlijk niet komen Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:45

de mijne heeft ook heel erg vaak een plek net boven zijn oog, komt door stoten tegen de voerbak of bij het liggen op de grond dat ze met het hoofd over de grond schuren..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:52

Jonge pony hier heeft ook heel vaak een wondje op zijn kop. Hij is nog wat onbenullig en stoot snel zijn kop ergens tegen, en hij heeft daarbij een dun huidje dus idere keer weer een putje.
Gaat vanzelf over

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:11

als er mensen langs de stal van je pony loopt is er dan ruimte genoeg?
vraagt je pony aandacht bij langspasserende mensen dan worden veel mensen toch ongeduldig en gaan je pony'shoofd al ''wegjagen'' als ze aankomen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 22:27

Mijn paard is niet kopschuw hoor Tong uitsteken Gelukkig niet Haha! En voor zover ik weet krijgt hij nooit een knal voor zijn kup

Of het van zijn voerbak komt betwijfel ik. Het is namelijk ineens sinds hij weer met vriendjes in de bak staat, hij staat al een heel jaar in deze stal!

Maarja, hij is een pietsie lomp, dus het zou kunnen Schijnheilig

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:48

Pak hem in.. Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:54

beetje vaag misschien
maar misschien oogkleppen op doen
als hij naar buiten gaat met paarden in de bak

zo kun je zien of het daar gebeurd of in zijn stal