arabierenslinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

arabierenslinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 18:07

hoi hoi

mijn oude pony van dertig heeft nog nooit geslingert met dr hoofd, sinds vorig jaar zomer doet ze dat wel, als ze erg druk is, of terug naar stal wilt enz..

hoe kan het ingodsnaam dat ze dit nu opeens wel doet en voorheen niet?
kan ze dit na-ge-aapt hebben? (ze is 30 dus lijkt me beetje sterk)
of kan dit iets medisch zijn? (alhoewel ik dat niet denk want voor de rest is ze volkomen normaal.)

ze slingert niet al te vaak, en het lijkt ook niet op irritatie, maar het valt me gewoon op dat ze het 7 jaar lang niet heeft gedaan (iniedergeval niet in mijn bijzijn) en nu opeens, sinds vorige zomer wel..

groetjes,

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:19

na-apen kan niet,dat doen paarden niet.
medisch zou kunnen, misschien de oren of juist last van de tanden.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:11

Idd.. zou niet raar zijn als zo'n oude pony last heeft van tanden ofzo.. Misschien rug?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 07:02

ellepel schreef:

na-apen doen ze dus wel...als mijn paard zijn stal uit wil of eten wil pakt hij zijn halster en slingert die naar je hoofd Clown en nu doen zijn buurman en zijn overbuurvrouw het ook....dit is wel degelijk na-apen Bloos

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 07:08

een paard kan wel degelijk nadoen wat andere doen ,mijn paardje kopiert alles wat de ander doet, takjes eten alleen de een weet de lekkere blaadjes te vinden zij denkt dat alles lekker is, enz. Heb ook een arabiertje due slingert ook, waarom weetik niet tanden zijn ok.

ping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:58

Mijn arabje slingert ook met dr hoofd maar dat is als ze dr zin niet krijgt of als ze ergens niet mee eens is (nooit onder het zadel). Nu heeft er deze zomer een hengst veulentje (ook arabje van onze andere merrie) bij haar in de wei gestaan, vanwege het afspenen en deze slingert nu ook als hij ergens niet mee eens is of zijn zin niet krijgt...dus duidelijk na-aperij!! Hij staat nu met een loge arabje (ook hengstveulen) en hij begint nu ook..doodmoe wordt je van dat geslinger vooral als we gaan voeren, of als we ze naar de wei brengen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:28

ellepel schreef:

ze is (jammergenoeg) laatst helemaal nagekeken in utrecht, na een hevige koliek aanval. ook haar tanden, deze zijn bijgevijld, dus daar kan het niet aan liggen.

het rare is, als ze een volbloed-arabier zou zijn geweest, ik het nog best kon begrijpen dat ze slingert. maar ze is een vuilnisbakkie met wel WAT arab-bloed, maar niet dat je denkt: goh das een echte arabier. (kijk anders ff in profiel)

nog even over het na-apen: op mijn vorige stal stond een arabier die wel heel vaak slingerde, en pep stond daar best vaak naast in de paddock. nu zijn we verhuisd en staan met allemaal *boere knollen* Knipoog die absoluut geen neiging hebben tot slingeren.
we staan daar nu al bijna een half jaar.. zou het ze het nogsteeds van die arab hebben? (dan heeft ze het zichzelf dus aangeleerd, met 30 jarige leeftijd.. Lachen )