vraagje leren rij laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mayo_

vraagje leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:55

Ik heb laarzen op internet zien staan en leek me wel mooi
ik heb gemailt en de vrouw heeft gezegt dat ze ze van iemand heeft gekocht maar ze niet paste en ze nu ver koopt voor 40,- .
ze zijn alleen aan de voorkant licht beschadigt en zijn verder prima.
maat 42
been omvang 40

is dit betroubaar of is het te goedkoop?

Verder wou ik nog vragen waneer jullie leren rijlaarzen dragen, alleen bij wedstrijden of ook bij gewoon rijden en op stal.
en hoe kan je ze het best onderhouden?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:02

Ze zijn wel beschadigt. Het hangt ervan af hoe erg. Als ze een klein beetje beschadigt zijn en er verder perfect uitzien vind ik dit erg weinig......

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 17:05

dit schreef ze

Citaat:
De leren rijlaarzen zijn niet van mij, ik heb ze gekocht van iemand voor mijn vriendin. Helaas paste zij ze niet waardoor ik ze nu te koop zet. Ze zijn goed onderhouden alleen bij de punten zijn ze iets beschadigt, dit valt niet op als je op het paard zit! De beenomvan is 40 cm en ik vraag er 40 euro voor. Een koopje dus!

en ?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:37

Heeft ze geen foto? Daar kan je ook een hoop aan zien. En welk merk is het?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:31

Kuitmaat 40 is wel vrij breed hoor (zeker op je 14e), als ik in je profiel kijk ben je ook vrij slank, dus dat pas je dan echt niet. Zou dus voor de zekerheid even je kuit opmeten voor je over de prijs gaat nadenken.

Of het goedkoop is hangt van het merk af, je kan tegenwoordig al voor 150 euro laarzen laten maken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:41

Leren rijlaarzen hebben 3 maten: schoenmaat, kuitomvang en de hoogtemaat van de laars. Weet je jouw kuitmaat en hoogtemaat? Laarzen die te laag zijn zien er niet echt mooi uit. Welk merk?

Ik heb zelf Petri's schoenmaat 40, kuitomvang volgens mij ook 40 en de hoogte dacht ik 52 of 53. Ik draag ze elke dag en ook op wedstrijden. Alleen als ik op wedstrijd ga dan maak ik ze onder de kraan schoon (modder eraf en wassen met zadelzeep). Daarna invetten met een borsteltje. Dat met een ander borsteltje gelijkmatig verdelen en tenslotte met een doek glanzend wrijven. Ik heb ze nu ong. 2 jaar. En ik heb er pas geleden voor de 2e keer nieuwe zolen onder laten zetten.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:28

Misser schreef:
Kuitmaat 40 is wel vrij breed hoor (zeker op je 14e), als ik in je profiel kijk ben je ook vrij slank, dus dat pas je dan echt niet. Zou dus voor de zekerheid even je kuit opmeten voor je over de prijs gaat nadenken.

Of het goedkoop is hangt van het merk af, je kan tegenwoordig al voor 150 euro laarzen laten maken.

Euh Verward Ik was 14 toen ik mijn leren laarzen kocht, en toen had ik al kuitmaat 45, puur en alleen spieren (nee, ik ben niet de dunste, maar het was geen vet).

Ik denk dat ze koop toch best betrouwbaar is. Maar als ik jouw was zou ik die mevrouw wel even een foto vragen van de laarzen (zeker omdat er een beschadiging in zit). Lichte beschadigingen (cq krasjes) kan je heel makkelijk en goed wegwerken met schoenpoets Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:35

Scum schreef:
Leren rijlaarzen hebben 3 maten: schoenmaat, kuitomvang en de hoogtemaat van de laars....

Haha! Hahaha... was het maar zo eenvoudig....

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 15:57

heb net nog ff een mailtje gestuurt met wat vragen over merk en foto's etc.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:13

mayo_horses schreef:
heb net nog ff een mailtje gestuurt met wat vragen over merk en foto's etc.

Ik ben wel nieuwschierig wat ze terug mailt. Ik hoop dat het mooie laarzen zijn. Heb je een leuk koopje.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:16

Ik draag mn leren laarzen iedere dag. Ik maak ze iedere keer na het rijden schoon met een vochtige doek, en iedere week een keer met schoensmeer. De laarzenmaker waar ik mn laarzen vandaan heb heeft me dat geadviseerd, en mijn laarzen blijven er super mooi van. Hij heeft ook gezegd dat je nooit met vet of zadelzeep aan je laarzen mag zitten, dat is slecht voor de stiksels.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:19

ik ben zelf ook benieuet maar het kan denk nog wel een dag duren tot ik bericht terug heb. dus tot dan

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:26

Heb helemaal op maat gemaakt eleren laarzen (onderknie, kuit, enkel, bal voet tenen enz.)
Maar ze lopen dan ook als pantoffels , draag ze altijd met rijden mesten enz! Slecht ik weet het maar heb ze al zo'n 4 jaar en zijn nog steeds goed! niks verzoolt ofzo!

Je moet even vragen naar het merk en zou ook kijken of er geen mogelijkheid is dat je ze kan passen??

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 10:11

Zusje schreef:

Je moet even vragen naar het merk en zou ook kijken of er geen mogelijkheid is dat je ze kan passen??

ik heb naar het merk gevraagt maar moet nog even op antwoord wachten.

passen kan wel