nieuwe leren laarzen hoe hoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

nieuwe leren laarzen hoe hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 13:57

ik heb petrie rijlaarzen gekocht bij divoza (leek) en ze zitten zooo ontiegelijk hoog. ik kan er niet eens mee fietsen,
jah ik weet, het zijn ook geen fietslaarzen, maar ook als ik aan het appueren ben doet mijn knieholte pijn.
ik heb ze al best een paar weekies, en rij er regelmatig mee.
moet het echt nog een stuk inzakken,
of heb ik ze te hoog gekocht?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:00

Is vanaf afstand moeilijk te zeggen... maar het zou kunnen natuurlijk dat de laarzen te hoog zijn. Als je iemand anders de afstand tussen het midden van je knieholte tot aan de grond laat meten, heb je de hoogtemaat van de Petrie's. Ben benieuwd.....

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:02

maar is het normaal dat het in het begin zo hoog is?
of moet je er meteen veel meer mee kunnen?
om een voorbeeldje te noemen,, ik kan niet normaal op een stoel zitten.
ik heb de maat ook niet zelf bepaald, maar iemand die daar werkt...

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:04

tinaaz schreef:
maar is het normaal dat het in het begin zo hoog is?
of moet je er meteen veel meer mee kunnen?
om een voorbeeldje te noemen,, ik kan niet normaal op een stoel zitten.
ik heb de maat ook niet zelf bepaald, maar iemand die daar werkt...

Dan zal het goed moeten zijn, maar het mag geen pijn doen!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:05

Jahaaaaaaa.. dat zegt lekker niks! Maar als je op een stoel zit, kun je inderdaad haast je been niet buigen. Dat zou best goed kunnen zijn. Als zelf toch even je hoogtemaat zou kunnen opmeten, weet je snel meer.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:08

die vrouw zei tegen mij dat het altijd zakte en dat het mooier was als ze uitgezakt waren en dat ze dan nog steeds hoog waren.
maar het doet me dus wel pijn,
en je moet mijn idiote klimtocht op mijn paard ook niet zien!
moet helemaal halverwege met mijn been omhoog ergens in de richting van de stijgbeugel gaan. kan er niet meer normaal opstappen

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:11

Bij mij zeiden ze dat ze toch al snel een 1/2 cm zouden zakken. Ik weet niet hoever ze al ingezakt zijn?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:14

ja als ik loop zit er wel een vouwtje in... maar of dat nou ook al echt in de centimeters loopt??!!.
en ze zitten ook al wel lekkerder dan eerst.
maar ik zou er geen tocht van 2 uur op willen maken ofzo..

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:16

Ja ik denk dat het toch een kwestie van tijd is. die van mij gingen pas na 3 kwart jaar lekker zitten. Succes ermee.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:17

Doe zo ook in huis aan dat ze al sneller naar je voeten en been gaan staan. mss helpt het.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:20

jah daar ben ik al mee bezig,
haha hond uitlaten met die laarzen,, en iedereen die je tegenkom,, ooo ga je paardrijden hihihi

3kwart jaar?????????????? Verward Verward Verward

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:24

tinaaz schreef:
jah daar ben ik al mee bezig,
haha hond uitlaten met die laarzen,, en iedereen die je tegenkom,, ooo ga je paardrijden hihihi

3kwart jaar?????????????? Verward Verward Verward

Lijkt me leuk om te zien *LOL*

ja dat duurt nog even. houd moed! Verward

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:30

Die van mij zijn wel te hoog. Heb ze nu bijna 2 jaar en heb af en toe nog bloedende knieholtes. Kan er misschien wel iets aan laten doen, maar dat is er nog niet van gekomen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:33

jah en bloedende knieholtes kun je echt niet gebruiken,
vooral zomers rij ik elke dag. en dan is dat niet lekker. dus bij jou is het zo gebleven?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:42

ik heb dus ook petries bij divoza Leek weg, en ze zitten idd wat hoog en kon er in het begin ook niet goed mee zitten, laat staan fietsen!! auw!
Maar na een tjdje, (kheb ze nu een half jaar) zitten ze steeds beter en doet absoluut geen pijn meer. Ik heb ze niet elke dag aangehad hoor. Het opstappen deed ik met een krukje in het begin, (ja lach maar Lachen )
misschien moet jee zo'n zooltje kopen voor onder je hak, daarmee komt je been iets hoger waardoor de laars minder in je knieholte zit. Succes ermee!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:45

Oja, veel traplopen helpt ook, gaat moeilijk, maar die beweging laat de juiste plooien in het leer komen, waardoor hij sneller zakt. Of op een traptrede gaan staan met het voorste gedeelte van je voet, en dan doorhangen naar achteren.. dus je hakken uitdrukken net als met het rijden. En als je staat door je knien buigen..auwie! maar het helpt wel!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:45

Mijn laarzen hebben ook een flinke tijd nodig gehad om in te zakken en echt fijn fietsen kan ik nog steeds niet, maar dat hoor je er volgens mij ook niet mee te doen. Ik weet niet wat voor type rijlaarzen je hebt, maar als het dressuurlaarzen zijn dan blijven ze gewoon heel hoog. Je moet er natuurlijk wel mee kunnen rijden, maar springen kan bijv. al niet met mijn laarzen, dan knellen ze in mijn knieholte. Wijken en appuyeren etc. gaat wel goed. Ik zou je laarzen nog even tijd geven. Laarzen horen volgens mij 2 tot 3 cm te zakken.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:24

okey dan kijk ik het nog even aan. ik heb rundleren dresuurlaaarzen. en ik wou gewoon graag weten of dit normaal was,
ik hem mijn vorige laarzen denk ik gewoon te laag gekocht..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:35

hoeft helemaal niet. Ik heb 2 paar rijlaarzen. Een paar dressuurlaarzen, die dus heel hoog zijn en een paar MH sportive riders. Met dat laatste paar kan ik wel springen, hurken, autorijder etc, maar dat zijn ook all round laarzen en niet voor dressuur. Dat bedoel ik met type laarzen.

Ik geloof trouwens ook dat rundsleer nog langzamer inzakt dat kalfsleer.. (of was het nou andersom?)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 17:38

ik weet wel dat ze vrij hard zijn.
en ik denk dat rundleer harder is want dat is afkomstig van een ouder dier, en een kalf is denk ik soepeler.....
net als een baby en een volwassene
Laatst bijgewerkt door Soetekind op 22-12-04 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 17:45

maareu nog even over dat traplopen,
is er dan niet de mogelijkheid dat het leer bij je knieholte op de duur omklapt ipv dat er vouwen in het leer bij de voet gaan zitten?

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:57

Ik heb echt precies hetzelfde probleem gehad, ik kon amper normaal lopen en fietsen, traplopen was dus echt onmogelijk! Zitten ook niet, deed pijn in mijn knieholte. Dat waren ook nieuwe van Petrie. Ik dacht echt dat ze veel te hoog waren aangemeten, kon me namelijk me niet voorstellen dat het echt normaal was dat het zo'n zeer deed.

Ik heb er gewoon een paar dagen op stal mee gelopen, en heb er ook een paar keer mee gereden. Wel lastig op je paard komen trouwens Haha! En om eerlijk te zijn moet ik nog steeds bij het opstappen mijn beugels een paar gaatjes langer doen dan normaal, ik kan mijn been niet zover buigen/optillen als met mijn vorige laarzen. Scheve mond

Maar nu heb ik ze 3 maanden, en ze zitten geweldig! Met rijden, en ik kan er nu ook normaal op lopen en mee fietsen ofzo (niet dat dat echt lekker zit, maar daar zijn ze nou eenmaal ook niet voor).

Ik denk dus echt dat die van jou gewoon nog een stuk moeten zakken. Dus nog even doorzetten, en straks zitten ze zo lekker dat je ze nooit meer uit wilt doen.

Succes!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:49

Ik heb ook vrij nieuwe hoge dressuurlaarzen, en heb er een paar inleghakjes in zitten, daardoor hoog je ze vanbinnen iets op en dan zitten ze niet zo in je knieholtes te drukken. Als de laarzen zijn ingezakt haal je de hakjes eruit, ét voilá, ze zijn perfect.
Dat die hakjes erin zitten merk je verder trouwens niets van!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:30

Ik heb na bijna 2 jaar die hakjes er nog in en m'n knieholtes bloeden nog steeds als ik echt intensief (les) heb gereden. De achterkant is ook heel ver omgevouwen, meer als dat ik bij andere mensen gezien heb.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:39

Bekend probleem ook hier Scheve mond Ik heb nieuwe petrie perfect laarzen.Vanwege rugklachten heb ik ze een tijd niet aangehad,omdat ik ook niet reed.Sinds kort heb ik ze weer aangedaan om ze weer in te lopen.Wat een crime zeg.In het begin kostte het me inderdaad zere en blauwe kuiten.Ik ben ze veel in huis aan gaan doen,heb er veel mee gezeten en de oefening op de trap mee gedaan.Sindsdien heb ik er nog niet mee gereden,maar binnenkort moet ik er toch aan gaan geloven.Het opstappen zal wel een probleem zijn idd.Wat wel wil helpen zijn die inlegzolen,dan komt je hak wat hoger in je laars te liggen.Verder kun je je kuiten beschermen door er maandverband tussen te doen.Ik heb dit zelf niet geprobeerd,maar ik het wel van horen zeggen.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Sterkte met uitlopen!