pony is mager..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

pony is mager..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:34

Ik heb een verzorgpony die manegepaard is. Ze loopt dus in de manegelessen en ik rijd er dan 3x per week op. Maar ze wordt echt zo super mager. Ze krijgt 2x op een dag 0,5kilo brok, volgens mij is dat dik weinig.. mjah ze geven dr toch niet meer, ze zijn een beetje gierig daar. Zelfs mn ouders *die totaal geen verstand van paarden hebben* zeiden dat t een skeltje was. Mjah nou wil ik dr dus zelf bij gaan voeren, een vriendin van mij die elke dag op de manege is wil dur wel wat extra's geven, maar wat? Ik heb al paar keer gehoord dat slobber wel goed zou zijn, maar wat voor dan? Ze is echt gewoon supermager aan het worden en dr energie gaat er ook niet op vooruit.. Dus wat kan ik dr het beste geven Verward

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:41

Ik zou als ik jou was eerst even overleggen met de eigenaar van de manege. Misschien is ze wel ziek en mag ze niet alles hebben. Als je op eigen houtje dingen gaat voeren gaat dat gegarandeert mis. Hoe zou jij het vinden als iemand anders jouw paard gaat voeren?
Is niet banketstaaf bedoeld hoor Lachen maar ik zou echt even overleggen met de eigenaar.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:44

hmm ja heb je wel gelijk in zat ik ook al aan te denken.. maar tzijn egt van die eigenaren die bijna nergens wat aan doen njah 2 van de 3 dan Tong uitsteken maar dr is ook zo'n vrouw bij ons die de paarden soms voert enzo, ik vraag het wel aan haar Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:46

Daar valt waarschijnlijk niet mee te praten als hij van het soort is dat denkt dat paarden kunnen werken op zo weinig voer! Maar goed dat is geen advies. Je zou wel kunnen vragen waarom hij weinig voert en of hij niet denkt dat paarden meer en beter kunen presteren als ze meer krijgen en wat minder op rustdagen (als ze die al krijgen). Dat als een paard niet genoeg voer binnen krijgt, de kands dat ze ziek of kreupel worden toeneemt, en dat wil hij toch zeker niet? Maar of hij dat wil horen is dus de vraag...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:50

tja, als het paard er echt zo slecht uitziet zou ik eerder hulp van buitenaf gaan zoeken om meer druk op de eigenaar te leggen.
Het is een heel mooi initiatief om het paard bij te voeren, maar daar los je niets mee op, buiten je eigen geld. Als de eigenaar doorheeft dat jij hem toch bijvoert als hij te mager wordt, hoeft hij ook geen extra geld te spenderen, want hij zal denken ookal voer ik niets dan nog doet het iemand het gratis voor mij, en zit jij met de kosten voor het voer van een paard dat niet van jou is Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:34

ik zou gewoon normaal onderhoudsbrok meenemen en haar daar dan wat van geven een halve tot hele kilo kan wel

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:32

Vraag ook eens of ze regelmatig ontwormt word, daar worden ze ook mager van. En ipv brokken kan er misschien wel meer hooi gevoerd worden.

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:40

hoi
als ik jou was zou ik d'r anders meer hooi geven of je moet eens slobber met maismeel geven daar van maak je het paard war dikker of veel muesli.