Opscheer trucs/tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Opscheer trucs/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:08

Ik scheer altijd zn witte beentjes op.
Nu is hij het er meestal niet zo mee eens. Echt vervelend is ie niet maar elke keer tilt ie zn voet op die ik aan t scheren ben.
Nu doe ik al vaak dat er iemand bij is die dan zn andere been opgetild vasthoud zodat ie wel moet blijven staan. Dat gaat dan ook wel goed.
Nadeel is dat als ik op stal ben er niet altijd iemand is.
Alleen is t erg onhandig om m op te scheren.
Op de praam reageert ie niet.

Hoe doen jullie dat als een paard dat irritant vind?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:26

Niemand???

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:57

Het been optillen dat ik wil scheren. Vaak oefenen, dan krijg je er vanzelf handigheid in.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:34

Ik scheer nogal eens de pootjes van van die ontzettend handige zwart-bles-vier-witte-benen-tuigers op, rotklusje, en idd, ze tillen 9 v/d 10 keer hun benen op. Ik ben altijd alleen, heb geen handig hulpje, maar heb het klusje tot nu toe (met gevaar voor eigen leven bij enkele net-uit-het-land-geplukte paarden Schijnheilig ) altijd met goed gevolg geklaart
Als ze lastig zijn til ik ook gewoon het been op dat ik wil scheren, als ze heel lastig zijn gaat er een praam op de neus die ik vastzet aan het halster (bij gebrek aan een hulpje moet je toch wat, je wordt er wel inventief van) dan zijn ze wat afgeleid en wil het vaak wat beter, en als ze écht onhandelbaar zijn mogen ze weer op stal en pak ik ze een paar uur later weer gewapend met praam, tranquigel en 'sterke vent' Extreme duivel

PS: laatste optie is nog nooit zó voorgekomen Clown

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 13:23

Dus je tilt t been op die je gaat scheren??
Heb je dan geen last van die door de buiging ontstane "loshangende" huid?? Dat t niet helemaal strak staat zegmaar,

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:54

carlijn83 schreef:
Dus je tilt t been op die je gaat scheren??
Heb je dan geen last van die door de buiging ontstane "loshangende" huid?? Dat t niet helemaal strak staat zegmaar,

Even visualiseren hoe ik het doe Knipoog

Been optillen en met je hoofd richting het hoofd van het paard gaan staan. Als je de kootholte uitscheert moet je opletten dat de hoef naar beneden hangt (anders gaat het trouwens véél moeilijker) en dan daarna omhoog langs de pees. Dan haal ik het been naar voren en leg ik het over mijn been en scheer ik het voorste gedeelte op tot de kogel.

Minutenwerkje als je er een beetje handigheid in krijgt Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:14

Idd hard oefenen in het optillen en op de juiste manier vasthouden. Je zal merken dat het veel makkelijker gaat en je juist minder last hebt van huidplooitjes.