wat doe je met je paardje als de piste...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

wat doe je met je paardje als de piste...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:11

Ben vandaag eens naar sennerin geweest om te kijken hoe ons piste lag en die lag zo hard als beton .
Ging normaal les nemen maarja zo ga ik ook niet rijden hoor!!
Nu vraag ik mij af wat jullie doen als je piste zo hard of slecht ligt(van de regen bv...) en als je geen binnenpiste hebt hé Haha! Tong uitsteken .
Gaan jullie gaan wandelen met je paard(wat ik van plan ben) of wat doen jullie nog...

alvast bedankt voor de tips Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:37

ik ga dan altijd naar de manege een eiindje verderop.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:45

ik zit echt met hetzelfde probleem, maar voor het moment rijden wij in de weide. OOk geen goeie oplossing maar wel EEN oplossing

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:47

Mogen we niet(privé stal):S:S:S

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:55

Bij ons hebben ze buizen onder de bak, dan stroomt het water gemakkelijker weg...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:06

Niet rijden Lachen
Voordat het gaat vriezen doen we hem aanharken dat hij gelijk is, dan kan je er aardig op rijden. Helaas waren we dat vergeten zondag en is het nu een woest landschap waar geen paardenbeen blij van wordt. Dan maar naar buiten of een extra dagje vrij geven.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:07

ben ik blij dat de bass van de stal de bak helemaal heeft gladgetrokken zodat we gewoon kunnen rijden! OK dan!
je kunt alleen niet springen, maar ja je kunt nie alles hebben Scheve mond

als ik jou was lekker gaan wandelen en als het kan gewooon lekker naar buiten stappen!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:29

Ik maak buitenritjes van een kwartiertje en ga 3 keer naar de binnenbak. Verder staat hij gewoon op het land.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:46

bij ons hadden ze die ook gladgetrokken maarja die zoon(12jaar) crosst dan rond in onze piste met z'n auto maakt putten, heuvels,.... en er lag nog wat modder in dusja dat is allemaal aaneen gevroren:s denk dat ik toch een wandelingetje ga maken met vriendin Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:51

gaan wandelen op naar een andere manege zo'n twee kilometer verderop

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:55

Op mijn vorige stal hadden we een goede longeercirkel waar we alleen niet in konden als het vror.. Maar de bak was erg slecht.. Bij hevige regen konden we er ook niet in.. Dus dan was het bij hevige regen longeren of los.. En als het dan ook nog is vror gingen ze alleen los.. In de bak dan wel..
De stal waar ik nu sta is de buitenbak super..!! Kan altijd rijden behalve met sneeuw.. De paddock is wat minder met hevige regen kunnen we ze er niet in longeren... En hij is snel bevroren, maar als ik dus niks kan doen gaat hij los in de paddock, want los in de bak is verboden.. Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:11

Wij hebben twee rijbakken, een met zand en een met megatop. Bij ons worden beide bakken gesleept en is er ook bij vorst heel goed in te rijden. De bak megatop blijft zelfs helemaal los, de zandbak vriest glad op en als het dan een paar dagen droog is is het bovenste laagje losgevroren. Rijdt heerlijk...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:15

het werk aanpassen,ik rij meestal s'middags dus het zonnetje heeft dan al iets ontdooit,alleen in de schaduwhoeken blijft het langer hard.

het rijden of longeren is dan alleen maar bewging en dus geen training,gisteren toch aardig lekker in de bak kunnen trainen in stap en draf maar met galop was het te hard.

losgooien doe ik gewoon wel in een bevroren bak,buitenrijden is altijd een optie..

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:21

ik ben gaan kijke in een manege waar een overdekte buitenpiste was...

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:59

Bij ons op stal is geen binnenbak, dus ik zal geen last hebben van een bevroren bak. Maar mocht het voorkomen (was vorig jaar wel het geval);
Dan ga ik het bos in, of wandelen, of dagje vrij.