Misschien stomme vraag... over bitringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Misschien stomme vraag... over bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:32

hey,

ik vroeg mij eigenlijk eens af hoe je in godsnaam bitringen aandoet Verward Dat ziet er mij toch wel onhandig uit...

Sorry als dit een stomme vraag is, maar bij ons rijden ze niet met bitringen.

groetjes ikke xxx

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:33

Gewoon er omheen trekken dacht ik, met touwtjes gaat het handiger. Het blijkt ook te werken als je ze eerst in heet water doet dan rekken ze beter.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:34

Ik heb geleerd..., twee strotouwtjes aan beide kanten erdoorheen en dan uitrekken. Het werkte altijd Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:35

Met warm water helpt ook wel. Lekker soepel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:36

Bitringen zitten standaard aan een bit hoor, het lijkt me juist erg onhandig zonder...

Bitschijven bedoel je denk ik.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:41

Er zijn 2 soorten bitringen .
De eerste zijn flexibele dunne ringen met een kleine gaatje bij-in geboord, die ringen trek je gewoon over je bit Lachen.
De tweede soort zijn er beter,gaan langer mee.
Die moet je eerst in kokend water steken en dan met twee touwjes open trekken (of een sterke vader gebruiken Bloos ) over je bit.

Eline

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 18:07

Margreet schreef:
Bitringen zitten standaard aan een bit hoor, het lijkt me juist erg onhandig zonder...

Bitschijven bedoel je denk ik.

jah Haha! iedereen noemt ze anders hé Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:15

hmm, ja indd ff heet water en dan trekken en rukken totdat het er een beetje op lijkt..Tong uitsteken
zelf vind ik bitschijven erg storend, heb het gevoel dat het geen nut heeft (tenzij er een of andere malloot op het paard zit en zaagd.. zo kan het bit niet door de mond heen schieten,)

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:22

wij hebben aan 1 van onze bitjes ook van die ringen zitten. toen we het bitje kochten hebben ze die ringen er meteen aangezet door ze uit elkaar te trekken met 2 hoevenkrabbers

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:24

ik heb een bit waarvan de rondjes aan de zijn kant zeg maar kunnen draaien en daar zou je paard zijn lip tussen kunnen komen, daar heb ik ze voor .
het ze er omheen gekregen door ze eerst in heet water te leggen dan met 2 theedoeken door het gat en dan trekken beetje sop erop en hoopa ze zitten er omheen ...
vergeet vooral het sop niet en een extra paar handen ( van liefste paps of mams bijv.) is erg handig , ik heb namelijk eerst een uur staan trekken en duwen en toen kwam ik pas op het idee sop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:33

Idee is om de bitschijven aan pappie te geven en ze samen met het bit een paar uur later op te halen Haha! Vergeet niet een dikke knuffel te geven....Wanneer dit niet lukt....leg de bitschijven een poosje in gloeiend heet water, en pulk ze vervolgens met een schroevedraaier doorheen.
Ik ben overigens geen grote voorstander van die schijven, ze veroorzaken bij veel paarden juist schuurplekken, iets wat nu juist voorkomen moet worden Verward (maar dit is relijk offtopic)

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:02

Ik heb voor Angel ook bitringen gekocht, omdat ze nu tijdens het rijden soms opeens heel erg afgeleid is en dan opeens met haar hoofd draait, ik wil dan niet dat het bit helemaal door haar mond raggelt.. Rare pony is het wel.. dus alleen voor haar best wil..
Ik heb ze er gewoon met veel pijn en moeite om heen getrokken, geen warm water bij de hand in het weiland (rijmt ook nog.. Haha! )