Paard in een bevroren bak laten lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Paard in een bevroren bak laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:37

Mijn haf staat overdag altijd in de bak. Nu is deze aardig bevroren en zitten er kuilen en oneffenheden in. Ze loopt er voorzichtig op en lijkt zich wel te redden. Vorig sleepte mijn man iedere avond de bak maar hij komt er nu niet meer door. Kan dit kwaad voor de paardenbenen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:39

ja, het is niet echt bevordelijk voor de benen.
Morgen wordt er weer regen voorspelt dus ontdooit het meeste weer Lachen De volgende keer optijd slepen dan kan het geen kwaad. Maar als ze nu schrikt en een maffe sprong maakt is de kans op een peesblessure best groot.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:40

zolang hij niet gaat draven en galopperen kan het niet zoveel kwaad, een haflinger heeft sterke benen, is niet voor niks een bergpony Lachen

Gewoon een beetje in de gaten houden en een beetje hooi in de bak gooien zodat ie wat te knagen heeft, hij krijgt nu ook niet zoveel zand naar binnen nu het zand bevroren is.

Groetjes Yvon
Laatst bijgewerkt door Yell op 21-12-04 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:41

Een harde paddock is inderdaad niet goed voor de benen. Ik ben nu ook gedwongen om een tijdje niet meer te rijden, maar bij mij breken ze de nek als ze het in hun hoofd halen om eens een gekke sprong te maken, dus dat risico neem ik liever niet Lachen

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:43

Paarden kunnen wel even in een bevroren bak, maar niet te lang. Zoals de vorigen al zeiden kan het slecht zijn voor de benen, maar wat ik nog even wilde toevoegen is dat paarden ook kneusjes in de hoeven krijgen als ze te lang in een bak met oneffenheden staan.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:44

Als de bodem bevroren is zou ik mijn paard alleen in de paddock zetten als de bodem vlak is... indien er kuilen of iets in zitten zou ik het risico niet nemen En zeker niet als ze nogwel eens gek kunnen doen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:54

Ik heb 1 groepje dat overdag in de bak loopt.
Die lopen nu ook met de bevroren bodem gewoon van 's ochtends tot eind van de middag buiten.
Er is ook geen verschil met de bevroren weide waar de andere groepen 24/7 lopen dus ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn. De weide is ook echt niet zo strak en glad als een golfbaan.
Ze zijn slim genoeg om niet al te gekke dingen te doen.