Mijn paard reageert echt extreem op de wormenkuur. Ik heb echt vanalles al geprobeerd maar hij wordt gewoon helemaal gek, steigeren en je pletten wegrennen enzovoorts. Het wordt gewoon gevaarlijk.
Nu heb ik wel eens gehoord ofzo van iemand dat er ook wormenkuur in brokjesvorm bestaat, bestaat dit echt? Zoja kan je dit gewoon in de ruitersportzaak kopen en hoeveel kost het ongeveer?
Het lukt me gewoon echt niet en hij heeft al een tijd geen wormenkuur meer gekregen. Ik geef gewoon op omdat ik het zelf gewoon te gevaarlijk vind worden en hij krijgt dat in de gaten, dus houdt hij net zo lang vol.
felicity
Geplaatst: 21-12-04 17:21
Is het geen idee. Om het door de slobber te doen? Ik heb geen idee of er wormenkuren in brokjesvorm bestaan. Dit is wel een lastig probleem.
Linda_Fleur
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-04 17:29
Dan eet hij het niet :S
linda_lekuri
Geplaatst: 21-12-04 17:35
KLOPT!! er bestaat wormkuur in brokjesvorm!!!!! Ik heb het 1 keer van de dierenarts gekregen! (daar is het dus te verkrijgen) Ik had mijn A-welsh pony toen als veulen gekocht en zo'n grote wormspuit is veel te veel, dus toen gaf mijn dierenarts wormkuur in brokjesvorm mee. Afgewogen voor zo'n klein veulentje (handje vol ofzo) en hij heeft er heerlijk van gesmikkeld!!
Nu hij groot is, geef ik hem wel gewoon een halve wormspuit (en de andere helft bewaar ik dan voor de volgende keer).
Maar brokjes bestaan dus wel! Informeer anders even bij je dierenarts! (ik heb trouwens geen idee meer wat dat kostte, maar volgens mij niet veel anders dan een gewone spuit)
Ilse
Geplaatst: 21-12-04 17:35
Ik weet zeker dat er brokjes geweest zijn, maar ik weet niet of ze er nu nog zijn.
Linda_Fleur
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-04 23:14
Ik zal het dan eens vragen aan de DA, hij komt binnenkort toch weer hier want mn paardje moet zn jaarlijkse inenting weer krijgen.
AnnaBabs
Geplaatst: 21-12-04 23:16
Ow das mooi dat ik dat weet! Bijrijdpaard van me is ook geen wormenkuur in te krijgen tenzij je met een man of 3 bent...ik zal die tip eens doorgeven!
Apple
Geplaatst: 21-12-04 23:16
Wormenkuur in brokjesvorm bestaat idd. Voor paarden wordt het niet vaak gebruikt. Ik heb nog weleens wat gehaald bij Vroegop Voordeel.
Ik geloof dat wormenkuur in brokvorm vnl gegeven wordt aan schapen en ander kleiner spul.
Mar_Nimbus
Geplaatst: 22-12-04 10:20
toevallig zei mijn dierenarts zaterdag dat hij wormenkuren in vloeibare vorm heeft voor door het voer (slobber of zo)
marina
Geplaatst: 22-12-04 11:38
Wij hebben het ook gehad een keer. Ik dacht dat het homiopatisch spul was. Geen idee waar het vandaan komt.
clau
Geplaatst: 22-12-04 12:56
er zijn ook natuurlijke kruiden ter bestrijding van wormen.
DubbelFun
Geplaatst: 22-12-04 13:02
Ze bestaan wel, maar geven niet die bescherming die een goede wormenkeer geeft, o.a. geen bescherming tegen horzel/dazen-larven. Dus je kunt het niet het hele jaar door geven.
heb je al ens geprobeerd om de wotrmenkuur door muesli te doen, desnoods met een schep extra 'lekkers' erdoor: appeldmoes, stevige schep vanillesuiker, pepermuntjes. Gewoon iets waar je paard echt gek op is.
Jemawi
Geplaatst: 22-12-04 13:28
Ik heb 'ns een keer een emmer met van dat brokjes- ontwormingskuur gekocht bij een ruitersportzaak. Ik had/heb ook zo'n patiënt met ontwormen. Later pas werd me verteld wat idd al hierboven genoemd is, het beschermt niet optimaal, ben er toen ook maar mee gestopt. Ik geloof dat het nu voor paarden uit de handel is. Het was wél een goeie variant op een wormkuur.
Wat ik nu doe, als het weer eens écht niet wil met een gewone spuit, ik haal slobber van Subli bij de welkoop of boerenbond. Dat meng je met water en daar gaat de wormenkuur doorheen. Ik kan me niet voorstellen dat je paard dat niet opeet. Zeker niet als je het eerst een paar keer "gewoon" geeft. Ze proeven/ merken er niks meer van. Die van mij zijn er nu gek op iig.
Succes
Linda_Fleur
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-04 14:06
Ja ik kan het wel een keertje proberen, zo'n zak slobber kopen. Maar ben bang dat die het niet opeet en dan kan ik die dure wormenkuur weggooien :s Ik zal eens kijken naar slobber....
DubbelFun
Geplaatst: 22-12-04 14:25
Kun je niet beter van iemand een kilotje overnemen, want om nu speciaal voor een wormenkuur een dure zak slobber te kopen
Lenneke_
Geplaatst: 22-12-04 14:43
Je hebt ook wormenkuren die je door het voer kan doen. Weet niet waar je het koopt, maar heb het eens gehoord. Mijn paardje smikkelt de wormenspuit altijd zo op. Tja, hij is soms een beetje vreemd. Hij krijgt wel met appeltjes smaak. Je kan ook een paar keer een oude spuit met iets lekkers vullen, appelmoes ofzo en het hem geven, misschien dat hij het dan minder erg gaat vinden.