>300gr regendeken, of een <300gr+onderdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lies1

>300gr regendeken, of een <300gr+onderdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:39

Ik twijfel of ik een dikke (300 gram of meer) regen/winterdeken zal kopen, of een 'tussen'regendeken en daar onder een onderdeken.
Kijk dan heb je voor de hersft-dag of voorjaars-dag ook nog een niet al te warme regendeken.

Of zal ik gaan voor de warme (bijvoorbeeld de all-in-one bucas) regen/stal-deken?

Mijn paard staat bijna elke dag een paar uurtjes buiten, het hele jaar door.

Hoe doen jullie dat? Wat is handig?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:37

Ik heb voor mijn paard een ongevoerde regendeken. (voor in het voorjaar en vroege najaar) Daarna gaat er een niet al te dikke onderdeken onder. En nu sinds een week staat ze onder een 300 gr regendeken.

Vind het persoonlijk het lekkerst als ze maar 1 deken opheeft. Dat loopt, speelt en rent toch niet iets lekkerder denk ik. Het is ook wat handiger, maar dat is meer gemakkelijk voor mij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:23

Geen deken?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:25

Arabesk schreef:
Geen deken?

Voor mensen die wedstrijden rijden is het niet echt fijn, paard gauw nat, sneller moe.
Ze vraagt hoeveel grams deken ze op moet legen, niet of ze wel of geen deken op moet legen Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:03

ik zou kiezen voor een ongvoerde regendeken.
ik werk hier al heel lang mee en bevalt goed je kan hem dan ook in de overige seizoene gebruiken. ik maak er veel gebruik van moet ik zegge
naast een regendeken heb ik ook een fijne onderdeken