vraagje over zadel diefstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

vraagje over zadel diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:07

Hey,
Binnenkort krijg ik een wintec dressuurzadel maar we staan op een privé-stal en het zadelkamer gaat niet op slot.
ze vinden het niet nodig want het is met glas dus ze kunnen dat zo inslaan.
Ik krijg het van m'n oma en opa en we zouden graag weten hoe we mijn zadel kunnen beschermen tegen diefstal(bestaat daar een verzekering voor??).
ik weet het, er bestaan daar speciale bakken voor maar heb zodanig veel gehad dat het te duur is.

iemand nog iets anders... vertel het maar... Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:09

dat kan je verzekeren.
maar als het niet op slot gaat weet ik niet hoe de verzekering daar tegenover staat.
toch ergens een goedkope kast vandaan halen en die op slot doen?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:11

In principe gaat de verzekering ervan uit dat jij alles doet om te voorkomen dat het gestolen is. Een deur op slot doen is een eerste vereiste. Kan je niet een anti-diefstal zadelsteun kopen?

Zelf neem ik mijn zadel mee naar huis.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:15

Eleonoor schreef:
Zelf neem ik mijn zadel mee naar huis.

Zou ik graag willen maar ben met de fiets dus das te riskant vind ik hoor!! Lachen

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 15:16

Heb een gewone bak om m'n gerief(poetsbak, dekens, handdoeken,...) in te stoppen maar het zadel gaat daar niet bij!
we zullen eens kijken in die winkel if er daar geen goedkope bakken staan.
nog reacties zijn welkom:D...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:18

zo'n alarm kopen, doe je om je zadel en een zadeldrager heen en dat gaat heel hard af als iemand het verkeerd los probeert te maken Vork

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:41

je hebt van die speciale zadelsteunen die je op slot kan doen, ik geloof dat het een pulles zadelsafe heet of zo... die krijg je echt niet zomaar open en moet je met speciale bouten in de muur vast doen, is dat niks voor je?

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:00

cissy schreef:
je hebt van die speciale zadelsteunen die je op slot kan doen, ik geloof dat het een pulles zadelsafe heet of zo... die krijg je echt niet zomaar open en moet je met speciale bouten in de muur vast doen, is dat niks voor je?

Is dat duur of heb je daar geen ID van??

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:06

Spetterlover schreef:
zo'n alarm kopen, doe je om je zadel en een zadeldrager heen en dat gaat heel hard af als iemand het verkeerd los probeert te maken Vork

Haha jah zal ik doen Tong uitsteken Haha!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:10

Alarm lijkt me niet erg handig, want ik bedoel, al er iemand met je zadel vandoor gaat, dan is er ook niemand.. neem ik aan? Anders valt het wel heel erg op. Dus ik zou eerder voor zo'n steun gaan.. is niet bijzonder veel duurder dan een gewone steun, en je zadel zal toch ergens aan moeten hangen..
Maar je kunt ook gewoon een iets wat stevigere zadelbok kopen en met een hangslot je zadel eraanvast maken... maar ik denk dat je daar uiteindelijk toch een beetje lakx mee gaat worden.
Hoe doen andere mensen op je stal dat dan? Met hun zadels enzo??

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:19

Bij agradi (?) zijn die safe zadelsteunen nu in de aanbieding voor 19,95 dacht ik. Maar, weet niet of deze door de verzekering geaccepteerd worden. Volgens mij moet je dan zo'n andere hebben, maar die zijn flink duur. Zo'n goedkope is waarschijnlijk genoeg als je die in een kast hebt. Kan je niet een klein kastje neerzetten, daar je zadel met zo'n steun in opbergen? Dan denk ik dat de verzekering het wel vergoedt bij diefstal.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:42

Sanet schreef:
Hoe doen andere mensen op je stal dat dan? Met hun zadels enzo??

Een alarm was ik niet van plan hoor Haha!
Ze laten hun zadel gewoon in de zadelkamer op een steun Verward
Jah er ligt daar een kieffer zadel in de zadelkamer :s
Er is ook iemand maar die heeft der zadel in een bak gestoken speciaal voor je zadel(maarja 260 euro Wow! )
Er is 1 koppel dide hun zadel etc mee naar huis nemen maar ik ga met de fiets(kben er op 5 min.) en te voet zie ik in de winter niet helemaal zitten(en zo'n zadel hoeveel weegt dat wel niet Tong uitsteken .
Zal wel eens kijken voor zo'n steun wie weet hebben ze er in die winkel er wel 1!!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:44

Kyona schreef:
Bij agradi (?) zijn die safe zadelsteunen nu in de aanbieding voor 19,95 dacht ik. Maar, weet niet of deze door de verzekering geaccepteerd worden. Volgens mij moet je dan zo'n andere hebben, maar die zijn flink duur. Zo'n goedkope is waarschijnlijk genoeg als je die in een kast hebt. Kan je niet een klein kastje neerzetten, daar je zadel met zo'n steun in opbergen? Dan denk ik dat de verzekering het wel vergoedt bij diefstal.

Zal kijken hoeveel zo'n klein kastje staat Lachen
Weet niet of ik dat hier ergens in de buurt zal vinden had daar nog nooit van gehoord!
wouw 20 euro das geen geld Tong uitsteken Haha!
Zal jullie wel laten weten wat ik ermee doe Knipoog