Buiten staan,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buiten staan,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:09

Mijn paard staat s'morgens vanaf dat ze gereden is tot 17.00 uur buiten.
Eigenlijk vind ze dit niet leuk.We hebben de luxe dat ze nog de wei op mag ,maar ze gaat in het zand stukje wat we als sluis gebruiken staan wachten en loopt niet met de vriendjes mee.
Ze eet wel het voordroog wat ze krijgt op maar veel bewegen doet ze niet.Ik ben aan het twijfellen of ik haar gewoon geen twee uur buiten zou laten staan en dan binnen halen.
Maar eigenlijk horen ze het toch leuk buiten te vinden.Ik vind het eigenlijk belangrijk dat ze goed bewegen kan, dat ze nog wat kan grazen en sociaal contact heeft.Ze staat altijd met de leidende merrie en haar beste vriendin buiten.Ze is tweede in rang heeft eigenlijk ook het meest te vertellen.
Ik kan me eigenlijk boos maken in haar watjes gedrag want volgens mij vind ze het gewoon te koud.Als het regent staat ze ook altijd zo te tutten voor ik haar buiten heb.Moet ik nu toegeven of niet Verward

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:16

Misschien als ze echt last heeft van de kou een dek op doen? Of heeft ze dat al?

...Maar dit hoort volgens mij niet helemaal hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:18

Ze heeft meer dekens als ik kleren heb Knipoog .Ik denk eigenlijk dat het mijn eigen schuld is het beest is gewoon rot bedorven.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:29

Hoezo? rot bedorven?? Verward

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:57

ja idd hoezo rot bedorven??? ik snap het ook niet...geef je er niks meer om d'r ofzo?

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:38

Rot bedorven.......gewoon ontzettend verwend dus!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:56

tiggeriedoo schreef:
Rot bedorven.......gewoon ontzettend verwend dus!!

juist in die zin.Ik denk dat ik er te veel om geef Haha! .Ik denk dat ze haar uurtjes buiten maar moet blijven staan.Maar aan de andere kant vind ik het zielig om dat ze zo staat te kijken ;wanner laat je me er weer in.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:06

Toen wij naar onze nieuwe stal verhuisd zijn gingen onze paarden in't begin behoorlijk tekeer omdat ze geen dagelijkse weidegang gewend waren. Nu komen ze minimaal 4 uur per dag de wei in en meestal langer.

Onze paarden zijn lang zo gek niet meer in de kop als in't begin, het gaat nu allemaal wat gezapiger puur omdat ze eraan gewend zijn geraakt. Misschien geldt dat ook voor jouw paard ?

Als paarden het echt koud hebben, is dat toch ook te zien, dan zetten ze de haren toch helemaal uit of niet ?

Groetjes,

Yfande

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:32

Hoelang gaat ze al dagelijks naar buiten dan? Misschien moet ze er gewoon aan wennen, net wat yfande zegt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:08

mijn pony vind het niet leuk meer buiten als hij honger krijgt!!

hij staat dan liever in zijn stal, kan ie nog wat stro opeten..

als ik wegga staat ie altijd bij het hek te drammen en te piepen dat hij dus naar binnen wil..

ik negeer hem dus dan maar..
hij staat van 8 tot 1700 buiten en ze krijgen dan nog 2x hooi in de bak gevoerd.

hij heeft gewoon pech, buiten zijn is gezond!

toch? Tong uitsteken

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:16

Mijn paard heeft ook de luxe dat ze de hele dag (en eventueel `s nachts) buiten kan en mag staan. Maar schijnbaar heb ik ook zo`n verwend lekker ding Bloos . Als het regent, wil ze wel graag naar binnen. Ook als het gras bevroren is, vind ze er niks aan. Gelukkig heb ik overdag veel tijd, en gaat ze nu `s morgens 2 uurtjes naar buiten en `s middags een tijdje.
Als ze niet meer in de wei wil staan, dan loopt ze me de hele wei aan bagger, en dat vind ik zonde.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:26

Tja...ik zou der gewoon lekker buiten laten staan
Miss is ze wel gewoon verwend Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:03

Hmm, die van mij MOET wel naar buiten anders vreet ie me hele stal op. en is daarbij ook zeer slecht te rijden
tevens voorkomt buiten staan stalbenen...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:39

Ik heb je topic verplaatst van VvdD naar VMR.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:47

Misschien wil ze gewoon aandacht hebben...
Dat hebben veel jonge paarden ook...

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:56

Die van mij gaat een paar uur naar buiten. Maar als het hard waait of regent staat ze binnen een uur weer op stal.
Ze vind het heerlijk op stal. We hebben buitenstallen.

Als ze het prettiger op stal vind mag ze van mij gewoon binnen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:47

Ik heb besloten ze buiten te laten .
Als ze meer binnen komt vrees ik dat ze te explosief word.
ze krijgt hooi op de wei en er staat nog gras genoeg op.
Alleen vandaag ga ik ze zo toch maar eerder binnen zetten want er valt van die ijs regen.Maar het is iedere keer 22km heen en weer .Ik ben al blij dat ik de enigste niet ben met zo'n watje.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:53

Ach ja, ze vinden het vast beter dan op stal. Mijn verzorgpaarden staan in de bak, omdat de wei 's winters te nat is. Na een half uurtje hebben ze het in de bak ook wel gezien..

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:58

paarden die veel uren per dag buitenstaan rusten heel veel!
ze hoeven niet op zoek naar voedsel of te vluchten voor roofdieren.
maar...ze lopen altijd meer als rondjes draaien in stal,ze hebben meer lichamelijk contact en kunnen hun benen strekken als ze willen,ook hebben ze meer te zien als in stal staan.

maak je dus niet druk dat ze het niet leuk zou vinden..of het is pas sinds pas dat ze ineens uren buiten staan?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:45

Krijgen ze misschien altijd als ze naar binnen gaan meteen eten, dan is het l;ochisch als ze naar binnen wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:47

casanova schreef:
paarden die veel uren per dag buitenstaan rusten heel veel!
ze hoeven niet op zoek naar voedsel of te vluchten voor roofdieren.
maar...ze lopen altijd meer als rondjes draaien in stal,ze hebben meer lichamelijk contact en kunnen hun benen strekken als ze willen,ook hebben ze meer te zien als in stal staan.

maak je dus niet druk dat ze het niet leuk zou vinden..of het is pas sinds pas dat ze ineens uren buiten staan?

Nee hoor, ze heeft zelfs toen ik ze kocht 24/7 buiten gestaan.Dat doe ik nog in de zomer.Ze staat nu van half september weer s'nachts binnen.Het is nog maar een week of 3 dat ze echt staat te zeuren.Ze krijgt wel eten op stal ,maar niet altijd gelijk.
Ze krijgt wel hooi en biet buiten,maar eigenlijk is ze niet zo dol op eten,niet zo als de rest van de allesverslindende monsters die hier ook staan.Er is er zelfs 1 die eet hondenbenen Haha! .
Maar het zijn die reden die je noemt dat ik ze buiten wil.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:51

Mijn paardje vind 2 uur ook genoeg, anders gaat hij voor het hek staan zeuren, hij vind het heerlijk om op stal te staan! Sommige paarden zijn nou eenmaal anders.