Hoe de Mountain Horse High Rider onderhouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Hoe de Mountain Horse High Rider onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 14:02

Ik hoop eind van de week ook in het bezit te zijn van deze fijne laarzen (toch nog ergens goed voor zo'n verjaardag Knipoog ), maar hoe kan je ze het best onderhouden zodat ze zo lang mogelijk goed blijven en water- en vuilafstotend?

Net als 'gewone' leren rijlaarzen met schoensmeer, of deze toch liever met lederdressing?

En nog inspuiten met spul wat je ook op gewone schoenen spuit om ze vocht- en vuil afstotend te maken?

Bedankt voor de tips. Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:28

De ruitersport zaak verkoopt zowel schoonmaakmiddel als inpregneer spul, van Moutain horse.

Ik ben altijd snel van de goedkope oplossingen, maar mijn goeie laarzen wil ik graag goed onderhouden en dat gaat met dit spul uitstekend!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:33

Bij de ruitersportzaak zeiden ze tegen mij met water schoonmaken en niet bij de verwarming laten drogen. Daarna insmeer met bv. kiwi schoensmeer.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik sinds ik mijn laarzen heb ik ze nog niet schoon heb gemaakt en ik heb ze ondertussen als zo'n 2 maanden.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:22

Ik maak mijn laarzen altijd schoon met Sopie, deze is verkrijgbaar in verschillende soorten.
Heerlijk een baby doekje er over dan een beetje sopie en ik kan er weer effe tegen aan, niet te veel in olien daar gaan ze van zakken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:19

Ik maak die van mij af en toe schoon met een beetje zadelzeep, de ergste bagger spuit ik er gewoon af op de spuitplaats. En heel soms doe ik er een beetje lederdressing op. Ik doe er eigenlijk niet zo veel aan en ze blijven best netjes.
De ritsen heb ik ingespoten met siliconenspray, dan gaan ze lekker soepel en ze gaan ook niet zo snel stuk door vuil ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:27

Ik heb ze ook, zitten heerlijk. Ik heb ze een keer met laarzenvet gedaan en toen ingespoten en iedere keer na het rijden veeg ik ze schoon met een doek(ik heb ze in huis staan). Ritsen ga ik af en toe met kaarsvet bij langs.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:35

Ik doe het iig niet met schoensmeer, dat lijkt me niet goed voor het leer. Ik maak ze meestal schoon met een natte doek en daarna wrijf ik er niet te veel lederdressing overheen.