kan een geit bij de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

kan een geit bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:27

hallo Haha!

bij ons was er eergisteren een geit gebracht naar stal...
kan dat geen kwaad..brengt die geen ziektes rond?

volgens mij is de geit al dood,de minishetlander had hem steeds in zijn nekvel en schudde er mee,en trapte er soms op Boos!
en die mensen deden er niks aan...zelfs de manegebaas niet ze zeiden dat die aan het spelen waren....terwijl het geitje steeds 'schreeuwde' Huilen

we hadden vorig jaar al ruzie om iets stoms...en nu weer dus ik ga vanavond ook naar een andere stal Knipoog 2 minuten hier vandaan Knipoog

nou maar kan de geit bij paarden of niet???

groetjes Bloos

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:36

Geiten kunnen best bij paarden, maar ik weet niet of een geit en een pony in een stal samen verstandig is. In de wei kunnen ze best samen. Alleen sommige geiten gaan knagen aan de staarten van paarden en pony's.
Over ziektes die van geit naar pony kunnen worden overgedragen weet ik niks, dat moet je misschien aan een dierenarts vragen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:38

Manou schreef:
Geiten kunnen best bij paarden, maar ik weet niet of een geit en een pony in een stal samen verstandig is. In de wei kunnen ze best samen. Alleen sommige geiten gaan knagen aan de staarten van paarden en pony's.
Over ziektes die van geit naar pony kunnen worden overgedragen weet ik niks, dat moet je misschien aan een dierenarts vragen.

oke,maar het was andersom Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:39

Als de shet de geit echt aanvalt zou ik ze toch maar snel uit elkaar halen hoor, voordat er echt slachtoffers vallen.
Maar geiten en paarden kunnen doorgaans goed samen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:45

Cassidy schreef:
Als de shet de geit echt aanvalt zou ik ze toch maar snel uit elkaar halen hoor, voordat er echt slachtoffers vallen.
Maar geiten en paarden kunnen doorgaans goed samen.

de geit stond er vanmiddag niemeer dus ik weet het ook niet Verward

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:45

als je niet aan de staart van je paard gehecht bent, dan kan er best een geit bij de paarden staan Knipoog

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:09

Wij hebben thuis ook 1 witte (melk)geit bij in de weide bij mijn rijpaard en A-welsh pony lopen! Gaat perfect! OK dan!
De geit was er het eerst. Knipoog
Onze geit heeft wel een klein stukje waar haar klimpaal en hokje staat, waar de geit wel kan komen vanuit de wei, maar de paarden niet! Zo rent onze geit daar ook wel eens snel heen, als de paarden wild aan het doen zijn.....kan ze toch vluchten naar haar eigen veilige stukje!
Verder grazen ze heerlijk samen in de wei! en het voordeel is dat geiten alles eten, dus ook stukken gras wat paarden soms laten staan (poepplek)
Betreft ziektes kan een geit en paarden geen kwaad!
Bij paarden kunnen (geloof ik) ezels niet zo goed ivm wormen en bij geiten mogen geen schapen ivm wormen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:21

opzich kan het wel hoor.
Alleen sommige paarden jagen ze de wei uit. Door sloot / hekwerk e.d'.
Is toch altijd even aankijken of het gaat. Maar dan ook wel er bij blijven of steeds kijken of het goed gaat en anders uit elkaar halen..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 14:58

oke bedankt voor de reacties....maar het is niet mijn minishet en ook niet mijn geit Verward

ik wou alleen weten of de geit ziektes overbracht Haha!
en het geitje is lief tegen de shet maar omgekeerd niet dus dat is het probleem ook weer Huilen

ik weet niet eens meer of de geit nog wel leeft de geit was er daarstraks niet meer.
maar vanavond ben ik toch naar een andere stal toe met mij knollie Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:26

Ik heb op een manege gereden. En daar stond een pony Jello. En die stond altijd samen met een grote geit. In de stal op het land. Alleen als de pony in de lessen moest lopen werd je gek van die twee. Het eerste kwartier waren die twee seeds aan het roepen. Die geit ontsnapte ook heel vaak. Was wel lachen dat beest.

Tot dat de geit dood ging. Dat was zo sneu. De pony heeft heel slecht gegeten een paar dagen en staan te hiniken. Was wel sneu.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:31

Denk wel om de staart van je paard daar zijn geiten dol op Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:11

Qua ziektes brengen geiten niets vreemds over. Maar de combinatie paarden en geiten moet klikken. Wat bij jou stal gebeurt neigt naar dierenmishandeling. Boos! Arme geit...

Xavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:14

Ik heb 2 geitjes bij mijn paard staan en het gaat prima. Ze zijn erg lief tegen elkaar en mijn paard is erg aan de geiten gehecht Lovers

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:16

Het kan wel, maar denk idd om de staart van je paard Bloos!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:08

Het kan wel...
Er liepen ook altijd geiten bij m'n verzorgpony's maar die kauwde op de staart van de pony's. Toen moesten ze weer weg..

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:38

Ze moeten het wel goed met elkaar kunnen vinden Tong uitsteken
Anders heft het geen zin denk ik...

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:31

Onze oude geit die sliep nadat zijn vriendinnetjes gestorven waren bij mijn paardje in de box. Ze waren onafscheidelijk en zelfs toen hij heel erg ziek was moest en zou hij mee naar buiten als de paarden naar buiten gingen, terwijl hij nog maar amper kon lopen.
Toen het uiteindelijk echt niet meer (de geit kon niet meer opstaan en kreeg een dag later een spuitje) ging is mijn paard er nog best lang van slag van geweest dat hij niet meer samen de box deelde. Terwijl hij ook een paardenmaatje heeft.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:27

Coby schreef:
Qua ziektes brengen geiten niets vreemds over. Maar de combinatie paarden en geiten moet klikken. Wat bij jou stal gebeurt neigt naar dierenmishandeling. Boos! Arme geit...

inderdaad vond ik ook....had het nr vande dierenbescherming niet in mijn gsm staan anders hadden we meteen gebeld Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:53

Bij mij gaan de geiten op de rug van mn paard springen. En dan staan ze, of lopen ze er zelfs op Haha!
Vind ze heerlijk, zo'n geitenpoten massage!

het zijn haar kinderen, soms heel vervelend..
Als ze dan weggehaald worden oid, gaan bij Lisa dr oren in dr nek en dan moeten ze oppassen..
het zijn meestal vreemde mannen die die geiten komen ophalen, dus die kent ze ook nog eens niet... dan zetten we haar meestal maar op stal Tong uitsteken

"dont touch my goats!"