strijkringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

strijkringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 11:58

Ik heb deze vraag al eens gesteld onder een ander onderwerp ("trappen" dd. 07.12.04), maar ik heb hier nog geen antwoorden op gehad. Daarom probeer ik het maar eens als aparte vraag .... wie heeft ervaring met strijkringen? Ik heb een probleem bij het omdoen van de kogelbeschermer achter (merrie verwond zichzelf, maar trapt gericht als ik te dichtbij kom) en iemand opperde strijkringen te gebruiken. Zouden die helpen om de verwonding aan haar kogel te voorkomen? Kun je die laten zitten? Wie weet raad?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:04

ook de strijkringen krijg je dan niet om als je niet zo dichtbij kunt komen en je kan ze niet dag en nacht omlaten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:05

Is dat beest helemaal besodemieterd! Gericht trappen naar jou is echt rottigheid en dat mag je héél hard aanpakken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:12

Als jij geen strijklappen om kunt doen, dan zal je dat met strijkringen ook niet lukken. Je zult dus eerst je paard moeten leren dat je bij de achterbenen alles kunt doen wat jou goeddunkt (dat is zo-wie-zo een onderdeel van de elementaire opvoeding).
Strijkringen helpen wel bij het voorkomen van dergelijke verwondingen, maar ook ringen kun je beter niet permanent omlaten. In de praktijk blijkt het meestal alleen tijdens het rijden te ontstaan (uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:12

Een strijkring zal je ook zeker niet vastkrijgen. En trappen? Terug trappen!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:14

Strijkringen zijn bepaald niet snel even om te doen, je moet een klein riempje door een klein gespje halen. Je paard zal zich dus eerst moeten leren beheersen.
Ik heb slechte ervaringen met het omlaten van strijringen. Een paar dagen wilde het nog wel, maar daarna ging het toch schuren.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:24

Dat zijn al veel antwoorden in een korte tijd, bedankt! Ik denk dat het probleem ook wel een beetje bij mij ligt: ik ben bang om geraakt te worden (net een gebroken pols gehad door val van ander paard + littekentje in gezicht) ... als je kogelbeschermers om moet doen, moet je zo ver voorover buigen naar die achterhoef .... en ALS ze trapt gaat het zo snel ....
Ik ben al heel erg bezig met het borstelen (op lange steel) en laten wennen aan aanraking achter en dat gaat echt al stukken beter. Ik baal alleen ontzettend als ik na een ritje weer met een kapotte kogel thuiskom (voel me dus wel schuldig vanwege mijn angst). Misschien moet ik echt eens een keer terugtrappen als ze wat "flikt" .... alleen ... het uitproberen bezorgt me de zenuwen!