Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vikki schreef:Zoals jouw vraagstelling in de poll is kan ik persoonlijk geen antwoord geven... Als je had gevraagd om te kiezen tussen *ja, ik vind het reeel als een bijrijd(st)er een bijdrage in de kosten levert* of *nee, ik vind het niet reeel als een bijrijd(st)er in de kosten levert* dan had ik wel kunnen antwoorden... een subtiel verschil dat het voor mij heel anders maakt.
SuuS1981 schreef:Ja is het echt zo'n groot verschil,dat vind ik wel meevallen. Maar als hetn u wel gaat om reeel of niet wat zou je antwoord dan zijn? Ben wel nieuwsgierig namelijk...
En nee, wat mij betreft 'moet' een bijrijder niet perse bij betalen... maar ik vind het op zich wel reeel als een bijrijder een bijdrage levert. Over het algemeen krijgt een bijrijder in mijn ervaring een hele hoop terug voor een bijdrage die de kosten bij lange na niet dekken. Mijn bijrijders (een stelletje) leveren bijvoorbeeld een bijdrage van 75 euro p/m... en daarvoor krijgen ze precies dezelfde en evenveel mogelijkheden als ik zelf heb... en de bijdrage dekt misschien 15% van de kosten... Dat vind ik zelf geen irreeel bedrag voor de mogelijkheden die ze hebben... en gelukkig zijn zij het daarmee eens, maar anders was het op zich best bespreekbaar geweest.
Die waren niet altijd even voorzichtig met mijn spulletjes.SuuS1981 schreef:@ Vikki: ben het er zeker mee eens met wat je zegt... ik betaal zelf 100 euro nu.
Merk toch wel dat het een lastig dillemma is... denk echt dta je zoiets per situatie moet bekijken...
) om in het bos te rijden (van de stal is er een ruiterpad naar het bos toe zelfs), er zijn 3 binnenbakken, 2 buitenbakken, een springtuin, een trainingsmolen, een losgooibak, 3 longeerkralen, weiland, er is een kantine aanwezig... ze mogen met mijn paardje lekker recreatief hobbelen maar ze mogen ook les nemen als ze dat willen (groepsles met 4 personen is mogelijk voor 5 euro p.p.... goedkoper dan menig manege denk ik
) en als ze een keer een sprongetje willen wagen dan is dat ook geen probleem... zolang ze maar rekening houden met de gebrekkige springcapaciteiten die mijn puk nu nog heeft...
. En als ze eens een wedstrijdje willen starten dan vind ik dat ook prima...Maar goed, ik denk dus dat zij behoorlijk veel mogelijkheden hebben... Heel anders zou ik het vinden als ik alleen een buitenbak kon bieden en ik aanzienlijk strengere 'regels' zou hanteren... Het eerste vind ik persoonlijk absoluut wel 75 euro p/m waard... maar als je niet of amper kan rijden en er talloze regels zijn waar een bijrijd(st)er zich aan moet houden dan ligt het denk ik al weer heel anders... Zep schreef:Het hangt er vanaf wie het meeste belang heeft bij dat het paard gereden. Is er sprake van een paard delen, of is er een ervaren ruiter die het paard opleidt, en is er dus van een waardevermeerdering van het paard sprake? In het laatste geval is het zelfs aan de eigenaar om een trainingsgeld te betalen...
Zep schreef:Het hangt er vanaf wie het meeste belang heeft bij dat het paard gereden. Is er sprake van een paard delen, of is er een ervaren ruiter die het paard opleidt, en is er dus van een waardevermeerdering van het paard sprake? In het laatste geval is het zelfs aan de eigenaar om een trainingsgeld te betalen...
). Mijn bijrijdster is helemaal super en ik ben heel blij met haar.