Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lame schreef:
Maar als ik er vanavond meteen op ga zitten, lig ik er waarschijnlijk binnen twee seconden weer vanaf. Dan ben ik het hele uur met haar aan het vechten.. aan de andere kant.. als ik de rest van de week niet kan rijden omdat de bak bevroren is, dan kan ik beter nu vanavond wel gaan rijden...
Wat denken jullie?
Scum schreef:Gewoon gaan rijden. Op een gegeven moment raken paarden er ook wel aan gewend dat ze eerst gelongeerd worden. Je kunt hem er beter aan laten wennen dat hij moet luisteren als je erop stapt, ook zonder eerst gelongeerd te zijn. Zo snel zul je er toch niet afvallen?
Mijn paard is vorige week ook niet gereden. Toen ik er zaterdag dan toch op kroop (gewoon buiten) zat er alleen een uitgestrekte draf op. En hij was opeens heel erg 'bang' voor wat opstakels die er al jaren staan. Hij maakte nog wat Hogeschool sprongen, en uiteindelijk heb ik hem maar gewoon in de galop gezet, zodat hij zijn energie kwijt kon. Na een kwartiertje galopperen kon hij zich ontspannen. Ik zat gewoon op een dressuurzadel maar ben er toch niet afgevallen.
Dus... gewoon gaan rijden, en zorgen dat hij in het begin een beetje zijn energie kwijtkan, MET jou op zijn rug.
Ze ontglipte me eigenlijk op het eerste iniminikruisje en nam de sprong veel te vroeg en alsof het sprongetje op 2.20 stond en dan als je neerkomt meteen een paar bokken er achter aan.. maar... ik bleef weer zitten en ik had bedacht dat me dat geen tweede keer zou overkomen..
Toen heb ik m'n handen naar voren gegooid en een por met mijn benen erachteraan gegeven met het gevolg dat ze schrok en het bokken vergat...
Jheeeeee.
.. weer een nieuwe truc...