Tips gezocht: speeltjes voor in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Tips gezocht: speeltjes voor in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 23:19

... en dan self-made/ goedkoop... Dus niet van die dure kreng dingen die je in de ruitersport kan kopen...

Wie heeft suggesties? Ik zit hier nu met een voetbal in mijn handen, maar die moet wel 'paard proef' gemaakt worden... Krijg er alleen niet een gat in, en dan al helemaal niet groot genoeg dat het ding gelijk plat is, mocht Wietje er bovenop sprignen... Wat wel noodzakelijk is, omdat ik geen gebroken poten wil hebben...

Iemand meer suggesties? Het is voor een paardje dat zelfs van een vuilnis zak al helemaal gaat flippen, maar dat vindt ik ook een beetje eng omdat ik dan weer zo bang ben dat ze er met een been in komt en dat hij vast blijft hangen met alle gevolgen van dien...

Moet dus wel goed paard - proef zijn Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:38

Een pion. Die je ook weleens langs de weg ziet. Een skippybal. Wilgentakken. Verder weet ik niks. Maar wilgentakken doen het goed.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:15

Je hebt van die hele grote ballen. Die gebruiken ze ook voor pony voetbal, maar deze zijn dan voor mensen om rek en strek oefeningen op te doen. Pas geleden heb ik ze ergens zien liggen, maar ik weet niet meer waar. Wil namelijk zelf ook zo'n ding kopen voor Niek en Pieta dan kunnen we gaan pony voetballen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:20

Afbeelding
Ustinov speelt veel met z'n pionnen en een skippybal.
De skippybal is gewoon van de speelgoedwinkel en heeft 2 handgreepjes ipv zo'n rond handvat.
De merrie's spelen eigenlijk nooit ergens mee Verward

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:22

Mijn merrie is met een paar minuten uitgekeken op haar nieuwe spulletjes. Een skippybal en een wegwerkerspion heeft ze gehad, ze liggen nu doelloos in de wei.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:38

De speeltjes kun je afwisselen zodat ze interessant blijven. Dus de een paar dagen de bal en daarna weer de pion.

Van oude visnetten kun je 'hooinetten' maken die je in de bak legt waardoor ze langer met het hooi bezig blijven. Je kunt de paarden dan vanaf de grond voeren en het hooi waait niet weg, wat een rommeltje maakt. Met visnetten bedoel ik de visnetten die op zee gebruikt worden. Ze zijn gemaakt van erg dik sisaltouw en hebben heel kleine mazen. Pony's kunnen dus niet met hun voeten in de netten blijven hangen en moeten moeite doen om het hooi eruit te eten. Eventueel het hooi in twee netten doen en hoog genoeg ophangen, desnoods aan een paal als het hek te laag is. Door twee netten over elkaar te doen worden de mazen ook kleiner.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:56

jahhh een skippybal ik ken die krengen nergens meer in de winkels vinden,van de zomer zeker weer,weet nog van vroeger dat ie dat altijd heel leuk vond!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:10

Anouar sloopt altijd alles. Wat ik ook neerhang in z'n stal, binnen een week is het kapot. Skippiebal, bal in hooinet, kussensloop gevuld met stro... alles ging kapot. Nu heb ik een grote plunjezak (daar lijkt het nog het meest op) van Ikea van waterdicht materiaal met dekjes gevult (2 vliegen in 1 klap, dekjes ook weer opgeruimd) en dat is wel een stevig ding geloof ik.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:07

devil kan zich altijd geweldig vermaken met een simpele emmer in de bak, daar gooit hij mee en duwt m de hele bak door met zijn neus Haha!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 05:52

ik weet niet of je het kent, maar tis eigenlijk een honden ding, de kong.... ook voor paarden die zich "vervelen" kan dit een erg leuk middel zijn, neem wel de king size kong, vul hem met lekkers voor een paard, muslie mix, zemelen, igg iets wat wat plakkerig is...

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:12

je kan ook een gewone plastic fles vullen met steentjes en die dan aan een koordje hangen en ergens aan de rand van de bak hangen. dat maakt lekker veel lawaai als ze er aan gaan bijten of duwen met hun neus, zo went ze aan geluiden. (het is eigenlijk bedoeld voor in de stal)

je kan ook eens een gewone plastic zak in de wei leggen zodat ze kan zien dat het geen kwaad kan en er mss mee gaat spelen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:05

Geef liever geen plastic zak als speelgoed. Wil je dat toch doen, zorg dan dat de handvatten doorgeknipt zijn zodat ze er niet in vast kunnen komen.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:40

zo'n pion lijkt me ook wel wat voor mijn paardjes. Alleen vraag ik me af of ze daar dan niet vast in kunnen komen te zitten met hun hoef?
Er zit toch een vrij groot gat onderin die spits toeloopt.
Kan niet de hele dag staan kijken of het wel goed gaat namelijk.

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:47

je kan ook een paar bikskorrels in een ton doen, daar vermaken ze zich uren mee.

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:12

wij gebruikten altijd jerry cans... lekker goedkoop en ze vinden het geweldig !!