zadel: Barnsby of, Kieffer of, Ainsley of?????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

zadel: Barnsby of, Kieffer of, Ainsley of?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:38

Hallo,

Ik zit met een probleempje!
Mijn zadels passen eigenlijk niet zo goed meer op mijn paardje en ik ben dus opzoek naar een goed passend dressuur en evt. springzadel!

Ik heb op dit moment een Barnsby (engels) dressuurzadel met heerlijke diepe zit en een Forestier (frans) springzadel met zeer vlakke zit! OK dan!

Nu heb ik van de zadelmaker begrepen dat hij eventueel ook de zadels geheel passend op mijn paard kan maken. Hij haalt dan alles eruit en vult de zadels helemaal opnieuw naar de vorm van mijn paard (kost ca. €100,- per zadel). Opzich vind ik mijn zadels zelf wel lekker zitten, dus dat zou een oplossing kunnen zijn.

Maar als ik dan toch geld uit moet gaan geven, zit ik er aan te denken om nieuwe/ andere zadels aan te schaffen! Haha!

Een vriendin van mij heeft een Kieffer vzh zadel en is daar erg tevreden mee. Ik vind Kieffer ook een mooi merk, dus ik ben aan het rondkijken geweest. Nu kan ik hier via Bokt evt. ruilen met iemand, mijn Barnsby zadel tegen haar Kieffer Lech dressuurzadel!

Een andere vriendin van mij heeft een Ainsley zadel en nu zag ik op marktplaats bij ons in de buurt een Ainsley Vanguard Optima dressuurzadel te koop!

Wat denken jullie?!! Verward Moet ik mijn eigen Barnsby zadel opnieuw laten vullen of gaan voor een KIEFFER of AINSLEY?
Wat zijn jullie ervaringen met deze merken?

Ik houd (voor dressuur) van een diepe zit (echt een zadel waar je IN zit) en daarbij een zachte zit en kniewrongen!
En ik heb een vrij iel fijn paardje (KWPN, maar 'lijkt' een beetje volbloed)

En nu ik dan toch nu in dit hele zadel vraag-maar-raak zit.....denk ik er ook over op mijn Forestier springzadel in te ruilen (of op te vullen).

Het liefst zou ik van 1 merk zowel een fijn dressuur- als springzadel hebben! *LOL*

Wat zijn jullie ervaringen/ reacties!?! Pling

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:49

als je bij een zadelmaker gaat ruilen ga je er vaak kwa geld op achteruit anders kunnen zij er geen winst meer op maken.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:17

mijn paard heeft een hoge schoft,heb toen gekeken voor een zadel die terug gesneden was.
ben toen een kieffer tegen gekomen,en ben er heel tevreden over! Lachen

heb een stubben springzadel gehad,maar was ik niet zo heel tevreden over,had een harde zit Tong uitsteken
en ik zit sowieso beter op een dressuurzadel.
mijn kieffer heeft best een redelijk diepe zit,en lekker zacht Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:37

je zal ze toch echt op je paard moeten proberen!

ik had bijna een ainsley gekocht, zat er op de bok herlijk op, op mn paard zat ik voor geen meter meer met dat zadel
toen zat de lech profi van kieffer ineens t lekkerste, en bovendoen is het t belangrijkste dat t zadel perfect op je paard ligt, ik zou dus niet zomaar een zadel gaan ruilen, maar laat een zadelmaker met verschillende zadels langskomen, kan je uitgebreid passen wat t beste op je paard ligt, en waar jij op je paard t fijnste op zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:22

ik had een Passier Grand Gilbert op mijn volbloed liggen maar die heb ik helaas verkocht nadat mijn paard overleden is.

Heerlijk zadel, ik heb het echt op wel 20 verschillende paarden gehad gedurende de 5 jaar dat ik het had, aangezien ik caroussel reed en ik op manege paarden vaak mijn eigen zadel had liggen vanwege mijn rug, en zonder te overdrijven lag het eigenlijk op alle paarden goed Lachen

het is ook vrij uitgesneden dus zeer geschikt voor paarden met een hoge schoft. en de diepe zit is een goede ondersteuning voor je rug.

Toen ik mijn zadel te koop aanbood kwam een meisje kijken dat al een half jaar op zoek was naar een zadel dat goed op haar paard lag aangezien die van haar een enorme schoft had, en het lag perfect Lachen

echt, als je op een passier zit, zit je zo stevig, en wordt je echt meegevoerd in de bewegingen, dan wil je niet anders meer Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:07

Ik zou persoonlijk nooit een Barnsby ruilen tegen een Kieffer, of ik moet er echt flink geld bij krijgen. Imo ga je er dan echt op achteruit.

Als je die Barnsby kwijt wilt, dan zou ik een goede zadelpasservice langs laten komen, die heeft meer keus dan alleen Kieffer of Ainsley en als die Barnsby nog netjes is, dan kun je die vast wel voor een fijne prijs inruilen of alsnog particulier verkopen.

Met opvullen kan een goede zadelmaker ook echt een boel doen en het is zelfs mogelijk om soms aanpassingen te doen aan de boom, dus dat is ook echt geen gekke optie.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:31

ik zou op de barnsby aanpassingen doen. is een fantastisch zadel !
ruil je springzadel in op een ander, welke een diepere zit heeft.
ik heb zelf een euroriding luxor springzadel, zit niet te plat en geeft voldoende steun. (ideaal bij bokkende paarden Haha! )

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:48

zou ook aanpassingen laten doen. een nieuw zadel hoedt ook niet meteen goed te liggen. als je paard een moeilijke bouw/rug heeft zal je altijd wel moeten 'verbouwen'
bij mijn paard net zo.. heeft een hoge schoft en de spieren in de rug zin er niet meer(uitstekende ruggegraat)
kiefer heeft zijn rug verpest, passier paste goed maar paste ik niet op Haha! ainsley had ik nu, maar moet ik verkopen omdat die dus helemaal niet op mijn paard blijkt te passen, maar is absoluut 1 van de fijnste zadels die ik gehad heb

enne.. het zadel moet goed op je paard liggen.. zeer zeker.. maar als jij er niet op kan rijden help je je paard nog meer aan rugleed.. als jij scheef of iets zit druk je de bespiering aan 1 kant weg(dat is dus ook bij mijn paard) dus alleen als het zadel voor jullie beide goed zit is een zadel goed Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:24

Ik zou toch ook eerst proberen om je Barnsby te laten aanpassen. Ik zou hem zeker niet ruilen tegen die Kieffer. Ik had eerst een kieffer op mijn paard liggen maar mijn paard liep er echt niet zo goed mee. En ik zat er niet zo fijn op had helemaal geen diepe zit en veel kniewrong. Ik heb nu een Euroriding Luxor en dat is echt een goed zadel mijn paard loopt veel ontspanender nu en ik zit veel en veel beter.

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:45

Mijn zadelpasser is vanmorgen bij mijn ( 3wkn nieuwe) paardje geweest om te kijken of mijn Kentaur goed lag op haar. Maar mijn Kentaur is een medium boom en paardje lief heeft een medium/wijde boom nodig....

Na een heel consult en zo'n 7 zadels passen/rijden kwamen we uit op een nieuw model barnsby!!! Wat een geweldig fijn zadel, zowel voor haar als voor mij! Ze begon zowaar te swingen!!! Bij mijn Kentaur leek het net alsof ik reed met de handrem erop(die belemmerde haar ook gewoon in dr lopen en drukte op dr schouder). Maar die BARNSBY wat een verademing!!! En ik heb al heel wat zadels gereden maar ben sinds vandaag verliefd op de Barnsby.... <3

Kortgezegd:
Als ik jou was zou ik hem niet wegdoen maar aan laten passen! Weet natuurlijk niet welk type jij hebt...

kimberly1995

Re: zadel: Barnsby of, Kieffer of, Ainsley of?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:46

Ik zou het eigenlijk niet weten, heb zelf een hulzebosch. :)

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:49

als je lekker in je eigen zadels zit en ''pas'' kan maken op je eigen paard is dat wel fijn natuurlijk. en veel goedkoper krijg je het niet.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:13

zou zeker alles 1e op jou paard proberen.
heb een kieffer op mijn merrie, vind hem heerlijk.
deed hem laatst op een ander paard en beroerd dat ik zat, ondanks dat het zadel prima lag...

0rden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:07

Heb je al gedacht aan een Daaleman? Zowel voor springen en dressuur heerlijke zadels!

Isistri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:03

Ik zou een Zaldi kopen! Vind die echt heerlijk!

margriet78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:53

ik zou geen kieffer nemen veel mensen vinden ze niet lekkerzitten
rossner mooie zadels passen vaak ik heb een rossner dresuurzadel past op ieder paard ik heb er ook een springzadel van past op ieder paard
mijn euroriding pas ook altijd maar een kn is een heerlijk zittend zadel die heel makkelijk passend is te maken

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:38

aangezien het topic 5 jaar en 10 maanden oud was hier een slotje...