Eten/Kruiden om spierpijn tegen te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Eten/Kruiden om spierpijn tegen te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 18:27

Mijn paardje heeft, heb ik het idee, best wel last van spierpijn. Ik heb hem net 1 maandje en ik rij natuurlijk op een andere manier als zijn vorige eigenaresse en ik krijg ook anders les. (Hij is wel een dressuurpaard en ik rij alleen maar dressuur, hij is 5 jaar oud)
Vooral na het lessen tot 2 dagen erna heeft hij veel last van spier-pijn/-verzuring (vooral in de nek). Hij krijgt nu 3,5 kilo sportbrok per dag.

Nu vroeg ik me af wat jullie geven om spier-pijn/-verzuring tegen te gaan? (Zowel tijdens als na de training)
Kruiden door het voer?
Poeders?
Of speciale muesli?
Slobber?

Vertel even waarom je daarvoor kiest, wat voor iets het is, hoe je het voert enz.

Merk, prijs en waar te kopen graag vermelden.

Super bedankt!
Jullie helpen me er echt mee!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:55

Vit. E + Seleen

Bijvoorbeeld Pavo E-plus.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:01

Ik voer mijn paardje ook Pavo E-Plus (poeder).
Vitamine E en Selenium zijn inderdaad erg goed tegen spierverzuring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:16

Ik zou eens goed naar je manier van werken kijken als je paard nog 2 dagen last van spierpijn moet hebben nadat je hem gereden hebt. Dat hij moet omschakelen en last van zijn lijf krijgt ok, maar na een maand mag dat geen rol meer spelen.

Afgezien van het werk, goed kijken naar je trainingsopbouw. Stap lang genoeg los, draaf of galoppeer hem los aan het einde van je training, waarbij je je paard wel rond en op het achterbeen houdt maar met meer een wat lagere langere halshouding. Stap lang genoeg uit.

Verder kun je niet veel meer doen dan een beetje vitamine E bij geven. Vitamine E moet je altijd geven icm selenium, anders wordt het door het lichaam niet opgenomen.