Raar vraagje over Zeoliet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Raar vraagje over Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 17:08

Eén van mijn favoriete hengsten aller tijden is wijlen Zeoliet. Dat was hij al voordat ik wist dat we op dezelfde dag geboren zijn, maar dat terzijde.

Ik heb een beetje een vreemde vraag over Zeoliet. Dit zijn foto`s van hem, die ik van het internet heb gehaald:

Afbeelding

Afbeelding

En nu ben ik zo benieuwd naar WAAR deze foto`s zijn genomen. Ik heb namelijk eens een weekje in een kasteel mogen vertoeven dat is omgetoverd tot internationaal conventie-oord van de EU. Daar werden veel foto`s voor reclamecampagnes voor auto`s enzo geschoten. Het kasteel lijkt erg op het kasteel op de achtergrond van de foto`s van Zeoliet.

Weet iemand misschien een antwoord op de vraag waar deze foto`s genomen zijn?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:45

Leuk dat je even meedenkt, Ididit! (zag in je profiel dat je op een mooie Elcaro rijdt, dus dat verklaart je interesse) Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:48

Daar zijn wel vaker foto's van hengsten gemaakt. Maar ik zou niet weten waar het is.....

esley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:14

weet het ook niet sorry ook ik kan je niet helpen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:09

Stond er op die site geen emailadres zodat je daar eens kunt informeren?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:15

ik kan de fotos niet eens zien,dus dat wordt al moeilijk beoordelen... Knipoog Scheve mond

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:21

Leuk dat er gevraagd wordt naar wie wel weet waar de foto's zijn gemaakt, maar dat iedereen reageert met: ik zou het niet weten...
zo krijg je je forum wel vol Lachen

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:41

Uums schreef:
Leuk dat je even meedenkt, Ididit! (zag in je profiel dat je op een mooie Elcaro rijdt, dus dat verklaart je interesse) Lachen

hihi, dank u, dank u... laat het hem alsjeblieft niet horen!! Knipoog

ik ben nu bezig op die site van waar hij het laatst gestaan heeft, en ben aan het mailen... gaat alleen niet zo snel als ik zou willen want moet in het engels, en dan nog maar de vraag of ze reageren en het antwoord weten!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:02

dit is waarschijnlijk het kasteel vlak bij immerath, ergens in duitsland.. ben er geweest, hier werder vroeger heel veel hengsten getraint, en uitgebracht. ik weet niet of zeoliet ooit in duitsland is geweest, maar aan de foto te zien kan het bijna niet missen.

het kasteel ligt midden in een stadje, super mooi, met een park eromheen. ze hebben 3 bakken, waarvan 1 echt te groot is (echt wel 100 x 100 ofzo).. nu hebben ze daar bijna geen hengsten meer, maar veel merries met veulens.
ik weet niet meer precies hoe dat plaatsje heet, zal het even navragen..
als je ooit eens richting duitsland gaat is het zeker de moeite waard om daar langs te gaan , echt prachtig om te zien!

mijn vriend heeft daar vroeger hengsten gereden, vandaar dat ik daar eens geweest ben.
het kasteel is op jouw foto roze, het is nu geheel geel geschilderd (heb oude fotos gezien*leuk oude fotoboeken* )

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:47

muiszje schreef:
dit is waarschijnlijk het kasteel vlak bij immerath, ergens in duitsland.. ben er geweest, hier werder vroeger heel veel hengsten getraint, en uitgebracht. ik weet niet of zeoliet ooit in duitsland is geweest, maar aan de foto te zien kan het bijna niet missen.

het kasteel ligt midden in een stadje, super mooi, met een park eromheen. ze hebben 3 bakken, waarvan 1 echt te groot is (echt wel 100 x 100 ofzo).. nu hebben ze daar bijna geen hengsten meer, maar veel merries met veulens.
ik weet niet meer precies hoe dat plaatsje heet, zal het even navragen..
als je ooit eens richting duitsland gaat is het zeker de moeite waard om daar langs te gaan , echt prachtig om te zien!

mijn vriend heeft daar vroeger hengsten gereden, vandaar dat ik daar eens geweest ben.
het kasteel is op jouw foto roze, het is nu geheel geel geschilderd (heb oude fotos gezien*leuk oude fotoboeken* )

Heel erg offtopic:
*kwijl* Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga echt die 20 miljoen winnen in de oude jaarsloterij!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:52

Dit is het kasteeltje van Stoeterij Vosbergen in Heerde.
Vroeger gebruikte men het als ontvangst en kantoor, tegenwoordig wordt het dacht ik gebruikt als conferentieoord.

Zoek op Internet maar eens naar Stoeterij/ Hengsten houderij Vosbergen, dan kom je nog wel mooiere foto's tegen denk ik.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:30

hmmm, helaas geen foto's op de site, kan er verder ook geen vinden, maar in ieder geval onwijs bedankt!! Lachen

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:36

Kitten schreef:
Vroeger gebruikte men het als ontvangst en kantoor, tegenwoordig wordt het dacht ik gebruikt als conferentieoord.

Zoek op Internet maar eens naar Stoeterij/ Hengsten houderij Vosbergen, dan kom je nog wel mooiere foto's tegen denk ik.

Ik vind het niet echt lijken Lachen

Afbeelding

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:37

haha, ja dat dacht ik ook al....

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:41

Je hebt gelijk, zo op het eerste gezicht was ik er van overtuigd, maar nu met de foto's naast elkaar.................................... Haha! Haha! Haha!

Je kunt eens kijken wie de eigenaren zijn geweest, of waar hij ter dekking heeft gestaan, dan moet het mogelijk zijn, dit "leuke bungalowtje" op te sporen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:01

het is in Wickrath, ff nagevraagd, het is echt heel groots, en ik ben echt zo ontzttend jaloers op mn vriend, je zal er maar werken.. *kwijl* *mazzelaar*

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:17

gaan we gewoon weer even google-en... Haha! thanx!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:26

Kitten schreef:

Nu, je het zegt ben ik daar dacht ik ook eens geweest. Maar dat bedoelen we hier denk ik niet

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:31

Afbeelding
de voorkant van 1 deel van het kasteel

Afbeelding
het hele kasteel, achteraanzicht.. (aan de andere kant van het meer is de buitenbak, plus 2 binnenbakken (je moet dus door het park heen (tussen de fonteinen door en dat soort dingen) om naar de bak te komen met je paard..) (volgens mn vriend stonden alle paarden vroeger in het kasteel, maar tegenwoordig staan er nu ook een paar in een nieuw stallencomplex bij de bakken)

Afbeelding
kleine indruk van de buitenbak, midden in het park dus..

Afbeelding
dit is dus het hele kasteel, zo rijd je het terrein op..

Afbeelding
nou hier dus een luchtfoto: in het midden, dat is het hele terrein.. je ziet dus dat het midden in een stad ligt..

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:45

Ach, als ik die Oudejaars loterij eenmaal gewonnen heb.......................... Schijnheilig Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:09

jaja, tis echt mooi.. zou ut ook wel willen hebben.. Plingroom maar lekker verder*..
maar het is nu heeeeel erg geel: het was al heeeel erg roze, op deze fotos te zien..Tong uitsteken
maar nog ff weer on-topic: de stijl van het gebouw op de foto met zeoliet is wel ongeveer gelijk.. maar ik kan de vele dakjes ff niet plaatsen..