heb je hier ervaring mee????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizzy

heb je hier ervaring mee????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:41

Ik ga met een pony die nog nooit vaker wedstrijden heeft gereden f.n.r.s starten en ze heeft ook nog nooit in een binnenbak gelopen .ik heb ook nog nooit fnrs gestart heb aleen onderlinge westrijdJES gehad 3 jaar geleden.met rijden is ze nog al schrikachtig....Zijn jullie ook wel vaker gaan starten met een paard/pony die nog nooit eerder wedstrijden heeft gelopen of nog nooit ingeladen is.zou je me dan willen vertellen hoe dat ging en wat je ervaringen daar mee zijn??? OK dan! groetjes!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:49

ik denk dat er niks anders opzit dan het uit te proberen. het is voor jullie beiden een nieuwe ervaring. zorg dat je paard je kan vertrouwen en geef duidelijke leiding zo is je paard ook wat rustiger....en succes natuurlijk

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:49

ja, een eerste wedstrijd voor het paard Lachen dat ging wel heel erg goed. ik was een keer niet een van de laatste Schijnheilig veel succes met je wedstrijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:15

tja....de eerste keren gaan voor de evaring en dan maar verder zien...misschien kun jij bij een manege een keer de binnen bak huren en dan kijken hoe ze daar op regeerd...

igg veel plezier en suc6!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 17:22

dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:26

Laden zou ik zo al eens een paar keer doen.
Voor de fun stukje rondrijden en weer in en uitladen.
Als je wat zenuwachtig bent voor de wedstrijd, breng je dit misschien door aan je pony en laad hij daardoor mischien al niet.
Dat voorkom je zo en hoef je je daar ook niet druk over te maken.

Verder ging ik met jonge paarden nooit meteen op wedstrijd, maar huurde ik idd zo eens een bak, gewoon lekker rond rijden zonder wedstrijd stress. Kun je ook dingen oplossen zonder andere lastig te vallen.

Of bij een kennis een keer in de bak rijden.

gaat dat allemaal goed, ging ik pas op wedstrijd.

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 17:32

o bedankt maar die van mij staat op een pensionstal en ik rij wel in een bak alleen niet in een binnenbak.en het vervoeren ligt wat anders want ik ben afhankelijk van de vader van een vriendin dus kan niet zeggen komt u even naar de pensionstal om even een paar rondjes te rijden.maar we laden er wel en paar keer in alleen dan zonder te rijden Lachen

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:14

ik ga helemaal met het antwoord mee van runningkwawa!!
Ik zou het laden toch ook een paar x gewoon proberen!!
Dan weet je in ieder geval hoe die erop reageert.
Ook al is het alleen maar erin staan snap je!!
Dan weet hij/zij in ieder geval hoe het in een trailer is!!

En nu heb ik nog 1 vraagje!!

Wat is fnrs??? klinkt meabby dom maar heb geen flauw idee wat het is!!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 19:06

als je goed leest heb ik ook gezegt dat ik dat ging doen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:47

Fnrs= federatie nederlandse rijscholen
Daar zijn veel manege's bij aangesloten, van hieruit worden ook wedstrijden georganiseerd.

Ik heb een tijdje terug ook een fnrs wedstrijd (F7) meegedaan met een paard dat nog nooit een wedstrijdje had gelopen. En echt, op het moment dat ik de bak in kwam om de proef te gaan rijden, leek het net op hij aanvoelde dat hij zijn best moest doen. Hij liep ineens zo lekker, lette goed op. Het ging gewoon super!! We hadden niet voor niets hele hoge punten Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:48

gister nog gereden op een paardje (draver) dat nog nooit een wedstrijd had gelopen. hij is net ingereden.

ik was de eerste die op hem mocht rijden met een wedstrijd! en het ging super!
2e geworden!
(F4 proefje, maar toch een wedsrijd Tong uitsteken )

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:06

gewoon lekker veel wedstrijden gaan rijden, ervaring opdoen! En een paar keer inladen, alvorens je op concours gaat kan handig zijn. Waarschijnlijk heeft je paard zoveel te zien, dat ie compleet op jou vertrouwd en je wel volgt.
Heel veel succes!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 19:08

Devica schreef:
gister nog gereden op een paardje (draver) dat nog nooit een wedstrijd had gelopen. hij is net ingereden.

ik was de eerste die op hem mocht rijden met een wedstrijd! en het ging super!
2e geworden!
(F4 proefje, maar toch een wedsrijd Tong uitsteken )

ds mooi en ik ga nog wel F2 starten duss ik hoop dat ik net zo'n geluk heb als jou bedankt!!! OK dan!