ik snap nou echt niet waar dat voor is!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

ik snap nou echt niet waar dat voor is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:17

ik zie met springwedstrijden nog wel eens dat die paarden van die(het lijken wel oorwarmers Haha! ) over hun oren hebben. ik kan nou echt geen enkele reden bedenken waar dat voor is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:21

Bij mijn schimmeltje heb ik ook een oornetje om met springen. Als ik geen oornetje om doe is ze meer bezig met haar oren dan met mij. Ze heeft hele gevoelige oren en als ze ook maar bv een druppeltje regen of een blaadje bij haar oren in de buurt komt begint ze helemaal maf te doen met haar hoofd. Gelukkig is dit probleem met een orennetje opgelost!

Vaak worden ze ook gebruikt voor de sier.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:24

's Zomers is dat om te zorgen dat er geen vliegen in de oren kunnen komen, wat een paard natuurlijk heel erg afleidt.
's Winters zie ik het ook wel, maar wat er dan het nut van is. Ik heb weleens iemand horen zeggen dat het het geluid dempt, maar het lijkt mij dat zo'n stukje stof niet zoveel dempt.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:37

Het komt vaak voor dat de oren vol met watten worden gepropt en dan hebben de paarden geen of minder last van de geluiden zoals muziek en het applaudiseren

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:38

zoiets hoorde ik ook, er worden vettewatten in de oren gedaan, en daar dat ding overheen.
dat dempt natuurlijk wel goed...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:35

je kan ook kunststof ballen kopen die bedoelt zijn om in de oren te doen. Dat oornetje zorgt er dan voor dat ze in de oren blijven zitten.

Een meisje bij mij op stal rijdt ermee, omdat het leuk kleurt bij haar dekje...

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:40

ja het staat natuurlijk ook heel leuk

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:58

Ik heb gelezen dat het is voor het geluid te dempen..

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:03

Ik gebruikte het eerst ook, mijn pony was erg jong en kijkerig.. Maar irritant vond ik, dat ze erg vervelend werd als ze vreemde geluiden hoorde. Daarom heb ik haar in het begin ook watten in de oren gedaan en netje erover, stond super chic en hielp vooral.. Later waren de watten niet meer nodig.. En liet ik het netje gewoon op..

Gewoon.. omdat ik het mooi vond Knipoog

(zwart met gouden randje, net als dekjes en dekens van fluweel Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:07

Getver, ik vind die netjes echt GEEN gezicht! Tegen de vliegen zou ik het wel gebruiken, omdat dat duidelijk prettiger is voor het paard, maar verder

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:49

Ik denk dat het vooral word gebruikt als paarden heel erg gevoelig zijn met de oren. Dus voor geluid, wind, vliegen etc.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:52

nou ik vind het anders wel chique staan, en een paard heeft er echt geen last van hoor, dat heeft ie eerder van slecht passend tuig of een ruiter dat niet meegaat Clown