vakantie werk in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanzon

vakantie werk in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:49

hallo

Ik ben van plan aankomende zomervakantie niet op vakantie te gaan.
In plaats daar van wil ik 4 tot 5 weken werken in het buitenland.
En dan met paarden.
Wie weet er een leuke werkplek of heeft ervaring.

ik hoor het graag.

( heb veel ervaring )
Rij op dit moment op een stal waar jonge kwpn hengsten worden klaar gemaakt voor de keuring en daarna zadel mak en ingereden worden.
Ik spreek ook goed engels en een klein beetje duits.

groetjes van san

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:31

Misschien een idee om trektochten te gaan begeleiden in het buitenland? Of om bijvoorbeeld jeugdreizen te gaan begeleiden ?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:41

kheb zelf afgelopen jaar op een camping gewerkt daar heb k paardrijles gegeven Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:12

ER stond een advertentie achterin de P&S, daarin werd een ruiter/amazone gevraagd die 3 maanden volgens het workingstudent-programma wilde werken in de US. Je kon ter plaatste lessen krijgen van een FEI-jurylid. Lijkt me ook wel gaaf, maar je hebt geen idee wat je kunt verwachten.

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:19

hey

amerika lijkt me wel leuk, maar ik kan niet langer weg blijven dan 4 weken omdat ik een eigen zaak heb.
het is natuurlijk wel gaaf, maar wat kan je verwachten.
Misshien moet je alleen mesten. Je weet het natuurlijk niet

san

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:23

patos schreef:
ER stond een advertentie achterin de P&S, daarin werd een ruiter/amazone gevraagd die 3 maanden volgens het workingstudent-programma wilde werken in de US. Je kon ter plaatste lessen krijgen van een FEI-jurylid. Lijkt me ook wel gaaf, maar je hebt geen idee wat je kunt verwachten.

Die advertentie staat er volgens mij standaard in. Daarom heb ik er altijd wat vraagtekens bij.

er zijn diverse plekken waar je wel eens voor een poosje terecht kunt, maar reken erop dat er in de zomer juist heel veel aanbod van dat soort krachten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:48

Zep schreef:
Die advertentie staat er volgens mij standaard in. Daarom heb ik er altijd wat vraagtekens bij.

er zijn diverse plekken waar je wel eens voor een poosje terecht kunt, maar reken erop dat er in de zomer juist heel veel aanbod van dat soort krachten is.

Lijkt op een advertentie van de stal waar ik heb gewerkt in New-York
Heb er wel veel geleerd, maar de beloftes waren allemaal wat mooier dan de werkelijkheid. Vooral veel hard werken, en de andere meiden die er werkten waren nogal competitief, kwam de sfeer niet echt ten goede:n .

Maar is ook al zo'n 5 jaar geleden, wie weet is het nu allemaal veranderd Haha! Het is zeker een mooie ervaring om zoiets te doen.

Als je toch geinteresseerd bent kun je me pb-en voor meer info *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:59

Zie in de P&S dat dit toch een andere stal is Haha!
Dus enigzins 'negatieve' uitlatingen van mij waren niet over dit adres.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 01:26

Gewoon adressen bellen, waar het je leuk lijkt of waar je graag naartoe zou willen. Zo ben ik ook aan zeer leuke zomerjobs gekomen.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:53

erg leuk!
alleen de tijd die je wilt is wel erg kort, ze vragen meestal mensen voor min. 8 weken, ik wilde ook (alleen dan op een camping) maar ik heb maar 7 weken vakantie.
ik heb laatst op marktplaats een advertentie gelezen van een lustiano fokkerij in roemenië, die zochten vrijwilligers om op de boerderij te helpen en de lustiano's te rijden en verzorgen.
je zou eventjes op marktplaats kunnen zoeken..

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:03

marktplaats goed idee.

En die stal in amerika, kreeg je daarvoor betaald?

sandra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:26

de meeste stallen werken op basis van vergoeding van woonruimte, paard mee en daarmee lessen, + zakgeld.

Als je geen paard meeneemt hoor je meer loon te krijgen.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:35

Ik heb toen ik 16/17 was, twee zomervakanties gewerkt op een stal in Ierland. Superervaring. Maar hard werken tegen kost en inwoning en zakgeld.

Ik was daar op vakantie toen ik 14 was, en heb gewoon brutaalweg gevraagd om een bijbaantje. Het jaar erna teruggegaan op vakantie, weer gevraagd, en het jaar erna kon ik beginnen.

Hard werken, om 8 uur beginnen met jonge paarden longeren, tot een uur of half 11, dan met toeristen ritten maken over het landgoed of door de bossen. Uurtje of 5 weer terug, douchen en omkleden en 's avonds hielp ik in het B&B wat bij de stallen zat. Maar een ervaring die ik nooit had willen missen!

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:20

dat is leuk in ierland.
Word dat daar nog steeds gedaan?
En zoja, heb je een adres of telefoonnr?

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:54

sanzon schreef:
marktplaats goed idee.

En die stal in amerika, kreeg je daarvoor betaald?

sandra

Neem aan dat je mij bedoelt.....

Je kreeg niet echt betaald, alleen een woonruimte en iedere week 'zakgeld' om eten te kopen. Je kon ervan rondkomen, maar meer ook niet zeg maar

Later heb ik nog via Homac in duitsland gewerkt, en daar kreeg ik wel voor betaald.
Maar ik ben ook bang dat voor de meeste dingen 4 of 5 weken wel een beetje te kort is Scheve mond