ponykamp het fjordenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 12:09

Hallo,

Ik las hier vaak reacties over personen die bij het fjordenpaard in drenthe op ponykamp zijn geweest. ik kwam hier altijd heel erg graag.

Aangezien ik niet veel (helemaal niet) reacties krijg in het gastenboek van hun probeer ik het via deze weg.

Ik ben op zoek naar foto's van Chanta!
Ik heb vernomen dat ze niet meer leeft (hoe lang niet meer, geen idee).
helaas heb ik de foto's van haar zelf niet.

Het gaat erom dat zij dus de moeder van mijn pony is, ik ben iets aan het opstellen hier thuis, een soort van fotoboek.
Heb jij de foto's en zou je die naar mij willen mailen, dan ben ik je erg dankbaar.

Ook heb ik nog een vraag aan iemand die met het fjordenpaard zelf bekend is en Marinde kent/kende en eventueel Sahara, dit vraag ik liever over PB Lachen

Alvast heel erg bedankt, ik wordt er erg mee geholpen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:26

Ik ben er twee keer geweest, maar ken deze paarden niet (er zijn er daar ook zoveel Haha! ) Hoe zit Chanta er ongeveer uit? Misschien dat ze wel op een van de foto's staat die ik heb.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:42

Ik ben er ook geweest maar dat is alweer 8 jaar terug. Heb voornamelijk foto's van fjorden......

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:47

en wat bonte dingen..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:24

Pinacolada schreef:
en wat bonte dingen..

Oja, die hengst(en??) die hij had. Er was ook een fjord gekruist met zo'n hengst. Grote fjord met witte vlekken erggg apart!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:49

Toen ik er op pk was (nu denk ik 6 jaar geleden ofzo) toen waren er behoorlijk veel bonte paarden, nog een aantal fjorden en een paar "normale" paarden

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:02

Ik ben er vorig jaar geweest, toen hadden ze friezen, fjorden, bonten en allemaal kruisingen ervan. Maar ik heb geen foto's gemaakt. Ik vond die twee van die leidsters trouwens vreselijk, zaten gewoon met meiden die op kamp waren te roddelen over anderen Scheve mond

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:25

Hey, daar ben ik ook drie keer geweest. In 94, 95 en 96.
Ik heb mijn eerste pony daar vandaan.
Ik zal eens even wat namen in de groep gooien, eens zien of dat ook wat "oh ja"-momenten oplevert.
Yes - (kruising fjord en bonte merrie [Monty])
Valencia (bruin)
Marlies (bruin)
Saffier (volle zus van Marlies, vosbont)
Bloody Mary (zwarte tinker met witte sokken)
Sabrina (donkerbruinbont)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:41

Ik ben er in (even heel hard nadenken) ''96 geweest. Ik was volgens mij 15. Bij wie zat je in de groep allemaal porscherider?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:43

Ben er erg benieuwd naar..
Is het een leuk kamp?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:48

Als je van veel buiten rijden houd wel! Alle dagen buitenrijden in een onwijze omgeving en wij gingen met de paardentram naar een dorp verderop om boodschappen te doen en naar het ronostrand en euhm, gewoon erg leuk, maar niet luxe ofzo hoor!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:29

Bloody Mary weet ik..ik reed op Loulou..

Sanet van bokt was toen ook mee

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:31

Nee, geen luxe. Wij kregen zowat elke avond bedorve chocomel, zuur met klontjes en dan moest je het opdrinken want je kreeg niks anders. Vond de leiding ook niet echt gezellig, wat Niseyra al zei

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:35

Mijn zus is er een paar keer geweest, geloof zo'n jaar of 9/10 terug, ik mocht er toen ook een dagje verblijven, vond het gezellig, kan me niet voorstellen dat ze niet aardig waren of het drinken o.i.d. niet goed was, ze is er toch zo'n 3 x terug geweest...

Paarden die ik me kan herinneren waar mijn zus het vaak over had:

Vonnie
Muis (grijze fjord)
Mouse (volgens mij veulentje van Muis)
Pipi (bonte??)

En die man (was het niet Henk) liep die niet altijd op zijn blote voeten???

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:49

Jaah, ik was ook mee, reed op een uit de kluiten gegroeide Fjord genaamd Luut... vriendin van mij reed op Elja.
Ik heb verder maar weinig foto's.. alleen nog van een bont paardje wat helemaal gek was... @Pinacolada die waar Tamara op reed.. Geen idee meer hoe die heete..

Wacht.. heb wel fotos!!

Afbeelding
Ik met Luut en Elja

Afbeelding
Ik met Luut en het paardje waarvan ik de naam niet meer weet...

Hmmm... misschien maar weer eens iets buiten rijderigs gaan doen...
Hahaha, en die man op zijn blote voeten altijd... brrrr

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:04

Ik ben daar een paar jaar geleden eens een keertje op kamp geweest maar vond er eigenlijk niet echt veel aan. Ik had toen wel een lekker snelle sterke fjord : Saffira

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:14

Ipsilonka schreef:
Ik ben er in (even heel hard nadenken) ''96 geweest. Ik was volgens mij 15. Bij wie zat je in de groep allemaal porscherider?

Jeetje, daar vraag je me wat. Ik weet het niet meer helemaal meer. Ik was samen met Geertje, Tessa, Hanneke en Hylkje. Dagmar was er ook (die is nu leidster heb ik op de site gezien.
Even denken hoor, ik reed op Sabrina, Tessa reed op Valencia. En verder is het allemaal grijs. Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:16

Hetja schreef:
Mijn zus is er een paar keer geweest, geloof zo'n jaar of 9/10 terug, ik mocht er toen ook een dagje verblijven, vond het gezellig, kan me niet voorstellen dat ze niet aardig waren of het drinken o.i.d. niet goed was, ze is er toch zo'n 3 x terug geweest...

Paarden die ik me kan herinneren waar mijn zus het vaak over had:

Vonnie
Muis (grijze fjord)
Mouse (volgens mij veulentje van Muis)
Pipi (bonte??)

En die man (was het niet Henk) liep die niet altijd op zijn blote voeten???

Hihi, Henk liep idd altijd op blote voeten. 't Was net zo'n bosjesman, met z'n wilde haar en baard. Haha!
Vonnie, Muis en Pipi klinken mij ook bekend in de oren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:22

heey! ik ben daar ook geweest, alleen regende et veel bij ons. het was wel een erg mooie natuur! bij ons waren er wel een aantal ongelukken gebeurt, en ik vond dat het allemaal wel heel gemakkelijk ging daar, soms een beetje te gemakkelijk. de paarden hadden hoeven die er verschrikkelijk uitzagen, het was een en al modder, en echt heel erg veel paarden waar niet naar gekeken werd. ik heb gehoord dat hij op stukken land ruim 150 pony's had lopen!!
ook hoe het bit moest, en een zadel met gaten en schimmel.
nu genoeg gezeurt, het was wel erg gezellig en er ook leuke herrinneringen aan overgehouden. wie kent berend??
dat was een grote bruinbonte ruin met een maanoog!
echt een poepie!
vonden jullie dan niet dat er vaak laks met dingen en paarden werden omgegaan?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:23

Ik vond het wel gezellig, maar je deed heel weinig met de paarden. De paarden waren wel vriendelijk en het tuig zag er toen ook wel redelijk uit.

Ik heb wel heel lekker gegeten en gedronken.

Ik reed op een paard dat ook in de gewone verhuur werd gebruikt. Dat beest liep soms wel 8 uur op een dag Bloos! Na de dagtocht ging hij zo weer met de volgende groep mee

Waar ik me toen ook over verbaasde was dat ze 2.5 jarige paarden meenamen het bos in, war nog nooit iemand op gereden had. Die liepen dan 3 weken mee en vervolgens gingen ze nog een jaar de wei in. Maar die laat je toch niet meelopen met de ponykampen.

Verder zagen er meerdere paarden niet heel goed uit, maar sommige ook wel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:40

wat een reacties allemaal.. Lachen (erg off topic)

In ieder geval, er liepen bij ons ook 2,5 jarige bij en er waren veel dingen niet niet helemal klopten vond ik, zoals de hoeven van de paarden en dat het paard meerdere malen op een dag moest lopen... neemt niet weg dat ik het wel heel gezellig heb gehad ..

maar wat ik schreef in mijn eerste bericht ik ben nog steeds op zoek naar foto's van chanta, ik weet niet of iemand die toevallig heeft en per e-mail oid op wilt sturen?