Moeilijkheden met aansingelen... iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steff_

Moeilijkheden met aansingelen... iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:04

Ik rij een friesje, en altijd als ik wil gaan rijden is aansingelen weer een drama Scheve mond Dat beesie zet zo ongelooflijk erg zijn buik uit als ik wil aansingelen, dat ik de singel niet eens op het eerste gaatje krijg. Soms sta ik gewoon een half uur te tobben, eer ik hem eindelijk heb aangesingeld.
Niemand kan mij ook helpen want ik ben altijd alleen op stal. Heeft hier iemand mischien tips waardoor het wat makkelijker gaat, want ik wordt er af en toe een beetje moe van

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:25

Ten eerste een langere singel kopen.
Dan heb je het eerste gaatje al makkelijker vast en dan komt de rest ook wel.

Ik doe bij mijn paard eerst de eerste gaatjes vast en dan loop ik een rondje, dan nog een gaatje strakker, weer een rondje en dan goed vast maken.

Ik weet niet of het lukt, maar als je er eenmaal opzit gaat het singelen ook wel eens makkelijker.

Daarbij zijn er speciale aansingeldingen (weet niet hoe ze heten) in de winkel die je helpen met aansingelen. Ideaal voor dit soort dingen of kleine mensen met grote paarden.

Je moet het paard slimmer af zijn, want als zij wil dan wint ze toch!

Succes!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:26

..ik zou het zo niet weten!!..probeer het eens vanaf de rechterkant aan te singelen??..aan de kant waarvan je hem niet aansingeld...een paar gaten groter maken...zodat je meer ruimte om die buik heb....een flinke por tussen ze ribben...

succes!!!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:32

Dimple schreef:
Ten eerste een langere singel kopen.
Dan heb je het eerste gaatje al makkelijker vast en dan komt de rest ook wel.

Ik doe bij mijn paard eerst de eerste gaatjes vast en dan loop ik een rondje, dan nog een gaatje strakker, weer een rondje en dan goed vast maken.

Ik weet niet of het lukt, maar als je er eenmaal opzit gaat het singelen ook wel eens makkelijker.

Daarbij zijn er speciale aansingeldingen (weet niet hoe ze heten) in de winkel die je helpen met aansingelen. Ideaal voor dit soort dingen of kleine mensen met grote paarden.

Je moet het paard slimmer af zijn, want als zij wil dan wint ze toch!

Succes!

Ik kan niet zomaar een langere singel kopen want het is niet mijn paard.
Ik doe ook altijd een rondje lopen enzo maar zodra ik mijn hand bij de singel doet, zet hij zijn buik uit Scheve mond En idd, als ik erop zit gaat het makkelijker. Soms als er iemand op stal is wil dat ook werken, maar ben ik alleen dan raakt hij in paniek ofzo als ik naar de singel leun als ik erop zit, en gaat hij rennen Verward

Maar iniedergeval bedankt Lachen ik zal eens gaan kijken voor die speciale aansingeldingen, want hij is ook nog aardig groot voor mij, dat komt er ook nog bij Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:33

Dimitri schreef:
..ik zou het zo niet weten!!..probeer het eens vanaf de rechterkant aan te singelen??..aan de kant waarvan je hem niet aansingeld...een paar gaten groter maken...zodat je meer ruimte om die buik heb....een flinke por tussen ze ribben...

succes!!!

Al geprobeerd, werkt helaas niet Scheve mond Maar toch bedankt voor je antwoord Lachen

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:37

hij/zij doet dat niet om je te pesten, ik las een tijdje geleden dat het een soort reflex is dat een paard zn buik dik maakt en dat dit geheel onbewust gebeurt
van mij gaat het ook niet altijd even makkelijk, mn paardje is al niet van de magerste en haar buik zet enorm uit bij het opleggen van het zadel.

wanneer je gedaan hebt met poetsen van het lichaam leg je eerst het zadel op (maak wel de singel nog niet vast) , dan poets je de benen en de rest (de manen, het hoofd, de hals) normaal zal die reflex na het poetsen dan uitgewerkt zijn en kan je hem met wat minder problemen dichtgespen

je vooral niet boosmaken, ze kunnen er helemaal niets aan doen!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:41

Bedankt, ik zal het gaan proberen vandaag

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:59

jan kan als je wilt aan gaan singelen je paard wat te eten geven. Hij kauwt dan en kan niet luchthappen en vasthouden. Bij mijn paard werkt t dus misschien bij jou ook. succes ermee

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:06

Dimitri schreef:

succes!!!

Er staan al voldoende goede tips in dit topic, maar een flinke por tussen z'n ribben zal ik niet doen hoor. Ik rij een manegepony die helemaal flipt als je d'r opzadeld en bijt, omdat ze waarschijnlijk deze methode hebben toegepast. Denk dat je zo het probleem verplaatst!

Succes verder!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:08

doet hij trouwens zijn oren in zijn nek als je het zadel eroplegt of aansingelt? dan ligt het aan het zadel vrees ik..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:50

Voorzichtig en traploos aansingelen (dus niet nodig om naar het gaatje te gaan in de singelstoten) bij de NeoMatic van Kavalkade. Gemaakt van zacht neopreen (scheelt ook vaak).

Afbeelding

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:11

als je geen nieuwe singel wil kopen kan je ook een singel verlenger proberen.