Trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilseb

Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 09:53

Wat moet je weten als je een paardentrailer koopt? Zijn er speciale dingen waarop je moet letten en zijn er bepaalde reglementen en wetten waarmee je rekening moet houden? Ik heb hier zelf totaal geen verstand van, dus ik hoop dat er mensen met ervaring zijn die me wat tips kunnen geven.
Groetjes,
Ilse

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:00

gebruik even de zoekknop.
heb ik zelf ook veel aan gehad by myn zoektocht.
succes ermee.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:30

Verplaatst van WN naar VMR

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:01

Let erop of je auto de trailer mag trekken.
Hoeveel paards-trailer wil je hebben? (1, 1,5 of 2 etc, hangt ook met vorige vraag samen)
Heb je het goede rijbewijs om met de combinatie te mogen rijden?
Ik heb een lichte kap op de trailer gekozen omdat het zomers dan minder snel warm wordt. (wit stoot warmte af, zwart trekt aan).

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:03

De combinatie auto en trailer is belangrijk. Je E rijbewijs?

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:51

Mijn man heeft zijn B/E rijbewijs en onze auto mag 1500 kg trekken. Ik zoek een 1,5 paards trailer, liefst polyester. Ik wil weten hoe het zit met het kentekenbewijs en eventuele keuringen. Ik heb gehoord dat sommige trailers elk jaar gekeurd moeten worden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:21

Dat is volgens mij op dit moment nog niet verplicht (wij doen het echter wel) maar zal vast ook niet lang meer duren voor het wel verplicht wordt.

Verder is het maar net wat je precies zoekt in een trailer, welke opties enz. en wat je wilt besteden natuurlijk. e.e.a. hangt natuurlijk met elkaar samen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:14

als je voor een tweedehands polyester wilt kijken, let dan goed op eventuele beschadigingen. Polyester is opgebouwd uit verschillende lagen en wanneer er een kleine beschadiging zit kan er vocht door naar binnen. Dit heb je niet in de gaten en het hout wat tussen de polyesterlagen zit gaat dan rotten.
Verder als de trailer rubbermatten heeft kijk er dan even onder of er geen rotte plekken zitten van bijvoorbeeld doorgelekte urine.

Ik heb gehoord dat in Duitsland een trailer elk jaar gekeurd moet worden. In Nederland weet ik dat niet, wij gaan onze nieuwe wel elk jaar voor een beurt doen. Het is wel zo veilig, ons paardje staat erin, das een te kostbare lading voor ons.

Kijk of de trailer op fijne hoogte achter de auto ligt, wij hebben een hogere trekhaak er op laten zetten omdat we een lage auto hadden voor de trailer.

Verder vonden wij het fijn als er paniekogen op zaten en een gietvloer. Deurtje aan de rechterkant (bermkant) en speciale vloer op de klep die niet gaat glibberen als hij nat wordt. Daarnaast vond ik raampjes of dakluik wel fijn voor ventilatie en een automatisch rolzeiltje (scheelt weer allerlei heisa).

En verder is het net als SFLJ zegt, het is maar net wat je zoekt in een trailer.