wat is dat met mijn vinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schaap

wat is dat met mijn vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:23

Als ik een springconcour gehad heb kan in de volgende dag de teugels in mijn linker hand bijna niet vasthouden. Mijn ringvinger van mijn linkerhand doet ontzettend pijn, onderste gedeelte. Ook als ik dan 's morgens mijn bed uit kom is ie stijf en kan ik deze bijna niet buigen, kan wel maar dan voel je een heel pijnlijk knakje in je vinger. Later op de dag gaat het wel beter maar met rijden doet het ontzettend pijn, ik kan de teugel dan echt niet tussen mijn pink en ringvinger hebben.

Wat zou dat kunnen zijn, hoe kan dat?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:31

Misschien ongemerkt verkrampt of gespannen met je hand gereden? je zegt springconciours dan ben je vaak toch net iets meer gespannen als thuis en kun je wellicht onopgemerkt je teugel hebben vast geklemd tussen je ringvinger en je pink.
Of de teugels scheurt heel erg langs de buitenkant van je ringvinger, daar kun je ook goed last van hebben.

Misschien is het een idee om deze volgende keer met 2 vingers te rijden dus tussen je wijsvinger en binnenkant ringvinger of met je hele hand te rijden dus met je pink erbij, mocht je verschil merken dan heeft het dus met de teugel (druk) te maken.

Het wil ook nog wel eens uitmaken wat voor soort teugel je hebt bv bij een antislip of springteugel heb je sneller last van je vingers dan bij een gladde dress teugel, ook goede handschoen kunnen vervelende/pijnlijke plekjes vermijden.

Werk aan je handligging en aan een losse pols en en gesloten hand zodat de teugel netjes in je hand blijft liggen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:12

Ik denk dat het komt doordat je teugel op het concours misschien iets te krampachtig vast houd. Bijvoorbeeld omdat je een beetje zenuwachtig bent.
Ik had er laatst ook heel erg veel last van. Ik ging met een pony die 4 maanden stil had gestaan en net weer aan het werk was het bos in. En omdat het in het begin zo goed ging, gingen we een groot rondje maken. Maar ze werd zo ontzettend sterk, dat als ik maar even de teugel zou laten vieren, mijn hand zou ontspannen dat ze echt weg was.
Terug op stal merkte ik pas hoe krampachtig ik de teugels eigenlijk vast heb gehouden Verward OOk de volgende dag had ik er nog veel last van.