pony doet vervelend met opzadelen en poetsen:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ViEfJuH

pony doet vervelend met opzadelen en poetsen:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:09

pony doet erg vervelend met poetsen en opzadelen, ik weet wel dat hij last van zijn rug heeft maar we doen het altijd heel voorzichtig, maar toch gaat hij steigeren en gaat hij naar je toe staan en wordt wild.. met poetsen wordt ze heel onrustig en weet ik niet wat er aan de hand kan zijn? Verdrietig ik vind het erg vervelend en ook voor haar want ik wil graag een oplossing zodat ze wat rustiger wordt.. ik weet niet of er echt iets aan te doen is maar ik doe dit maar voor de zekerheid weet u misschien wat ik eraan kan doen? u zou me heel erg helpen!

groetjes vivian.. [/b]

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:16

Allereerst van harte welkom op Bokt !

Ik heb je topic verplaatst van Kraamstal naar Vraag maar Raak Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:18

Wat heeft hij aan z'n rug?

Citaat:
en weet ik niet wat er aan de hand kan zijn?

Je dierenarts raadplegen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:19

Als je pony last heeft van zijn rug, zou ik er sowieso niet op rijden en de rug laten behandelen zodat het kan genezen. Ook ervoor zorgen dat je zadel goed op maat is en zo geen schade aan kan richten. Dit gedrag kan best een reactie op pijn zijn en dan geeft hij zo aan dat hij het er niet mee eens is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:26

Wat heeft hij precies aan zijn rug? En als hij iets aan zijn rug heeft kan het goed zijn dat het nog altijd pijn doet, ookal ben je zo rustig.

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:32

ja dat snap ik. ik weet niet precies wat hij heeft maar met rijden doet zij gewoon normaal alleen met het zadel niet.. ik zal het proberen (met de dierenarts) bedankt!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:20

Als je paard steigert met poetsen en zich niet makkelijk laat zadelen, moet je wel heel blind zijn om niet te zien dat hij vreselijk pijn heeft (sorry dat ik het zo lomp zeg). Je zegt dat hij al last heeft van zijn rug. Zolang jj blijft rijden, zal zijn rugpijn niet overgaan. Laat de DA er naar kijken en volg dan zijn/haar raad op. Ik raad je aan om voorlopig niet te rijden en alleen de plekken te poetsen die je paard toestaat. Hij geeft zo duidelijk aan dat hij pijn heeft, en toch poets je hem, voorzichtig of niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:31

Zou er toch eens een DA naar laten kijken. Als je weet dat ie last heeft, zou je moeten weten dat je niet zou mogen rijden, dat doet voor hem ook pijn hoor!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:51

Zeker een dierenarts ernaar laten kijken. Je geeft zelf al aan dat ie ontzettend veel last van zn rug heeft. Vind je het gek dat ie dan zo reageert op het zadel. Dat is toch niet prettig. Je zal eerst de oorzaak moeten vinden, met da erbij. Heeft ie er met rijden ook last van ?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:26

natuurlijk heeft een paard er met rijden ook last van, al zal hij het dan minder laten merken,. Laat hem maar eens flink buigen of met zijn neus op de grond lopen, dan merk je het wel.