Ik heb zonder dek gereden om te kijken of het zadel ergens drukte waar het niet hoorde...., maar dat was allemaal in orde.
Een man op stal (die behoorlijk veel verstand ervan heeft, want hij heeft uiteindelijk een zadel op maat laten maken voor zijn paard) Zei dat het zadel goed lag en goed paste.....
Maar de Kussens zijn dus net opgevuld en erh vol / hard.
Nu mijn paard wat meer werkt, begint haar schoft- en schouderpartij, way smaler te worden, dus ik verwacht eigenlijk dat dit in de toekomst juist beter geschikt voor mijn paard is....Haar huidige zadel is iets breder en begint langzaam iets lager te liggen op haar rug.
Het ligt goed, het zit goed, de druk op de rug was goed verdeeld (aan de zweetplekken te zien)
Ik denk dat ik gewoon erg bang ben voor een miskoop.
De kamer is super ruim, je kunt ook helemaal onder het zadel doorkijken, het zadel ligt lekker op haar rug.
Ik dacht eerst dat het te ver naar achteren ging liggen, maar toen keek ik en zo ligt mijn JC ook op haar rug...
Ik heb inmiddels 2x een zadel via internet gekocht en de een is veel te smal en de ander te breed, dus ik heb thuis nu 2 zadels liggen die niet passen en ben waarschijnlijk bang dat ik dadelijk er drie heb....
Misschien moet ik idd gewoon durven...., dit is voor het eerst dat ik dan een duurder type zadel zou kopen.
Maar het zat echgt zalig!
Vooral de galop, heb nog nooit zo lekker gegaloppeerd op mijn paard als vandaag met dit zadel!
Maar als ik het goed begrijp, slinken de kussens ook nog wat als ik ermee ga rijden...dus dat is dan alleen maar gunstig!