wie is er bekend met de feldenkrais methode

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

wie is er bekend met de feldenkrais methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:15

Vandaag hebben wij een cursus centered riding gehad.
Degene die de cursus gaf heeft gekeken naar mijn houding en zit e.d.
Ik had haar geinformeerd over mijn rugprobleem.
Zij is tot de conclusie gekomen dat mijn linkerbeen ligging heel anders is als rechts.
Ik zelf heb ook altijd het gevoel dat ik scheef zit.
Zij adviseerde mij de feldenkrais methode.
Ik ben bereid heel veel te doen als het maar beter is voor mezelf en mijn paard ( die ook een rugprobleem heeft gehad ).
Op dit moment wacht ik nog op een uitnodiging van een collega van mijn behandelend arts, om eventueel mijn hernia te opereren en/of mijn knie.
(lang verhaal, maar er zit een hernia in mijn rug en in mijn knie een verwaarloosde meniscus nou kan het zijn dat de hernia niet alle klachten veroorzaakt maar mijn knie daar ook schuld aan heeft, daar zijn ze nog niet overuit, maar als ze het met alleen een knie operatie op kunnen lossen dan mogen ze van mij de hernia laten zitten.)
In die tussen tijd wil ik mijn paard zo min mogelijk belasten, want die heeft hetzelf al zwaar genoeg, omdat hij ook weer opnieuw zijn rugspier moet leren gebruiken.
Mijn vraag is daarom wie er bekend is met deze methode en wat zijn je ervaringen ermee?
Groetjes pharlap.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:19

Mijn stalhoudster werkt ook met feldenkrais, ze heeft daar diploma's van. Als ze lesgeeft gaat het dus ook regelmatig over hoe ik zit, waar ik bijvoorbeeld mijn handen en benen heb, of ik ze gelijk houd of verschillend, over wat je voelt van je paard en jouw lichaam. Ik moet zeggen dat het heel verhelderend werkt, als ik dan de goede spiergroepen los laat of juist gebruik merk je dat echt aan de manier waarop het paard loopt.
Jammer voor jou woont ze voor jou aan de andere kant van het land.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:50

Dat is zeker jammer, maar er zit iemand in capelle a/d ijssel zag ik op de site.
Dus als ik besluit het te doen dan zit er in ieder geval iemand in de buurt.
Maar jij heb er dus goede ervaringen mee?
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn.
Ik zelf had er tot vandaag nl nog nooit van gehoord.
Bedankt voor je info.
Groetjes pharlap.